هوش مصنوعی اختصاصی اپل Apple Intelligence

هوش مصنوعی اختصاصی اپل با نام Apple Intelligence معرفی شد

هوش مصنوعی اختصاصی اپل با نام Apple Intelligence معرفی شد. اما این هوش مصنوعی که قرار است در آیفون، آیپد و مک باشد، چه تفاوتی با ChatGPT دارد؟

اپل در کنفرانس WWDC 2024 در کنار آپدیت iOS 18 و iPadOS 18، از استراتژی جدید هوش مصنوعی خود با نام «هوش اپل» یا Apple Intelligence رونمایی کرد. این مجموعه از ویژگی‌ها که قرار است قدرتمند، شهودی، یکپارچه، شخصی و خصوصی باشند، در سراسر آیفون، آیپد و مک در دسترس خواهند بود. در ادامه بیشتر با هوش مصنوعی اختصاصی اپل آشنا شوید.

همه‌چیز درباره هوش مصنوعی اختصاصی اپل

هوش مصنوعی اختصاصی اپل Apple Intelligence

هوش اپل با استفاده از ترکیبی از مدل‌های هوش مصنوعی مولد بر روی دستگاه و سرور، امکانات متعددی را به کاربران ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اولویت‌بندی شخصی‌سازی شده نوتیفیکیشن‌ها: هوش اپل می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها را با توجه به نیازها و علایق شما اولویت‌بندی کند و مهم‌ترین آن‌ها را در رأس لیست قرار دهد.
  • ابزارهای نوشتاری مولد: هوش اپل ابزارهایی را برای کمک به نوشتن متن خلاقانه‌تر و کارآمدتر در برنامه‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • خلق تصویر: با استفاده از اپل اینتلیجنس می‌توانید تصاویر کارتونی از مخاطبین خود ایجاد کنید و آن‌ها را از طریق پیام‌ها به اشتراک بگذارید.
  • موارد دیگر: هوش اپل قابلیت‌های دیگری مانند ترجمه، جستجوی هوشمند و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهد.

اپل تاکید می‌کند که هوش مصنوعی مولد آن با توجه به زمینه فردی شما شخصی‌سازی می‌شود و در عین حال حریم خصوصی‌تان را حفظ می‌کند. به‌عنوان مثال، هنگام خواندن یک ایمیل، هوش اپل می‌تواند ایمیل را بررسی کند، مخاطبین مرتبط را پیدا کند و مسیرها و فایل‌های مرتبط را بیابد، بدون اینکه هیچ‌گونه اطلاعات شخصی شما را ذخیره یا به اشتراک بگذارد.

هوش مصنوعی اختصاصی اپل Apple Intelligence

قدرت پردازش روی دستگاه و در فضای ابری

هوش مصنوعی اختصاصی اپل به‌طور عمده توسط مدل‌های روی دستگاه که با A17 Pro در آیفون 15 پرو و مک‌های اپل سیلیکون با M1 و جدیدتر سازگار هستند، تأمین می‌شود. برای مدل‌های پیشرفته‌تر، اپل از زیرساخت سروری به نام Private Cloud Compute استفاده می‌کند. اپل می‌گوید Private Cloud Compute به گونه‌ای طراحی شده است که داده‌های شما را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی پردازش کند.

هوش مصنوعی اختصاصی اپل Apple Intelligence

همکاری با OpenAI

علاوه بر قابلیت‌های Apple Intelligence، اپل با OpenAI نیز همکاری می‌کند تا ChatGPT را به‌طور مستقیم در سیستم‌عامل‌های خود ارائه دهد. چت جی‌پی‌تی یک مدل زبانی بزرگ است که می‌تواند به سوالات شما به روشی آموزنده و جامع پاسخ دهد. برای استفاده از ChatGPT پس از اتمام سهمیه رایگان، به حساب کاربری پولی نیاز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*