بازی The Last of Us 3

از بازی The Last of Us 3 چه می‌دانیم؟

بازی The Last of Us 3 احتمالا موردانتظارترین عنوان یک دهه آینده در دنیای بازی‌های ویدیویی است. از این بازی انحصاری پلی استیشن چه می‌دانیم؟

محال است کسی نسخه‌های اول و دوم The Last of Us را تجربه کرده باشد و این فرنچایز را در میان برترین سری بازی‌های ویدیویی تاریخ قرار ندهد. نسخه‌های اول و دوم این مجموعه، علیرغم تم‌های کاملا متفاوتی که ارائه می‌کردند در شمار بهترین عناوین تک‌نفره تاریخ صنعت ویدیوگیم قرار گرفته و به چنان محبوبیتی رسیدند که سونی را مجاب به ساخت سریال The Last of Us کردند؛ سریالی که توانست به موفقیتی باورنکردنی برسد. بر خلاف نسخه اول بازی که از لحاظ روایی داستان کاملی را تعریف می‌کرد، در نسخه دوم بسیاری سئوالات بی‌پاسخ باقی ماندند. به این ترتیب به نظر می‌رسد انتشار نسخه سومی از این مجموعه در آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود. اینجا قصد داریم نگاهی بر بازی The Last of Us 3 داشته باشیم و تمامی اطلاعات، شایعات و جزئیات پیرامون آن را بررسی کنیم.

استودیوی ناتی داگ، خالق تعدادی از برترین بازی‌های ویدیویی سال‌های اخیر، چند مدتی مشغول کار روی پروژه The Last of Us Online بود. با این حال بر اساس اخبار رسیده، فرآیند توسعه این بازی متوقف شده و این استودیو بار دیگر ساخت عناوین تک‌نفره باکیفیت را در دستور کار خود قرار داده است.

د لست آف آس

نسخه سوم The Last of Us یکی از همین بازی‌هاس مورد انتظاری است که احتمالا دیر یا زود شاهد معرفی آن برای کنسول‌های سونی خواهیم بود.

بازی The Last of Us 3 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

بازی The Last of Us 3

علیرغم آن که تقریبا مطمئنیم ساخت بازی The Last of Us 3 مدتی‌ست که در ناتی داگ در جریان است هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در خصوص زمان رونمایی اولیه یا انتشار آن در اختیارمان نیست. البته با توجه به سطح دیوانه‌کننده دقت به جزئیات در ناتی داگ و فرآیند توسعه طولانی‌مدت بازی‌های این استودیو می‌توان پیش‌بینی کرد که این بازی زودتر از سال 2027 رونمایی و معرفی نخواهد شد.

نسخه سوم لست آف آس روی چه پلتفرمی منتشر خواهد شد؟

تنها نکته قطعی در خصوص پلتفرم The Last of Us 3 انتشار انحصاری آن برای کنسول‌های پلی استیشن خواهد بود. با این وجود نمی‌توان مطمئن بود که آیا کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 پرو قادر به اجرای این بازی خواهند بود یا انتشار آن به نسل بعدی کنسول‌های سونی، پلی استیشن 6 موکول خواهد شد. البته بر اساس روند همیشگی سونی می‌توان انتظار داشت گیمرهای PS5 بتوانند در اواخر عمر این کنسول The Last of Us 3 را تجربه کنند.

بازی The Last of Us 3

از سوی دیگر با توجه به این که هر دو نسخه پیشین The Last of Us روی PC نیز عرضه شده‌اند می‌توان انتظار داشت چنین اتفاقی برای نسخه سوم هم رخ دهد؛ هرچند که در صورت تایید این خبر، انتشار نسخه PC حداقل یک سال پس از نسخه پلی استیشن انجام خواهد شد.

داستان و گیم پلی بازی The Last of Us 3

همان‌طور که اشاره شد، هیچ‌گونه جزئیات یا اخباری در خصوص داستان نسخه سوم لست آو آس در اختیارمان نیست. با این وجود نیل دراکمن، خالق این فرنچایز، پیش‌تر اشاره کرده که هرچند هنوز داستانی برای نسخه سوم به ذهنش نرسیده، اما ایده‌ای کلی برای این مجموعه در سر دارد که می‌تواند داستان سه‌گانه را جمع‌بندی کند.

گیم پلی د لست آف آس 3

از سوی دیگر، ناتی داگ همچنین در بیانیه رسمی‌ای که برای اعلام خبر کنسل شدن فرآیند توسعه The Last of Us Online منتشر کرد به این نکته اشاره نمود که تمامی تمرکز تیم سازنده بازی روی بازی تکنفره بعدی متمرکز خواهد بود. بنابراین تقریبا می‌توان مطمئن بود که سری The Last of Us پروژه بزرگ بعدی این استودیو خواهد بود.

از طرف دیگر، در خصوص گیم پلی بازی نیز می‌توان حدس‌هایی زد. هر دو نسخه قبلی The Last of Us عناوینی اکشن مخفی کاری بودند که مدیریت منابع و مهمات در آن‌ها بسیار دقیق انجام می‌شد و المان‌های ضعیف ترس و وحشت نیز در آن‌ها حضور داشتند. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که بازی The Last of Us 3 نیز ساختار کلی مشابهی داشته باشد؛ اما اسلحه‌ها، دشمنان و ساز و کارهای پیشرفته‌تر و جدیدتری را به گیمرها ارائه دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
فصل دوم سریال The Last of Us؛ از تاریخ انتشار تا بازیگران، داستان و هرآنچه که می‌دانیم سریال The Last of Us تفاوت‌هایی با بازی ناتی داگ دارد نسخه ریمستر بازی محبوب The Last of Us Part II معرفی شد

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*