آپدیت جدید گوگل کروم قابلیت

آپدیت جدید گوگل کروم این 5 قابلیت جدید را به گوشی شما خواهد آورد

گوگل در آپدیت جدید مرورگر کروم 5 قابلیت جدید را در اختیار آیفون و گوشی های اندرویدی قرار خواهد داد. این قابلیت‌ها به‌تدریج به مرورگر Google Chrome اضافه خواهند شد.

آپدیت جدید گوگل کروم قابلیت‌های جدیدی را به گوشی های اندرویدی و آیفون خواهد آورد که جستجو و گشت و گذار در اینترنت را بسیار ساده‌تر خواهد کرد. این قابلیت‌های جدید به‌تدریج به گوشی‌های مختلف اندروید و iOS اضافه خواهند شد. در ادامه تعدادی از این قابلیت‌های جذاب را معرفی خواهیم کرد.

قابلیت های جدید آپدیت مرورگر گوگل کروم برای آیفون و گوشی های اندرویدی

نخستین قابلیت جذاب آپدیت جدید گوگل کروم افزایش اختیارات و گزینه‌های کاربر برای پیدا کردن یک محل خاص است. برای مثال زمانی که نام یک رستوران را در این مرورگر جستجو می‌کنید، چندین کلید میانبر در نتایج جستجو مشاهده خواهد شد که از طریق آن‌ها می‌توانید به رستوران مربوطه تماس گرفته، مسیر رسیدن به آن را پیدا کنید یا نقدهای آن را مشاهده نمایید.

این قابلیت هم‌اکنون در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار دارد؛ اما صاحبان آیفون باید اندکی برای دسترسی به این قابلیت منتظر بمانند.

از طرف دیگر، آپدیت جدید Google Chrome برای اندروید و iOS همچنین قابلیت رنک‌بندی سایت‌های مختلف بر اساس میزان استفاده کاربران از آن‌ها را نیز به آن اضافه کرده است. به‌عنوان مثال اگر به‌طور دائمی برای رزرو بلیط کنسرت مورد علاقه خود از وبسایتی خاص استفاده کنید، در جستجوهای بعدی شما، این وبسایت رنک بالاتری خواهد داشت.

بهینه سازی جستجو Chrome

بروزرسانی جدید کروم همچنین ظاهر نوار آدرس (Address Bar) در تبلت‌های اندرویدی و آیپد را نیز دگرگون کرده است. در این طراحی جدید، کلید Refresh از طرحی جدید مطابق با زبان Material You بهره برده و با صفحه نمایش‌های بزرگتر این دستگاه‌ها سازگارتر خواهد بود.

علاوه بر این، هنگام استفاده از نوار آدرس، وبسایت در حال نمایش همچنین در زیر آن قابل مشاهده خواهد بود.

آپدیت جدید گوگل کروم قابلیت

از سوی دیگر، آپدیت جدید گوگل کروم همچنین جستجوهای پرتکرار را نیز به کاربران آیفون نمایش خواهد داد. به این ترتیب با انتخاب نوار آدرس در iOS، کاربران می‌توانند پرتکرارترین جستجوهای روز گوگل را در زیر آن مشاهده نمایند. این قابلیت پیش‌تر در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته بود.

از طرف دیگر، آپدیت جدید کروم همچنین قابلیت نمایش نتایج زنده ورزشی در فید Discover را هم از طریق کارت‌های مخصوص فراهم کرده است. این کارت‌ها طبیعتا به‌طور زنده و خودکار به‌روز رسانی خواهند شد.

همان‌طور که مشاهده کردید هیچ‌یک از این قابلیت‌های جدید گوگل کروم را نمی‌توان انقلابی خواند. با این وجود برآیند همه آن‌ها به گشت و گذار راحت‌تر، سریع‌تر و لذت‌بخش‌تر در اینترنت منجر خواهد شد. گوگل همچنین اخیرا قابلیت‌های هوش مصنوعی را نیز به مرورگر گوگل کروم اضافه کرده و امکان طراحی تم های سفارشی و تبدیل وبسایت به اپلیکیشن را نیز برای کاربران آن فراهم کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:
حتی اگر شیفته گوگل کروم هستید هم این مرورگر را امتحان کنید نسخه پولی گوگل کروم معرفی شد؛ تفاوت با نسخه رایگان چیست؟ محبوب ترین افزونه های گوگل کروم در سال ۲۰۲۳ معرفی شد بهترین مرورگرهای اندروید در سال ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*