بهترین تبلت اندرویدی 2024

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2024

اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی در سال 2024 داشته باشید شناخت بهترین محصولات بازار می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین تبلت‌های اندرویدی حال حاضر دنیا خواهیم پرداخت.

علیرغم آن که بازار تبلت‌ها در جهان عموما توسط آیپدهای اپل احاطه شده اما دستگاه‌های اندرویدی نیز کم و بیش طرفداران خود را دارند. در سال‌های اخیر همچنین قابلیت‌هایی اختصاصی مانند امکان شخصی‌سازی بیشتر، امکان سایدلود کردن اپلیکیشن‌ها (دانلود از فروشگاه‌های غیر از گوگل پلی)، سازگاری فوق‌العاده با اکوسیستم و سرویس‌های گوگل پلی و قابلیت‌های کامل‌تر استریم و تماشای محتوای ویدیویی باعث شده تبلت های اندرویدی به محبوبیت بیشتری برسند. به همین بهانه امروز قصد داریم تعدادی از بهترین تبلت های اندرویدی سال 2024 را معرفی کنیم.

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2024

در ادامه سعی داریم به معرفی بهترین تبلت های اندرویدی سال 2024 بازار در دسته‌های مختلف پریمیوم، میان رده، اقتصادی، ارزشمند، گیمینگ و کاربری روزمره بپردازیم. اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی را دارید توصیه می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

بهترین تبلت پریمیوم: گلکسی تب اس 9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا سامسونگ انتخابی ساده برای کسی‌ست که دنبال بهترین تبلت بازار از همه نظر می‌گردد. این تبلت با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و 16 گیگ رم بهترین عملکرد فنی ممکن را ارائه داده و سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را بدون کوچک‌ترین دردسر اجرا خواهد کرد.

گلکسی تب اس 9 اولترا

این تبلت فوق‌العاده سامسونگ همچنین یک صفحه نمایش 14.6 امولد با نرخ رفرش 120 هرتزی داشته و از چهار اسپیکر با پشتیبانی از دالبی اتموس بهره می‌برد. علاوه بر این، دو دوربین در جلو و دو دوربین هم در پشت این تبلت قرار گرفته‌اند تا تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده توسط آن بهترین کیفیت ممکن را داشته باشند.

در کنار تمام این موارد، باتری این تبلت سامسونگ نیز 11200 میلی آمپر ساعتی است و تا سقف 16 ساعت تماشای مداوم ویدیو شارژدهی خواهد داشت. علاوه بر این، کسب استاندارد IP68 نیز از این تبلت سامسونگ یک هیولای مقاوم و مستحکم خواهد ساخت.

سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا

نقاط قوتنقاط ضعف
  • قدرتمندترین تبلت حال حاضر دنیا
  • صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت
  • حافظه داخلی گسترده
  • حضور قلم S Pen در جعبه محصول
  • اندازه بیش از اندازه بزرگ
  • قیمت بالا

شروع قیمت: از 60 میلیون تومان

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا با S8 اولترا؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

بهترین ارزش در برابر قیمت: وان پلاس پد

وان پلاس پد یک تبلت اقتصادی و توانمند است که با قیمت بسیار مناسب خود می‌تواند گزینه اول بسیاری افراد در سرتاسر دنیا باشد.

بهترین تبلت اندرویدی 2024

این تبلت به تراشه دایمنسیتی 9000 مدیاتک مجهز است که شاید قدرتمندترین چیپست در دنیای اندروید نباشد، اما در کنار 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی این دستگاه، به‌راحتی از پس اکثر کاربری‌های روزمره برخواهد آمد. از طرف دیگر، صفحه نمایش این دستگاه نیز 11.6 اینچی است و با نسبت طول به عرض 7:5 و نرخ رفرش استثنایی 144 هرتز تجربه‌ای روان ارائه می‌دهد.

وان پلاس پد از یک باتری 9510 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که ضمن شارژدهی عالی، ظرف تنها یک ساعت به‌طور کامل شارژ خواهد شد.

علاوه بر این، با وجود آن‌که تبلت OnePlus Pad فاقد درگاه سیم کارت است، اما با پشتیبانی از قابلیت Data Sharing از طریق سیم کارت، قادر است بدون نیاز به هات اسپات در هر لحظه شما را به اینترنت متصل کند.

وان پلاس پد

نقاط قوتنقاط ضعف
  • ارزش خرید فوق‌العاده
  • نسبت صفحه نمایش منحصربفرد
  • نرخ رفرش فوق‌العاده 144 هرتز

 

  • نبود درگاه سیم کارت
  • نبود درگاه کارت حافظه میکرو اس دی

شروع قیمت: از 30 میلیون تومان

در گجت نیوز بخوانید:
وان پلاس از قوی ترین تبلت اندرویدی جهان برای رقابت با آیپد رونمایی کرد

بهترین تبلت گیمینگ: لنوو Legion Y700

بهترین تبلت اندرویدی مخصوص گیمینگ در سال 2024 هم بدون شک Legion Y700 لنوو است که صفحه نمایش 8.8 اینچی، مشخصات قدرتمند و قیمتی مناسب دارد.

لنوو لیجن وای 700

این دستگاه در دو مدل 2022 و 2023 به بازار عرضه شده است. در مدل 2023 شاهد حذف جک هدفون بوده‌ایم؛ اما در عوض ابعاد دستگاه کوچک‌تر شده و از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در آن استفاده شده است. مدل 2023 همچنین به یک پورت USB 3.1 نسل دوم مجهز است و حداکثر 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی دارد.

تبلت لنوو همچنین از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوالکام بهره برده و پشتیبانی نرم افزاری نسبتا محدودی دارد. با این وجود اگر به‌طور خاص تبلت خود را برای انجام بازی‌های ویدیویی می‌خرید، Legion Y700 محصول فوق‌العاده‌ای‌ست.

لنوو Legion Y700

نقاط قوتنقاط ضعف
  • ارزش خرید بسیار بالا
  • ابعاد و اندازه ایده‌آل برای گیمینگ
  • تجربه نرم افزاری نه چندان خوب
  • عدم تجهیز به درگاه سیم کارت

قیمت: 23 میلیون تومان

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین تبلت های مناسب گیمینگ که هم‌اکنون می‌توانید خریداری کنید

بهترین تبلت میان رده: گلکسی تب S9 اف ای

در مقایسه با گلکسی تب اس 9، مدل گلکسی تب S9 FE مشخصات فنی متعادل‌تری دارد. این دستگاه از صفحه نمایشی ال سی دی با نرخ رفرش 90 هرتز بهره می‌برد تا علیرغم ظرفیت کمتر باتری شارژدهی تقریبا مساوی با مدل استاندارد S9 داشته باشد.

بهترین تبلت اندرویدی 2024

سامسونگ در این تبلت میان‌رده همچنین از تراشه اگزینوس 1380 خود بهره می‌برد که هرچند در کاربری‌های روزمره مثل گشت و گذار در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی عملکردی قابل قبول دارد؛ اما در کاربری‌های سنگین و اجرای بازی‌های ویدیویی چندان قابل اتکا نیست. از سوی دیگر ظرفیت رم آن نیز در نسخه‌های مختلف 6 یا 8 گیگ خواهد بود که مثل سایر مشخصاتش میانرده به شمار می‌رود. البته حافظه داخلی دستگاه از طریق کارت حافظه قابل ارتقاست.

Galaxy Tab S9 FE طبیعتا از پس کاربری‌های پیشرفته‌ای مثل ویرایش ویدیو یا ادیت‌های سنگین عکس و اجرای بازی‌های کنسول برنخواهد آمد. در عوض این دستگاه محصولی اقتصادی برای تماشای ویدیو، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و یادداشت‌برداری است و می‌تواند بهترین تبلت میان رده اندرویدی سال 2024 باشد.

گلکسی تب S9 اف ای

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش باکیفیت و پرجزئیات
  • نرخ رفرش 90 هرتزی صفحه نمایش
  • کوچکترین دستگاه سری S مجهز به 5G
  • شارژدهی محدود باتری
  • عملکرد فنی متوسط

شروع قیمت: از 29 میلیون

بهترین تبلت ارزان قیمت: آنر پد ایکس 9

طراحی مینیمال و رنگ خاکستری جذاب Honor Pad X9 در نگاه اول شما را یاد محصولات پریمیوم و پرچمدار خواهد انداخت. این دستگاه صفحه نمایشی 11.5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت 16:9 دارد و برای تماشای فیلم و سریال عالی‌ست. از سوی دیگر نرخ رفرش این صفحه نمایش هم 120 هرتز بوده؛ اما از لایه ضد بازتاب نور بی‌بهره است.

آنر پد ایکس 9

آنر در تبلت اقتصادی خود از تراشه اسنپدراگون 685 کوالکام در کنار 4 گیگ رم استفاده کرده که هم به‌خوبی از پس مالتی تسکینگ برآمده و هم بر اساس تست‌ها بازی Diablo Immortal را روی تنظیمات متوسط با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا کرده است. با این وجود نمی‌توانید انتظار داشته باشید جدیدترین بازی‌های مدرن با بالاترین کیفیت روی آن اجرا شوند.

از طرف دیگر، یک دوربین سلفی متوسط برای تماس‌های ویدیویی و یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ناگهانی نیز از دیگر مشخصات این تبلت ارزان‌قیمت و خوش‌ساخت چینی به شمار می‌روند.

آنر پد ایکس 9 به طور کلی برای افرادی که به‌تازگی قصد ورود به دنیای تبلت‌های اندرویدی را کرده و قصد هزینه کردن چندان بالایی برای آن را ندارند ایده‌آل است.

آنر پد ایکس 9

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش 120 هرتزی
  • طراحی مینمیال و جذاب
  • عملکرد فنی قابل قبول
  • کیفیت متوسط صفحه نمایش
  • نرم افزارهای سنگین پیش‌فرض
  • اسپیکرهای نه چندان باکیفیت

قیمت: 14 میلیون تومان

بهترین تبلت برای استفاده روزمره: گوگل پیکسل تبلت

ورود دوباره گوگل به بازار تبلت‌ها در سال 2024 اتفاقی باشکوه است. گوگل پیکسل تبلت جدیدترین محصول این کمپانی است که از یک صفحه نمایش 10.9 اینچی ال سی دی با رزولوشن 2560 در 1600 بهره برده و نرخ رفرش 60 هرتزی دارد.

گوگل پیکسل تبلت

این دستگاه همچنین به نسل دوم تراشه‌های اختصاصی گوگل، تنسور G2 مجهز است و در کنار آن نیز از 8 گیگ رم و 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی بهره می‌برد تا عملکردی ایده‌آل و درخور توجه داشته باشد و ضمن ارائه عملکرد عالی در کاربری‌های معمولی مثل گشت و گذار در وب یا مالتی تسکینگ، بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی موبایل را نیز بدون هیچ مشکلی اجرا کند.

در کنار تمامی این مشخصات جذاب اما مهم‌ترین قابلیت تبلت جدید گوگل ارائه رایگان یک داک فیزیکی جذاب است که هم نقش اسپیکر دستگاه را بازی کرده و هم برای شارژ آن به کار می‌رود. با اتصال Pixel Tablet به این داک، نسخه‌ای ساده‌تر از رابط کاربری روی صفحه نمایش داده شده و دستگاه را به یک هاب کنترل برای لوازم خانگی و سایر دستگاه‌ها تبدیل می‌کند. البته در ازای تعبیه این داک، گوگل شارژر را از جعبه محصول برداشته است.

پیکسل تبلت گوگل به‌طور کلی دستگاهی فوق‌العاده جذاب و کاربردی‌ست که با ارائه داک توانسته خود را یک سر و گردن بالاتر از رقبای مستقیمی مثل سامسونگ، لنوو و وان پلاس قرار داده و یکی از بهترین تبلت های اندرویدی سال 2024 باشد.

گوگل پیکسل تبلت

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • ارائه رایگان داک
  • عملکرد بسیار خوب رابط کاربری Pixel UI
  • طراحی قدیمی
  • کیفیت صدای متوسط داک
  • نرخ رفرش نه چندان ایده‌آل 60 هرتزی

قیمت: 40 میلیون تومان

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین تبلت های اندرویدی جهان در سال ۲۰۲۳ بهترین تبلت های اقتصادی سال ۲۰۲۳ بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*