سایپا اطلس S

معرفی سایپا اطلس S؛ مشخصات فنی، آپشن ها و کاتالوگ رسمی + عکس

اطلس S یکی از تیپ‌های هاچ بک جدید سایپا است که در اصل باید آن را نسخه پایه خانواده اطلس در نظر گرفت. کاتالوگ رسمی مشخصات و آپشن ها به‌همراه تصاویر این خودرو را در ادامه ببینید.

سایپا اطلس به‌عنوان یکی از محصولات جدید نارنجی‌پوشان جاده مخصوص، یک هاچ بک اقتصادی محسوب می‌شود که عرضه آن از چندی پیش آغاز شده و به خیابان‌های کشور نیز وارد شده است. سایپا قصد دارد این خودرو را در 4 تیپ با نام‌های اطلس S، اطلس L، اطلس G و اطلس E عرضه کند. در این مطلب از بخش اخبار خودرو گجت نیوز، قصد معرفی سایپا اطلس S را داریم.

مشخصات فنی سایپا اطلس S

اطلس در واقع فیس لیفتی از کوییک محسوب می‌شود که در تیپ‌ها و نسخه‌های گوناگونی با تفاوت‌‌هایی جزئی در بخش فنی و امکانات عرضه شده است.

در تمام نسخه‌های این خودرو از یک پیشرانه M15GSI استفاده شده که قادر به ارائه نهایت قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر است. این گشتاور را به تناسب تیپ و نسخه، یا یک گیربکس 5 سرعته دستی یا یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو می‌رساند.

سایپا اطلس اس

گفتنی است پیشرانه M15GSI در واقع نسخه ارتقا یافته پیشرانه M15 محسوب می‌شود که در خودروهایی مانند کوییک GX، اطلس G و سهند S به‌کار رفته بود. تغییراتی که پیشرانه جدید تجربه کرده سبب شده تا گشتاور در دورهای پایین‌تری در مدار قدرت قرار بگیرد و در نتیجه، راندمان گشتاور موتور به طور کلی بهتر باشد.

کابین و امکانات اطلس اس

اگرچه سایپا اطلس در مجموع در بخش کابین طراحی به‌روزتر و بهتری دارد، اما همچنان متریال به‌کار رفته در این بخش عمدتا خشک و بی‌کیفیت هستند. با این وصف از تیپ پایه این خودرو انتظار نداریم در بخش طراحی و دیزاین تفاوت قابل توجهی با دیگر تیپ‌ها داشته باشد و احتمالا مهم‌ترین تغییرات آن به بخش‌های دیگر مربوط است.

اطلس اس در بحث امکانات رفاهی و ایمنی از سامانه کنترل پایداری، سنسور نور، نشانگر تعویض دنده، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه دستی، چراغ روشنایی روز، نشانگر سرویس دوره‌ای، سامانه پایش فشار باد تایر، ایزوفیکس، فرمان دی کات، سنسور پارک عقب، خروجی 12 ولت و غیره برخوردار است که برای خودرویی در این رده قیمتی قابل قبول است.

کاتالوگ اطلس S

با وجود این باید بدانید که تیپ اس فاقد برخی از امکانات تیپ‌های بالارده اطلس نظیر نمایشگر 7 اینچی سیستم مالتی‌مدیا، آینه تاشو برقی، دوربین دنده عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و سانروف است.

در پایان و جهت آشنایی بیشتر با خودرو اطلس می‌توانید مطالب مقایسه اطلس و کوییک و معرفی و بررسی سایپا اطلس برقی را در گجت نیوز مطالعه کنید.

از دست ندهید:
سایپا اطلس آپشنال + مشخصات فنی و قیمت احتمالی زیان انباشته سایپا بیش‌تر از نصف دارایی‌ها شده است افت قیمت خودروهای برقی از بنزینی بیشتر است نماینده مجلس: خودروهای ایرانی سه برابر ماشین های خارجی ایراد و خرابی دارند