باگ جدید ویندوز 11

باگ جدید ویندوز 11 می‌تواند کامپیوتر شما را از کار بیندازد!

یک باگ جدید در ویندوز 11 پیدا شده که می‌تواند با اشغال 20 درصد از توان پردازشی سی پی یو کامپیوتر شما را از کار بیندازد! مایکروسافت هنوز راه‌حل رفع این باگ را پیدا نکرده!

به‌تازگی باگ جدیدی در ویندوز 11 پیدا شده که کاربران این سیستم عامل را بدجوری در دردسر انداخته و مایکروسافت هنوز چاره‌ای برای آن نیافته است. این باگ مربوط به به سرویس Windows Cross Device Service است که قاعدتا باید در پس‌زمینه ویندوز 11 فعال باشد؛ اما بنا به دلایلی به‌طور ناگهانی حدود 20 درصد از توان پردازشی سی پی یو را به خود اختصاص می‌دهد!

منشا باگ جدید Windows Cross Device Service در ویندوز 11 چیست؟

سرویس Windows Cross Device همان‌طور که از نامش پیداست وظیفه اتصال و اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین کامپیوترهای ویندوزی و سایر دستگاه‌‌ها را بر عهده دارد. از جمله اپلیکیشن‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند Phone Link است که قصد رقابت با اکوسیستم نرم افزاری اپل را داشته و امکان ارسال پیام، دانلود محتوا و دسترسی به داده های گوشی موبایل از طریق ویندوز را فراهم می‌کند.

PhoneLink ویندوز

نخستین گزارش‌ها از این باگ جدید ویندوز 11 حدود دو هفته پیش منتشر شد؛ جایی که یکی از کاربران انجمن رسمی مایکروسافت از کار کردن فن دستگاه به‌صورت دائم و با حداکثر توان خبر داده بود. این کاربر ادعا کرده بود که استفاده بیش از حد Windows Cross Device Service از توان پردازشی سی پی یو باعث شده بود که 7 الی 10 درصد از ظرفیت آن به‌طور ثابت اشغال شود! از سوی دیگر برخی کاربران نیز این میزان اتلاف توان پردازنده را حدود 20 درصد توصیف کرده بودند.

مایکروسافت البته هفته گذشته ادعا کرد که منشا این باگ را پیدا کرده و در حال کار روی رفع این مشکل است. با این وجود پس از گذشت یک هفته، هنوز خبری از آپدیت مایکروسافت نیست!

آیا کامپیوتر من در خطر است؟

این باگ جدید Windows 11 ظاهرا تنها در جدیدترین نسخه‌های Windows Insider مشاهده شده است. بنابراین کاربرانی که مشترک «ویندوز اینسایدر» نیستند ظاهرا از این باگ مصون خواهند بود. البته اپلیکیشن PhoneLink همچنان بدقلق و نه چندان کاربرپسند است؛ اما حداقل فعالیت آن در نسخه‌های اصلی ویندوز 11 به پس‌زمینه محدود خواهد بود!

باگ جدید ویندوز 11

با این حال اگر کاربر اینسایدر ویندوز هستید و اخیرا با مشکل مصرف بالای پردازنده روبرو شده‌اید، می‌توانید برای رفع مشکل، سرویس Windows Cross Device Service را غیرفعال کنید. البته با ریستارت کردن کامپیوتر، این سرویس مجددا فعال خواهد شد. بنابراین بهترین راه حل این مشکل صبر کردن برای انتشار آپدیت رسمی مایکروسافت است.

در گجت نیوز بخوانید:
در آخرین آپدیت ویندوز ۱۱،‌ سه نرم افزار خاطره‌انگیز ویندوز بازنشسته می‌شوند دهن کجی کاربران به مایکروسافت: مهاجرت کاربران از ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ و کاهش سهم این سیستم عامل از بازار پرتکرارترین مشکلات ویندوز ۱۱ و راهکار برطرف برطرف کردن آن‌ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*