اینترنت ثابت

وزیر ارتباطات: ایران به جمع ۲۰ کشور برتر دارای اینترنت ثابت جهان می‌پیوندد

عیسی زارع پور در مراسم آیین افتتاح پروژه ارتباطی کرمانشاه، درخصوص اینترنت ثابت و اقدامات انجام شده در دولت شهید رئیسی، اظهاراتی را بیان کرد.

طرح فیبر نوری، که امکان اتصال به اینترنت ثابت و پرسرعت را فراهم می‌کند از نیمه دوم دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت. اجرای این طرح باتوجه به منابع و محدودیت‌ها تا 10 سال آینده طول خواهد کشید. در اجرای این طرح به جای استفاده از کابل مسی، کابل فیبر نوری تا محل کار یا ساختمان مسکونی فرد، کشیده خواهد شد. این درحالیست که پیش از این نیز رئیس رگولاتوری کشور در فروردین ماه سال جاری از هدف ۱۰۰ برابری کردن سرعت اینترنت ایران سخن گفته بود.

اجرای طرح فیبر نوری در راستای اینترنت ثابت

اینترنت ثابت

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی کرمانشاه، ایران را جزء 20 کشور برتر حوزه اینترنت ثابت خواند و گفت: باتوجه به اقدامات فراگیر انجام شده و ایجاد اینترنت فیبر نوری در شهرهای مختلف، سرعت ارتباطات ثابت نسبت به دهه‌های پیشین افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات از توجه شهید رئیسی به تکمیل طرح فیبر نوری گفت و ادامه داد: این پروژه تا به الان در کلیه استان‌ها اجرا شده و به زودی به سمت تهران خواهد آمد.

وی پروژه فیبر نوری را بزرگترین طرح ارتباطی کشور خواند و اظهار کرد: تکمیل این طرح بزرگ با همراهی کلیه دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر خواهد بود و در تمام 1450 شهر کشور اجرا خواهد شد.

زارع پور، دلیل اجرا نشدن این طرح در سال‌های گذشته را دشواری اجرای آن خواند و تاکید کرد: پروژه فیبر نوری در دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی انجام شد و به جزء شرکت مخابرات که به عنوان تنها ارائه کننده ارتباطات ثابت شناخته می‌شود به 9 اپراتور دیگر نیز مجوز اجرای آن داده شده است.

او خاطر نشان کرد: در هر استانی حداقل یک اپراتور دوم وجود دارد که در استان کرمانشاه، شرکت آسیاتک مجوزهای لازمه را دریافت کرده و به رقابت با شرکت مخابرات خواهد پرداخت.

آیا ایران جزء 20 کشور برتر حوزه اینترنت ثابت است؟

اینترنت ثابت

عیسی زارع پور، درخصوص اقدامات انجام شده برای بهبود سرعت اینترنت، افزود: زیر ساخت‌های لازم درحال تکمیل شدن است و 40 درصد خانوارهایی که در شهرهای مختلف ایران زندگی می‌کنند، دسترسی به این فناوری را خواهند داشت.

وی بیان کرد: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین سازمان‌ها و دستگا‌ها اجرایی تا پایان سال جاری، میزان دسترسی خانوارهای شهری به فیبر نوری افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم که دولت جدید نیز با همین سرعت این طرح را دنبال کند.

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، ادامه داد: پوشش فیبر نوری در قاره اروپا از سال 2011 آغاز شده و تا 10 سال ادامه داشته اما ایران پس از گذشت 1.5 سال در میانه راه قرار دارد.

وی در خصوص اعتبارات صرف شده برای این پروژه گفت: تنها در استان کرمانشاه نزدیک به 450 روز، تکمیل طرح طول کشیده و نزدیک به 750 میلیارد تومان نیز اعتبار صرف طرح فیبر نوری شده است.

زارع پور درباره افتتاح بزرگراه پرسرعت ارتباطاتی در کرمانشاه افزود: ریل‌گذاری صورت گرفته در دولت شهید رئیسی انجام شده که برای ارائه سرویس‌های داخلی و خارجی نیازمند ایجاد این اتوبان بودیم.

او ادامه داد: تکمیل این پروژه تا اتصال آخرین ساختمان به فیبر نوری اینترنت، دنبال خواهد شد. طرح این پروژه در برنامه توسعه هفتم نیز دیده شده، که امید داریم دولت چهاردهم با شتاب و سرعت عمل بیشتری آن را دنبال کند.

رئیسی به صنعت فضایی کشور جان دوباره‌ای داد!

ماهواره

زارع پور، کار بزرگ دولت شهید رئیسی را زنده کردن صنعت فضایی خواند و اظهار کرد: در حوزه صنعت فضایی، دولت قبل تنها موفق به 3 پرتاب فضایی شد اما در دولت سیزدهم در کمتر از 3 سال 12 پرتاب به سمت فضا انجام شده است.

وی ضمن اشاره به توانمندی‌های دانشمندان فضایی کشور، خاطر نشان کرد: حال که فضا به آزمایشگاهی برای پرتاب‌ها تبدیل شده، می‌توانیم ماهواره‌هایی با قدرت حمل 200 کیلوگرم را پرتاب کنیم. این ماهواره‌برها 100 ایرانی بوده و به همین خاطر  ایران در رده 10 کشور برتر در این زمینه قرار گرفته‌ایم.

وزیر ارتباطات مژده داد: به زودی سیزدهمین پرتاب فضایی کشور انجام خواهد شد که رکورد کلیه پرتاب‌های فضایی کشور را می‌شکند.

عیسی زارع‌پور، اقدامات انجام شده در حوزه دولت هوشمند را اتفاقی بزرگ قلمداد کرد و گفت: در دولت سیزدهم برای اولین بار کلیه خدمات دولتی در قالب یک درگاه ارائه می‌شود که تا به الان بیش از 48 میلیون نفر از این درگاه استفاده کرده‌اند.

پیشینه خبر:
اینترنت ماهواره‌ای بومی در راه است نماینده مجلس: در این مجلس فیلترینگ برچیده می‌شود سخنگوی هیات رئیسه مجلس: رفع فیلترینگ به مجلس ربطی ندارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*