آیفون 17 اپل

همه چیز درباره آیفون 17 اپل؛ از پرچمدار 2025 اپل چه می‌دانیم؟

اینجا به معرفی پرچمداران سال 2025 اپل، خانواده آیفون 17 – iPhone 17 پرداخته و مشخصات، قابلیت‌ها و شایعات پیرامون هریک از مدل‌های این سری را بررسی خواهیم کرد.

در حال حاضر تمام نگاه‌ها به خانواده آیفون 16 اپل و رویداد رونمایی آن‌ها که حدود دو ماه دیگر برگزار می‌شود دوخته شده است. با این وجود شکی نیست که اپل از همین الان در حال کار روی نسل بعدی پرچمداران خود، سری آیفون 17 است. البته نمی‌توان انتظار داشت شایعات و اخبار موثقی و مطمئنی در خصوص یک گوشی که بیش از یک سال تا معرفی‌اش باقی مانده وجود داشته باشد. با این وجود هر از گاهی اخبار و اطلاعاتی در خصوص آن منتشر شده و جزئیاتی از آن را در اختیارمان قرار می‌دهد.

از آیفون 17 اپل چه می‌دانیم؟

در ادامه به بررسی برخی جزئیات و مشخصات احتمالی آیفون 17 اپل پرداخته و اطلاعاتی در خصوص بخش‌های مختلف پرچمداران 2025 اپل اعم از صفحه نمایش، تراشه، باتری و دیگر موارد را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

آیا قرار است نسخه اسلیم به خانواده آیفون 17 اضافه شود؟

آیفون 17 اسلیم یکی از شایعات مهمی است که مدت‌هاست در خصوص نسل بعدی پرچمداران اپل شنیده می‌شود. این گوشی آن‌طور که مارک گورمن، تحلیلگر سرشناس بلومبرگ ادعا می‌کند قرار است باریک‌ترین و سبک‌ترین آیفون تاریخ باشد و با طراحی انقلابی خود، آیفون‌های اپل را دگرگون کند.

گوشی iPhone 17 Slim

این گوشی بنا به شایعات صفحه نمایشی 6.6 اینچی خواهد داشت و بنا به ملاحظات قیمت، در آن به‌جای تیتانیوم از آلومینیوم استفاده خواهد شد. از سوی دیگر، جف پو، دیگر تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل نیز ادعا کرده که آیفون مدل Slim در خانواده آیفون 17 جایگزین مدل Plus خواهد شد که همانند مدل Mini چندان موفق ظاهر نشده و فروش اندکی داشته است.

طراحی و صفحه نمایش سری iPhone 17

حتما در بخش اخبار تکنولوژی گجت نیوز مطالعه کرده‌اید که اپل قصد دارد امسال اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را نسبت به سال گذشته به اندازه 0.2 اینچ افزایش دهد. به نظر می‌رسد این افزایش اندازه در نسل بعدی آیفون‌ها به مدل معمولی نیز کشیده خواهد شد. بر این اساس، جدیدترین اطلاعات لو رفته از خانواده iPhone 17 مشخصات صفحه نمایش آن را به‌صورت زیر توصیف می‌کنند:

مدل آیفونصفحه نمایش
آیفون 176.27 اینچی LTPO
آیفون 17 پرو6.27 اینچی LTPO
آیفون 17 پرو مکس6.86 اینچی LTPO
آیفون 17 اسلیم6.65 اینچی LTPO

همان‌طور که از جدول بالا پیداست، مدل استاندارد آیفون 17 علاوه بر این که از صفحه نمایشی هم‌اندازه مدل پرو بهره‌مند خواهد شد نرخ رفرش 120 هرتزی را نیز ارائه داده و در اجرای بازی‌های 120 FPS و پخش ویدیوهای با نرخ فریم بالا عملکردی بسیار روان‌تر خواهد داشت. همچنین پانل‌های LTPO مدل‌های Pro نیز باعث خواهند شد که نرخ فریم صفحه نمایش مدل استاندارد نیز به‌طور خودکار تا حداقل یک هرتز (در حالت صفحه نمایش همیشه روشن) کاهش یافته و در مصرف شارژ صرفه‌جویی شود.

آیفون 17 اپل

دیگر شایعه مهم در خصوص صفحه نمایش خانواده آیفون 17 اپل نیز ساخت لایه محافظ صفحه نمایش این سری پرچمداران از پانل‌هایی بسیار سخت و محکم و استفاده از لایه‌ای ضد بازتاب نور در آن‌هاست که می‌تواند به معنای عدم نیاز صفحه نمایش این گوشی‌ها به کاور یا محافظ باشد.

عملکرد فنی و شارژدهی سری آیفون 17

تراشه‌های سری A اپل همواره در شمار قدرتمندترین و سریع‌ترین چیپست‌های دنیا بوده و عملکردی سرآمد را ارائه کرده‌اند. انتظار می‌رود این روند در تراشه A19 که در سری آیفون 17 به کار خواهد رفت نیز ادامه داشته باشد؛ به‌خصوص آن که تراشه‌های A19 احتمالا برای نخستین بار با بهره‌گیری از فرآیند دو نانومتری تولید شده و به دلیل چگالی ترانزیستور بالاترشان، قدرت بیشتر و مصرف شارژ بهینه‌تری خواهند داشت.

طراحی iPhone 17 Slim

از سوی دیگر شایعه شده که اپل سال آینده برای نخستین بار از باتری‌های ساخت خودش در خانواده iPhone 17 استفاده خواهد کرد که بنا به اخبار موجود قرار است عملکردی بسیار بهتری از نمونه‌های کنونی داشته باشد. البته احتمالا مدل استاندارد آیفون 17 از این قابلیت‌های جذاب بی‌بهره خواهد بود؛ زیرا اپل احتمالا استفاده از تراشه‌های قدرتمند A19 و باتری‌های جدیدش را به مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 17 محدود خواهد کرد. از سوی دیگر، مدل استاندارد iPhone 17 همچنین احتمالا تنها به 8 گیگ رم مجهز خواهد بود.

دوربین iPhone 17

در حالیکه جدیدترین اخبار پیرامون آیفون‌های اپل حاکی از حضور سه دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 17 پرو مکس هستند، هیچ‌گونه اخبار رسمی در خصوص ماژول دوربین مدل‌های غیر پرو این گوشی منتشر نشده است. دلیل این مساله احتمالا آن است که ماژول دوربین این مدل‌های پرچمدار سال 2025 اپل قرار نیست تفاوتی با دوربین آیفون 16 (یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی) داشته باشد.

آیفون 17 اپل

در عین حال، مینگ چی کو پیش‌تر اعلام کرده که احتمالا سال آینده شاهد تغییر در دوربین سلفی پرچمداران اپل خواهیم بود؛ به‌طوریکه دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth که از آیفون 11 پرو مکس تا کنون در تمامی مدل‌های آیفون حضور داشته با یک دوربین 24 مگاپیکسلی جایگزین خواهد شد.

در عین حال به نظر می‌رسد مدل اسلیم آیفون 17 بر خلاف سری iPhone 17 Pro به دو دوربین در پشت مجهز خواهد بود. این کار می‌تواند انتخاب علاقمندان به سری آیفون 17 را برای انتخاب بسیار سخت‌تر کند.

زمان رونمایی و قیمت آیفون 17 اپل

به جز آیفون 12 که به دلیل شیوع کرونا در جهان در ماه اکتبر رونمایی شد، تمامی مدل‌های این پرچمدار در ماه سپتامبر معرفی شده‌اند. بنابراین طبیعی است که انتظار داشته باشیم نسل آینده پرچمداران اپل نیز در ماه سپتامبر 2025 به طور رسمی رونمایی شوند.

آیفون 17 اپل

از سوی دیگر، قیمت‌گذاری مدل‌های مختلف آیفون 17 نیز مساله بسیار دشواری است و به فاکتورهای فراوانی بستگی دارد. در حال حاضر حتی قیمت دقیق سری آیفون 16 نیز به‌طور دقیق مشخص نیست. با این حال بر اساس اخبار و شایعات موجود می‌توان پیش‌بینی زیر را برای قیمت سری iPhone 17 اپل داشت:

مدل آیفونقیمت
آیفون 17800 دلار
آیفون 17 پرو1100 دلار
آیفون 17 پرو مکس1200 دلار
آیفون 17 اسلیم1300 دلار

البته در میان تمامی مدل‌های خانواده آیفون 17 قیمت مدل Slim اندکی بیش از حد گران به نظر می‌رسد. بنابراین احتمالا پیش‌بینی‌های بعدی در خصوص قیمت این پرچمدار حاوی جزئیات بیشتری در مورد قیمت‌گذاری آن خواهد بود.

آیا iPhone 17 می‌تواند در بازار به موفقیت برسد؟

بر اساس آنچه در این متن گفته شد به نظر می‌رسد آیفون 17 می‌تواند ارتقایی مهم برای آیفون‌های اپل باشد که مدتی است در ورطه تکرار افتاده‌اند. به‌طور خاص می‌توان انتظار داشت آیفون 17 اسلیم بتواند گام رو به جلوی مهمی در زمینه طراحی باشد و علاقمندان زیادی را به خود جلب کند.

گوشی iPhone 17

در عین حال مشخصات آیفون 16، قابلیت‌های آن و استقبالی که از آن می‌شود می‌تواند مهم‌ترین نشانه برای آینده سری پرچمداران اپل باشد. بنابراین چاره‌ای جز انتظار برای رونمایی از سری iPhone 16 نیست.

در گجت نیوز بخوانید:
اعتماد بنفس به سبک اپل؛ بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۶ می‌فروشیم مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل دربرابر بهترین گوشی سامسونگ اپل با آیفون ۱۶ پرو مکس به جنگ فناوری باتری شگفت انگیز وان پلاس خواهد رفت

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*