مانیتورهای ادیسه OLED

سری جدید مانیتورهای سامسونگ به بازار عرضه شدند

سری جدید مانیتورهای سامسونگ روانه بازارهای جهانی شدند. در ادامه با مشخصات سری 2024 نمایشگرهای Odyssey OLED ،Smart و ViewFinity آشنا می‌شویم.

سامسونگ سری جدید مانیتورهای ادیسه OLED، اسمارت و ViewFinity خود را به بازارهای جهانی عرضه کرد. سری جدید مانیتورهای سامسونگ به قابلیت‌های پیشرفته‌ای مجهز شدند تا سطح جدیدتری از تجربه استفاده از مانیتورها را به کاربران خود ارائه دهند. در ادامه با ویژگی‌های این مانیتورهای سامسونگ آشنا خواهیم شد.

مانیتور ادیسه مدل G8 تجربه‌ای جدید از مانیتورهای OLED را با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی به‌همراه دارد. سری جدید مانیتورهای اسمارت نیز از قابلیت‌های پیشرفته‌تری در حوزه سرگرمی بهره می‌برند که باعث افزایش لذت کار با این دستگاه‌ها خواهد شد. مدل M8 این سری نیز از هوش مصنوعی بهره می‌برد. سری مانیتورهای ViewFinity سامسونگ نیز با قابلیت‌های اتصال بالای خود می‌توانند در قالب یک دستگاه کارآمد به نیازهای کاربران پاسخ دهند.

مانیتورهای ادیسه OLED

هون چانگ، معاون بخش نمایشگرهای بصری شرکت سامسونگ در خصوص سری جدید مانیتورهای این شرکت عنوان کرد مانیتورهای جدید سامسونگ گزینه‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و بدون توجه به نحوه استفاده مردم از آنها، می‌توانند تجربیات بهتری را به‌وجود آورند. مانیتور گیمینگ ادیسه OLED تا مانیتورهای اسمارت و ViewFinity که تجربه‌های چند دستگاهی را به‌همراه دارند، نشان‌دهنده تعهد سامسونگ به ایجاد تحول در این صنعت و ارائه فناوری‌های پیشرفته به تمام کاربران در سراسر جهان هستند.

عرضه سری جدید مانیتورهای ادیسه OLED سامسونگ

سری 2024 مانیتورهای گیمینگ سامسونگ در دو بخش بخش Odyssey OLED G8 (نام مدل: G80SD) و Odyssey OLED G6 (نام مدل: G60SD) روانه بازار می‌شوند.

مدل Odyssey OLED G8 به‌عنوان نخستین مانیتور گیمینگ صفحه تخت OLED سامسونگ با ابعاد 32 اینچ شناخته می‌شود. این مانیتور با وضوح 4K UHD (3840 x 2160)، نسبت تصویر 16:9، نرخ تازه‌سازی تصویر 240 هرتزی و زمان پاسخ‌دهی 0.03 میلی‌ثانیه‌ای GtG خود می‌‌تواند گیم پلی روان و سریع را برای کاربران به‌همراه داشته باشد.

مدل Odyssey OLED G6 نیز در ابعاد 27 اینچی روانه بازار شده که از وضوح QHD (2560 x 1440) و نسبت تصویر 16:9، نرخ تازه‌سازی تصویری 360 هرتزی و زمان پاسخ‌دهی 0.03 میلی‌ثانیه‌ای GtG بهره می‌برد تا گیم پلی فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد.

مانیتورهای ادیسه OLED

مدل Odyssey OLED G8 به‌عنوان نخستین مانیتور گیمینگ سامسونگ از هوش مصنوعی بهره می‌برد. سامسونگ برای این مانیتور، پردازنده NQ8 AI Gen3 را نیز در نظر گرفته است که وقتی کاربران از محتواهای سرویس Samsung Gaming Hub یا اپلیکیشن‌های داخلی دستگاه استفاده می‌کنند، باعث ارتقای وضوح تصاویر تا نزدیک 4K می‌شود.

هر دو مدل از مانیتورهای جدید OLED سامسونگ به فناوری Samsung OLED Safeguard+ مجهز شدند که این فناوری جدید از پیکسل‌سوختگی (burn-in) این نمایشگرها جلوگیری خواهد کرد. این فناوری به‌عنوان اولین نوع در جهان محسوب می‌شود که با قرار دادن یک لوله حرارتی ضربانی در مانیتور، مانع پیکسل‌سوختگی خواهد شد.

همچنین یک سیستم خنک‌کننده دینامیکی برای توزیع میزان حرارت و گرما نیز در این مانیتورها در نظر گرفته شده که 5 برابر نسبت به روش‌های قبلی موثرتر بوده و برای جلوگیری از پیکسل‌سوختگی می‌تواند دما را کاهش دهد. همچنین این مانیتور قادر به تشخیص تصاویر ثابت، نظیر لوگوها و تسک‌بار بوده و میزان روشنایی این تصاویر را به‌شکل خودکار کاهش می‌دهد تا از پیکسل‌سوختگی جلوگیری کند.

میزان کیفیت تصویر در مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED G8 و همچنین OLED G6 در سطح بسیار بالایی قرار دارد. پنل نمایشگر هر دو مانیتور از نوع OLED بوده و روشنایی 250 نیتی را به‌همراه دارند. فناوری FreeSync Premium Pro نیز با حفظ هماهنگی بین GPU و نمایشگر OLED، مانع لرزش، تاخیر صفحه و پارگی تصویر می‌شود.

سامسونگ برای این دو مانیتور از فناوری جدید OLED Glare Free استفاده کرده که باعث حفظ رنگ و کاهش بازتاب خواهد شد. ضمن این‌که این مانیتور در نور روز نیز قادر به حفظ شفافیت تصویر خواهد بود. سامسونگ، سطح این مانیتورها را برای فناوری OLED بهینه کرده و برای آن لایه‌ای سخت و ویژه به‌همراه یک الگوی پوششی را در نظر گرفته است که مانع تداخل بین درخشندگی و بازتاب‌ها خواهد شد.

هر دو مانیتور سامسونگ از طراحی فلزی فوق‌العاده باریک بهره می‌برند که یک هویت خاص را در آنها به‌وجود آورده است. قابلیت Core Lighting+ نیز با نورپردازی محیطی باعث هماهنگی بین محیط و نمایشگر خواهد شد و تجربه سرگرمی و بازی را ارتقا خواهد داد. ضمن این‌که برای این مانیتورها یک پایه ارگونومیک در نظر گرفته شده که امکان تنظیم ارتفاع، شیب و چرخش را برای کاربران به‌همراه دارد.

سامسونگ با مانیتورهای جدید Odyssey OLED قصد دارد رهبری خود در بازارهای مانیتورهای OLED را گسترش دهد. سامسونگ در حالی این مدل‌ها را عرضه کرده است که فقط یک سال از عرضه نخستین مدل OLED این شرکت می‌گذرد و این شرکت توانسته رتبه برتر فروش جهانی در بازار مانیتورهای OLED را نیز کسب کند. این موفقیت به‌خوبی رشد سریع سامسونگ در چشم‌انداز رقابتی مانیتورهای OLED را نشان می‌دهد و همچنین باعث تقویت تعهد سامسونگ در افزایش تنوع تولید مانیتورهای گیمینگ مجهز به فناوری اختصاصی OLED می‌شود.

عرضه سری جدید مانیتورهای اسمارت

سامسونگ سری جدید مانیتورهای اسپرت شامل M8 (مدل M80D)، M7 (مدل M70D) و M5 (مدل M50D) را نیز به بازار عرضه کرده که می‌توانند تجربه کامل و چندگانه‌ دریافتی از دستگاه‌های مختلف را در قالب یک هاب به کاربران ارائه دهند. این باعث می‌شود کاربران به سرگرمی‌های هوشمندتر و بهره‌وری بیشتری دسترسی پیدا کنند.

مانیتور 32 اینچی M8 دارای کیفیت تصویر 4K UHD بوده و به‌کمک قابلیت‌های هوش مصنوعی و پردازنده NQM AI می‌تواند سطوح بالاتری از تجربه سرگرمی‌ها را به کاربران خود ارائه دهد. قابلیت AI upscaling این مانیتور می‌تواند محتوای با رزولوشن پایین‌تر را به محتوایی با کیفیت 4k تبدیل کند. ضمن این‌که قابلیت Active Voice Amplifier Pro نیز با کمک هوش مصنوعی، نویز پس‌زمینه در محیط کاربر را تحلیل می‌کند و باعث بهینه‌سازی دیالوگ‌های محتوای در حال پخش خواهد شد.

مانیتورهای ادیسه OLED

این مدل اکنون از حالت صدای 360 نیز بهره می‌برد و قادر به متصل شدن با گلکسی بادز بوده تا یک صدای فراگیر را به‌وجود آورد. ضمن این‌که این مانیتور داری دوربین داخلی SlimFit است که باعث آسان‌تر شدن برقراری تماس ویدیویی از طریق Samsung Dex و با اپلیکیشن‌های موبایل خواهد شد. سری جدید مانیتورهای اسمارت از قابلیت پایش تمرین یا Workout Tracker نیز بهره می‌برند که با ساعت هوشمند گلکسی واچ همگام می‌شود و داده‌های مربوط به سلامت کاربران را حتی در زمان پخش محتوا، روی مانیتور به نمایش خواهد گذاشت تا کاربران آسان‌تر از قبل روی تمرین خود نظارت داشته باشند.

ویژگی‌های جدید باعث افزایش کارایی سری مانیتورهای اسمارت سامسونگ می‌شوند. همچنین کاربران با اپلیکشن‌های تلویزیون هوشمند و Samsung TV Plus نیز بدون اتصال به دستگاه‌های دیگر یا روشن کردن رایانه می‌توانند به طیف گسترده‌ای از خدمات استریم و محتوای زنده دسترسی داشته باشند.

سامسونگ مدل M7 این مانیتورها را در اندازه‌های 32 و 43 اینچ و با رزولوشن 4K UHD (3840 x 2160)، روشنایی 300 نیت و زمان پاسخ‌دهی (GtG) 4ms روانه بازار کرده است. مدل M5 نیز در ابعاد 27 و 32 اینچ با رزولوشن FHD (1920 x 1080)، روشنایی 250 نیت و زمان پاسخ‌دهی (GtG) 4ms به فروش می‌رسد.

عرضه سری جدید مانیتورهای ViewFinity

سری جدید مانیتورهای ویو فینیتی در مدل‌های ViewFinity S8 (S80UD و S80D)، ViewFinity S7 (S70D) و ViewFinity S6 (مدل‌های S60UD و S60D) روانه بازار می‌شوند که سامسونگ این سری را برای کاربران خلاق و حرفه‌ای، بهینه‌سازی کرده است.

سامسونگ با هدف کمک به چرخه بازیافت، تصمیم گرفته تا سری جدید مانیتورهای ویو فینیتی را با حداقل 10 درصد پلاستیک بازیافتی بسازد. همچنین در ساخت اجزای پلاستیکی آن نیز از اسپری‌های شیمیایی استفاده نکرده است. برای جداسازی آسان نیز در بسته‌بندی این دستگاه‌ها از چسب به‌جای منگنه استفاده شده است.

مانیتورهای ادیسه OLED

کاربران می‌توانند پایه Easy Setup را با یک کلیک به سرعت به مانیتور متصل کنند و به ابزار یا پیچ خاصی نیز نیازی نخواهند داشت. مونتاژ سریع باعث شده تا تنظیم و استفاده از این نمایشگرها آسان‌تر و سریع‌تر انجام شود. سری جدید این مانیتورها با فناوری HDR10 و پشتیبانی از نمایش یک میلیارد رنگ، می‌توانند رنگ‌ها را با دقت بسیار بالا به نمایش بگذارند. همچنین این نمایشگرها مراقب چشم‌های کاربران خواهند بود و در همین راستا تاییدیه سازمان TÜV-Rheinland را نیز دریافت کرده‌اند. ویژگی‌های هوشمند مراقبت از چشم این مانیتورها باعث شده تا فشار کمتری روی چشم کاربر ایجاد شود تا آنها بتوانند در دوره‌های کاری طولانی‌تری از مانیتور استفاده کنند.

مانیتور ViewFinity S8 در دو ابعاد 27 و 32 اینچی عرضه می‌شود که هر دو از رزولوشن 4K UHD (3840 x 2160)، نرخ تازه‌سازی تصویر 60 هرتز و روشنایی 350 نیت بهره می‌برند. برای این مدل‌ها یک هاب USB مخصوص اتصال آسان و پایه قابل تنظیم ارتفاع نیز در نظر گرفته شده است. مدل S80UD این مانیتور از یک سوئیچ KVM جدید بهره می‌برد که امکان اتصال آسان و جابه‌جایی میان دو دستگاه با ورودی‌های مختلف را به‌همراه دارد. ضمن این‌که این مدل به یک پورت USB-C با قابلیت شارژ 90 واتی نیز مجهز شده است.

سامسونگ مدل ViewFinity S7 را نیز در دو ابعاد 27 و 32 اینچی روانه بازار می‌کند که هر دو از رزولوشن 4K UHD (3840 x 2160)، روشنایی 350 نیتی و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز بهره می‌برند. مدل ViewFinity S6 نیز در ابعاد 24، 27 و 32 اینچی به بازار عرضه شده که هر سه مدل به رزولوشن QHD (2560 x 1440)، نرخ تازه‌سازی 100 هرتز و روشنایی 350نیتی، به‌همراه یک هاب USB و پایه قابل تنظیم ارتفاع مجهز شده‌اند. این مدل از یک سوئیچ KVM داخلی و پورت USB-C (تا 90 وات شارژ) نیز سود می‌برد.

علاقه‌مندان با مراجعه به وب‌سایت سامسونگ به آدرس www.samsung.com می‌توانند اطلاعات بیشتری را در مورد سری جدید مانیتورهای سامسونگ کسب کنند.

مشخصات سری جدید مانیتورهای سامسونگ

سری Odyssey OLED
مدلG80SDG60SD
نمایشگرابعاد صفحه نمایش32”/ 16:9 / Flat27” / 16:9 / Flat
نوع پنلOLEDOLED
روشنایی (متوسط)250 cd/m2250 cd/m2
نرخ تازه‌سازی240Hz360Hz
وضوح تصویر3840 x 21602560 x 1440
نوع پوششOLED Glare FreeOLED Glare Free
زمان پاسخ‌دهیGtG 0.03msGtG 0.03ms
رابطرابط کاربری2 HDMI (2.1), 1 DP (1.4),

3 USB 3.0 (1 Up, 2 Down)

2 HDMI (2.1), 1 DP (1.4),

3 USB 3.0 (1 Up, 2 Down)

قابلیت‌هاSmartYes
بلندگوی داخلیYes
فناوری همگام‌سازیAMD FreeSync Premium ProAMD FreeSync Premium Pro
محافظت در برابر پیکسل سوختگیYes (Samsung OLED Safeguard+)Yes (Samsung OLED Safeguard+)
طراحینوع پایهHAS/Tilt/Swivel/Pivot/VESAHAS/Tilt/Swivel/Pivot/VESA
سری Smart Monitor
مدلM80DM70DM50D
نمایشگرابعاد صفحه نمایش32”, 27”43”, 32”32”
نوع پنلVA, FlatVA, FlatVA, Flat
روشنایی (متوسط)250 cd/m2300 cd/m2400 cd/m2
نرخ تازه‌سازی60Hz60Hz60Hz
نسبت کنتراست3,000:1 (Typ.)32”: 3,000:1 (Typ.)

43”: 5,000:1(Typ.)

3,000:1 (Typ.)
وضوح تصویر1920 x 10803840 x 21603840 x 2160
زمان پاسخ‌دهی4ms (GtG)4ms (GtG)4ms (GtG)
HDRYes (HDR 10)Yes (HDR 10)Yes (HDR 10+)
فناوری هوش مصنوعی (AI)4K UpscalingYes
Active Voice Amplifier ProYes
SmartVOD (Netflix, YouTube, etc.)YesYesYes
Gaming HubYesYesYes
IoT HubYes (Dongle Support)Yes (Dongle Support)Yes (Built-in)
Voice AssistantYes (Far Field Voice)Yes (Far Field Voice)
WorkspaceYesYesYes
Multi View2 Screens2 Screens2 screens (Full Screen)
قابلیت MDEMulti ControlYesYesYes
360 Audio ModeYes
Workout TrackerYesYesYes
رابطکنترل ماوس و صفحه کلید (با ESB)YesYes
رابط2 HDMI (1.4), 2 USB-A2 HDMI (2.0), 3 USB-A, 1 USB-C (65W)1 HDMI (2.0), 2 USB-A, 1 USB-C (65W)
دوربینCompatibleCompatibleIn-Box (Slim Fit Camera)
بلندگو5W x 243”: 10W x 2

32”: 5W x 2

5W x 2
مراقبت از چشم (Eye Care)Adaptive PictureYesYesYes
Eye Saver Mode / Flicker FreeYesYes-Yes
طراحیطراحی باریک نمادینYes
رنگBlack/WhiteBlack/WhiteWarm White
پایهSimpleSimpleHAS, Pivot, Tilt
سری ViewFinity
مدلS80UDS80DS70DS60UDS60D
نمایشگرابعاد صفحه نمایش27”/32”27”/32”27”/32”24”/27”/32”24”/27”/32”
نوع پنلIPS (27”) / VA (32”)IPS (27”) / VA (32”)IPS (27”) / VA (32”)IPSIPS
روشنایی (متوسط)350 nits350 nits350 nits350 nits350 nits
نرخ به‌روزرسانی60Hz60Hz60Hz100Hz100Hz
وضوح تصویر3840 x 21603840 x 21603840 x 21602560 x 14402560 x 1440
محدوده رنگsRGB 99%sRGB 99%sRGB 99%sRGB 99%sRGB 99%
رابطرابط کاربری1 USB-C (90W)

1 HDMI (2.0)

1 DP (1.2)

USB Hub (Up/3Dn)

1 HDMI (2.0)        1 DP (1.2)

USB Hub (1Up/3Dn)

1 HDMI (2.0)        1 DP (1.2)1 USB-C (90W)

1 HDMI (2.0)

1 DP (1.4)

1 DP out (1.4)

USB Hub (1Up/3Dn)

1 HDMI (2.0)

1 DP (1.4)

HDMI, DP, USB Hub (1Up/3Dn)

قابلیت‌هاLANYesYes
Daisy ChainYes
KVM SwitchYesYes
Intelligent Eye CareYesYesYesYesYes
طراحینوع پایهHAS

Easy Setup Stand

HAS

Easy Setup Stand

Simple

Easy Setup Stand

HAS

Easy Setup Stand

HAS

Easy Setup Stand

VESA100 x 100100 x 100100 x 100100 x 100100 x 100
همچنین بخوانید:
با تاثیر هوش مصنوعی بر مانیتورهای گیمینگ سامسونگ آشنا شوید راهنمای خرید مانیتورهای سری Smart سامسونگ با مانیتور هوشمند سامسونگ، بدون نیاز به هیچ دستگاهی بازی کنید و فیلم ببینید
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*