معروف ترین روح

معروف ترین افرادی که مورد آزار روح های خبیث قرار گرفتند؛ از مایلی سایرس تا مونیکا در فرندز

تاکنون فکر کرده‌اید که سلبریتی ها نیز می‌توانند توسط ارواح و موجودات اهریمنی تسخیر شده و از وحشت به جنون نزدیک شوند؟ در ادامه از مایلی سایرس گرفته تا مونیکا ستاره سریال فرنذز به معروف ترین افرادی خواهیم پرداخت که مورد آزار روح های خبیث قرار گرفتند.

در فیلم‌های ترسناک معمولا گروهی از جوانان را می‌بینیم که وارد یک کلبه قدیمی در جنگل می‌شوند و بعد موجودی اهریمنی یکی پس از دیگری آنها را نابود می‌کند. یا اینکه یک خانواده کاملا عادی خانه جدیدی را خریداری می‌کنند؛ اما نمی‌دانند که در گذشته آن خانه رازی تاریک و خونین نهفته است. مدتی پس از اقامت آنها نیز اتفاقات عجیب و ترسناک آغاز می‌شوند. هرچند همه این اتفاقات می‌تواند برای سلبریتی‌ ها نیز رخ دهند. به‌عنوان مثال پیتر جکسون یکی از معروف ترین افرادی است که مورد آزار روح های خبیث قرار گرفت. گرچه این لیست به کارگردان معروف ختم نمی‌شود.

معروف ترین افرادی که روح های خبیث آنها را آزار دادند و زندگی را برایشان جهنم کردند

معروف ترین روح

سلبریتی‌ها هم مانند بقیه افراد درگیر روزمرگی‌های خود هستند؛ کارهایی از قبیل فرستادن بچه‌ها به مدرسه، رفتن به سرکار و خرید. آنها هم مانند ما دوست دارند بعد از همه این کارها در آخر روز به خانه امن خود بیایند و استراحت کنند. اما گاهی اوقات این خانه به جای اینکه مکانی برای آنها باشد به محلی برای آزارشان تبدیل می‌شود. در ادامه به داستان‌های معروف ترین افرادی که مورد آزار روح های خبیث قرار گرفته‌اند می‌پردازیم.

متاسفانه دانشمندان چندان علاقه‌ای به بررسی وجود روح یا مسائل فراطبیعی ندارند. به‌همین‌خاطر نمی‌توان آزمایش‌های مستند مربوط به آنها را در اخبار علمی مشاهده کرد. در این حوزه تنها اسناد ما ادعاهای افراد هستند.

سلما هایک

سلما هایک بازیگر مکزیکی-امریکایی یکی دیگر از معروف ترین افرادی است که در خانه خود مورد آزار روح های خبیث قرار گرفته است. به گفته سلما هایک خانه لندن او به قدری توسط ارواح تسخیر شده بود که او مجبور شد از یک جن‌گیر کمک بخواهد.

این بازیگر در سال ۲۰۲۱ در برنامه الن شو این موضوع را مطرح کرد. طبق گفته او اولین بار خدمتکاران خانه‌اش متوجه شدند که اتفاقات عجیب و غریب رخ می‌دهد. مثلاً پیانو ناگهان و خودبخودی شروع به نواختن می‌کرد. سلما به ادعاهای آنها مشکوک بود و خیلی حرف‌هایشان را باور نمی‌کرد؛ اما برای اینکه خیالشان را راحت کند از یک جن‌گیر کمک خواست و امیدوار بود که همه چیز همانجا تمام شود.

معروف ترین روح

متاسفانه جن‌گیر خبرهای خوبی برای او نداشت و حدود ۲۰ روح در آن خانه پیدا کرد. یکی از این روح‌ها راهبه‌ای خیرخواه بود که علی‌رغم تلاش زیاد خانه را ترک نکرد. گرچه جن‌گیر موفق شد که بقیه روح‌ها را بیرون کند. سلما خودش هم اتفاقات عجیبی در خانه تجربه کرده است. مثلاً چراغ‌ها خودبخود خاموش و روشن می‌شدند. هرچند که معمولا بسیاری از افراد چنین رخدادی را با وجود روح ارتباط نمی‌دهند.

با وجود این، دختر نوجوان سلما هایک هم در میان حضار برنامه الن شو بود و اعتراف کرد که یکی از دراماتیک‌ترین صحنه‌های زندگی‌اش دیدن اشباح در خانه‌شان بوده است.

معروف ترین افرادی که توسط روح اذیت شدند: مایلی سایرس

مایلی سایرس یکی از معروف ترین افرادی است که روح های خبیث او را آزار داده‌اند‌. جای تعجب ندارد مایلی سایرس به‌عنوان یک خواننده پرمشغله که دائما در سفر است، یک آپارتمان هم در لندن داشته باشد؛ اما این خانه هرگز آن پناهگاه امنی که او انتظار داشت نبود. در واقع او در یکی از مصاحبه‌های خود اعتراف کرد که روح خطرناکی این خانه را تسخیر کرده است.

مایلی سایرس

مایلی در مصاحبه خود گفت که در آن خانه خواب‌های عجیبی می‌دید. گاهی اوقات هم هنگام دوش گرفتن ناگهان متوجه می‌شد که یک پسر جوان در وان نشسته است. یکبار خواهر کوچکتر مایلی در حال دوش گرفتن بود که اتفاق وحشتناکی می‌افتد و شروع به جیغ زدن می‌کند. شیر آب بدون اینکه خودش دست بزند به سمت داغ چرخیده بود و آب ناگهان داغ شده و او را سوزانده بود. این اتفاق به مایلی سایرس اثبات کرد که مسئله یک شوخی یا مزاحمت نیست و ارواح خبیث می‌خواهند او را آزار دهند.

سایر اعضای خانواده مایلی سایرس هم اتفاقات مشابهی را تجربه کرده‌اند. برای مثال، یکبار خاله‌اش در خانه بود که ناگهان تمام درها و پنجره‌ها باز شدند. در آخر مایلی برای همیشه آن خانه را ترک کرد و در هتل مجلل سوهو اقامت کرد. تفاوت داستان مایلی سایرس با فیلم‌های ترسناک در این است که در فیلم‌ها معمولا خانواده تمام پول خود را صرف خرید خانه کرده‌اند و نمی‌توانند محل جدیدی را برای زندگی خریداری کنند.

کلویی سونی

در میان معروف ترین افرادی که توسط روح های خبیث اذیت شدند، کمتر کسی پیدا می‌شود که خانه تسخیر شده را نفروشد و سراغ آرامش نرود. هرچند کلویی سونی رویکرد کاملا متفاوتی را پیش گرفت و از این مسئله برای ساخت فیلم استفاده کرد. زمانی کلویی سونی در خانه معروف Lizzie Borden زندگی می‌کرد. داستان این خانه ترسناک به ۴ آگوست ۱۸۹۲ باز می‌گردد. در آن زمان لیزی به‌همراه پدر، نامادری و خواهر بزرگترش در ماساچوست زندگی می‌کردند.

روز بعد جسد بی‌جان نامادری و پدر لیزی در خانه پیدا شدند و پلیس نیز او را به‌ اتهام قتل دستگیر کرد. هرچند که لیزی در نهایت تبرعه تبرئه شد و تا پایان عمر در همان خانه زندگی کرد. او حتی در همانجا دفن شده است. لیزی در سال ۱۹۲۷ فوت کرده بود؛ اما این مسئله باعث نمی‌شد که همه به خانه Fall River به‌عنوان یک مکان تسخیر شده نگاه نکنند.

معروف ترین روح

امروزه فال ریور به‌عنوان یک مهمانخانه کوچک اجاره داده می‌شود. هرچند سال‌ها پیش کلویی سونی در آن حضور داشت و مرتب صداهای ناله و جیغ را می‌شنید. دوست‌پسر کلویی نیز گفت که در مدت حضور در خانه فشار شدیدی را روی سینه خود احساس می‌کرده است.

در مراحل اولیه تولید فیلم لیزی بوردن نیز کلویی و برایاس کاس، نویسنده فیلم‌‌نامه به خانه بازگشتند. آنها یک مراسم احضار روح را در خانه برگزار کردند تا فیلم را با کیفیت بیشتری تولید کنند. پس از مراسم جو خانه تغییر کرد و هوا ناگهان سرد شد. همچنین کاس پس از گذراندن یک شب در اتاق مقتول متوجه شد که بدنش پر از زخم‌های مختلف شده است.

معروف ترین افرادی که توسط روح اذیت شدند: پاتریک استورات

پاتریک استورات با بقیه معروف ترین افرادی که توسط روح های خبیث آزار و اذیت شده‌اند فرق دارد. او بارها توسط موجودات فراطبیعی را ملاقات کرده است. اولین تجربه استورات نیز در سن ۱۲ سالگی رخ داد. در آن زمان او مشغول طی کردن کلاس‌های دراما در خانه استاد خود بود. هرچند ناگهان متوجه شد نقاشی‌های متعلق به قرن هفدهم درخشش خاصی دارند و عادی به‌نظر نمی‌رسند.

بعدها استاد پاتریک به او گفت که روح‌ها همیشه در خانه حضور دارند و گاهی حضور خود را از طریق اتفاقات غیرعادی مثل درخشش نقاشی‌ها نشان می‌دهند. استورات بعدها نیز در هنگام مراسم خاکسپاری مادر خود مسئله عجیب دیگری را تجربه کرد. او می‌توانست صدای مادرش را به‌وضوح بشنود. هرچند ماجراهای او با روح ها به‌ همین‌جا ختم نشدند.

در سال ۲۰۰۹ پاتریک استورات مشغول اجرا تئاتر Waiting for Godot بود که ناگهان مردی با دو بال را مشاهده کرد. برخی ادعا می‌کردند که استورات شبح جان بالدوین، مدیر اصلی تئاتر Royal Haymarket در قرن نوزدهم را دیده است.

معروف ترین روح

هرچند همه اینها در برابر داستان تسخیر خانه پاتریک استورات در لس‌آنجلس رنگ می‌بازند. استورات در آن زمان مشغول بازی در فیلم Star Trek: The Next Generation بود. به‌همین‌خاطر نیز خانه‌ای را در نزدیکی محل فیلم‌برداری خریداری کرد. استورات از همان ابتدا متوجه شد که گاهی اوقات خانه ناگهان سرد می‌شود و بوهای عجیبی کل خانه را فرا می‌گیرد.

کمی بعد استورات به‌همراه پسرش دانیل در خانه بودند که ناگهان کتاب‌ها از قفسه‌ها به بیرون پرتاب شدند. همچنین صداهای قدم زدن و فریادهایی نامشخص شنیده می‌شدند. این اتفاقات باعث شد بازیگر معروف خانه را اجاره دهد. گرچه کمی بعد مستاجران به او گفتند که شبح یک مرد را دیده‌اند و صدایی به آنها می‌گوید که خانواده من را تنها بگذارید.

استورات اصلا تمایل ندارد در میان معروف ترین افرادی قرار گیرد که توسط روح های خبیث آزار شده‌اند؛ اما این اتفاقات مرتب برای او رخ می‌دهند. او همچنین تاکید می‌کند که هنگام تعریف کردن این داستان‌ها احساس شرمساری می‌کند و دلیلی برای دروغ گفتن ندارد.

پیتر جکسون

همه ما پیتر جکسون را با سه گانه معروفش یعنی ارباب حلقه‌ها می‌شناسیم؛ اما این کارگردان نیوزلندی کمی پیشتر با ساختن فیلم‌های کمدی-ترسناک مانند مخ تعطیل در سال ۱۹۹۲ و ترس آفرینان در سال ۱۹۹۶ معروف شده بود. شاید کمتر کسی انتظار داشته باشد، ولی پیتر جکسون هم در میان معروف ترین افرادی است که مورد آزار روح‌های خبیث قرار گرفته است. او در سال ۲۰۰۹ گفت که یک روح واقعی و وحشتناک را دیده است.

پیتر در یکی از مصاحبه‌هایش اعتراف کرد که این اتفاق حدود ۲۰ سال پیش رخ داده است. او در آن زمان با شریک زندگی‌اش فرن والش، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده نیوزلندی در یک آپارتمان زندگی می‌کرد. او یک روز صبح با چهره وحشتناک یک پیرزن بیدار شد که پایین تخت او ایستاده بود و بی‌صدا بر سر او فریاد می‌زد. در همان لحظه این شبح با سرعت زیاد حرکت کرد و در دیوار اتاق محو شد.

معروف ترین روح

جکسون موضوع را با والش مطرح کرد و واکنش والش  باعث شد که همه‌چیز ترسناک‌تر جلوه کند.. والش از او پرسید که آیا او هم یک پیرزن را دیده است که بی‌صدا فریاد می‌زند. ظاهراً والش قبلاً با این روح روبرو شده بود. براساس شایعات این روح زنی است که زمانی در سالن تئاتر آن طرف خیابان بازی می‌کرده و یک روز بعد از اجرای افتضاحش خودکشی می‌کند. توجه داشته باشید که پیتر جکسون در سال ۲۰۰۹ در زمره معروف ترین افرادی بود که صنعت سینما به خود دیده است و ابدا نیازی نداشت با طرح داستان‌های مربوط به آزاد و اذیت روح های خبیث خود را مطرح کند.

به‌همین‌خاطر بسیاری بر این باور هستند که روایت جکسون کاملا واقعی بوده است. مخصوصا اینکه همسر او نیز پیشتر روح را دیده بود.

معروف ترین افرادی که توسط روح اذیت شدند: داین لد

داین لد نیز در لیست معروف ترین افرادی قرار دارد که مورد آزار روح های خبیث قرار گرفته‌اند. هرچند این اتفاق فقط باعث نشد که بازیگر مطرح دچار شوک و وحشت شود، بلکه اشباح مسیر بازیگری او را تغییر دادند.

داین در سال ۱۹۷۶ برای اجرا در مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی واقع در واشنگتن در هتل واترگیت اقامت داشت. او در آن سالها یک ستاره در حال ظهور بود. یک روز صبح ساعت ۵ که در هتل خواب بود ناگهان کسی بازوی او را گرفت و محکم تکانش داد تا بیدار شود. وقتی داین از جایش بلند شد دید کسی به غیر از شبح یک زن در اتاقش نیست.

دایانا لد

سپس او هنگامی که برای اجرای نمایش خود در سالن آیزنهاور مرکز کندی بر روی صحنه رفت، زمزمه‌ای شنید. دومین بار که زمزمه را شنید فکر کرد صدای افراد پشت صحنه است؛ اما متوجه شد که هیچ‌کس پشت صحنه نیست. بار آخر که زمزمه را شنید همچنان بر روی صحنه در حال اجرا بود که شبح زن را دید. این شبح در گوش داین زمزمه می‌کرد که نام او مارتا است و به کمکش احتیاج دارد.

موری پاویچ، مجری برنامه تاک شو به داین گفت که این روح احتمالا متعلق به مارتا میچل است. مارتا میچل کسی است که اسرار واترگیت را در برنامه تاک‌شو موری افشا کرد و در سال ۱۹۷۶ درگذشت. بعد از آن داین تلاش کرد تا در فیلمی با موضوع زندگینامه مارتا میچل بازی کند؛ اما این فیلم هرگز به ثمر نرسید.

جون ریورز

جون ریورز هنرپیشه و کمدین خارق‌العاده آمریکایی در میان معروف ترین افرادی است که آزار و اذیت مربوط به روح های خبیث را در خاطرات خود دارد. داستان از آنجایی شروع شد که او در اواخر دهه ۱۹۸۰ یک آپارتمان بزرگ در شهر نیویورک خرید و شروع به بازسازی آن کرد. هرچند که ظاهراً بازسازی‌ها چندان به‌مذاق روح حاضر در آن خانه خوش نیامدند. همسایگان ادعا می‌کردند که پیشتر بارها یک شبح را در محوطه دیده‌اند که سرگردان است.

سگ ریورز نیز از ورود به آپارتمان خودداری می‌کرد و همیشه با ترس در گوشه‌ای می‌نشست. در نهایت ریورز برای حل این مشکل با بخش روانشناسی دانشگاه نیویورک تماس گرفت. آنها نیز او را به یک راهبه ارجاع دادند.

معروف ترین روح

راهبه گفت که باید مراسم پاکسازی را در آپارتمان برگزار کند. در پایان مراسم نیز گفت که شبح به خانم اسپنسر، خواهرزاده جی پی مورگان تعلق دارد و او اصلا از ساخت‌و‌ساز راضی نیست. با اجرای این مراسم روح خانم اسپنسر برای مدت کوتاهی آرام یافت؛ اما کمی بعد با قدرت بیشتر بازگشت. ریورز که کلافه شده بود یک تابلو از تصویر خانم اسپنسر در خانه پیدا کرد و آن را روی دیوار نصب کرد.

جالب اینکه پس از اینکار همه‌چیز آرام شد و این دو به خوبی با هم کنار آمدند. ریورز نیز تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۴ به آرامی در همان آپارتمان زندگی کرد. قرار گرفتن ریورز در لیست معروف ترین افرادی که توسط روح های خبیث آزار و اذیت شده‌اند باعث شده بود که فروش آپارتمان فوق‌العاده سخت باشد. البته برخی هم فکر می‌کنند که این مسئله بیشتر به متراژ و قیمت بسیار بالای آن مربوط بوده است. در نهایت یکسال پس از مرگ ریورز آپارتمان به‌قیمت ۲۴ میلیون دلار فروش رفت.

معروف ترین افرادی که توسط روح اذیت شدند: کورتنی کاکس

همه کورتنی کاکس را به‌عنوان مونیکا سریال فرندز می‌شناسند. نقش‌آفرینی موفق وی باعث شد که شخصیت دوست‌داشتنی مونیکا جاودانه شود و البته خود او نیز مبلغ قابل‌توجهی را دریافت کند. جالب است بدانید که کورتنی به ارواح و موجودات خبیث چندان اعتقاد نداشت؛ اما در نهایت اتفاقات مختلف نظر او را تغییر دادند. در واقع کاکس پس از خرید خانه جدید خود در محله لورل کنیون لس‌آنجلس در لیست معروف ترین افرادی قرار گرفت که توسط روح های خبیث آزار و اذیت شده‌اند.

کورتنی کاکس در سال ۲۰۲۲ در یک برنامه تلویزیونی به میزبانی جیمی کیمل حضور یافت و اعتراف کرد که پیشتر صاحب قبلی خانه یعنی کارول کینگ درباره ارواح به او هشدار داد بود. هرچند که کورتنی هشدار او را نادیده گرفت؛ زیرا به این مسائل باور نداشت.

معروف ترین روح

بعد از آن هرکسی که در خانه وی مهمان می‌شد اتفاق ناخوشایندی را تجربه می‌کرد. بعضی از آنها روح یک زن را می‌دیدند که روی تختشان نشسته بود. کورتنی آنقدر از این حرف‌ها شنید که تقریبا نسبت به آنها بی‌تفاوت شده بود. حتی وقتی که در خانه‌اش با کینگ جلسه احضار روح برگزار کرد باز هم بی‌اعتنا ماند.

در نهایت مأمور تحویل پست، کورتنی را متقاعد کرد که در این خانه اتفاقی در حال وقوع است. آن مرد از کورتنی پرسید که آیا خانه تسخیر شده است و کورتنی جواب داد که بله. بعد از چند لحظه او به مأمور پست گفت که چرا همچین سوالی پرسیده است و مأمور جواب داد که چون کسی مثل شبح پشت سر شما ایستاده است. کورتنی بعد از این مکالمه حتی یک شب را در آن خانه تنها نماند و فورا خانه را برای فروش قرار داد.

دنیل استرن

وقتی از معروف ترین افرادی صحبت می‌کنیم که توسط روح های خبیث آزار و اذیت شده‌اند، نمی‌توان به دنیل استرن و همسرش اشاره نکرد. آنها ادعا مي‌کنند که شهری پر از ارواح را دیده‌اند. استرن پس از ازدواج با همسرش تصمیم گرفت که به ماه عسل برود. برای اینکار نیز مناطق جنوب شرقی انگلستان را انتخاب کرد. آنها در طول مسیر خود مجبور شدند در شهر کوچک Widecombe توقف کنند.

شهری که در ابتدا آرام و جذاب به‌نظر می‌رسید؛ اما خیلی زود باعث وحشت زوج جوان شد. آنها ناگهان متوجه ۴۰ نفر شدند که با ریتمی یکسان در خیابان حرکت می‌کردند. این افراد هیچ حرفی نمی‌زدند و فقط به زمین خیره شده بودند. همچنین همگی لباس مشکی بر تن داشتند. استرن و همسرش به یک زن نزدیک شدند تا از او آدرس را بپرسند. هرچند که چشم‌های عجیب زن آنها را از پرسش خود پشیمان کرد. همچنین زن به زبانی صحبت می‌کرد که برای آنها قابل فهم نبود.

دنیل استرن

در مقصد بعدی فردی داستان تاریک شهر Widecombe را برای آنها تعریف کرد. ظاهرا در سال ۱۶۳۸ مردم شهر در یک کلیسا جمع شده بودند که ناگهان رعد‌و‌برق سبب آتش‌ گرفتن کلیسا شد. در نتیجه برخی جان خود را از دست دادند. به‌همین‌خاطر گفته می‌شود که گاهی روح این افراد در حال قدم زدن در شهر دیده می‌شود. هرچند عده‌ای تصور می‌کنند که داستان استرن با کمی اغراق تعریف شده است.

اول از همه اینکه در حادثه آتش‌سوزی تنها ۴ نفر جان خود را از دست دادند. مسئله دوم اینکه می‌توان توضیحات ساده‌تری نیز برای رخداد اشاره شده ارائه داد. به‌عنوان مثال شاید استرن و همسرش صرفا پس از یک مراسم خاکسپاری به شهر رسیده باشند و به‌همین‌خاطر افراد ناراحت و ساکت بودند.

معروف ترین افرادی که توسط روح اذیت شدند: کاساندرا پیترسون

در آخرین مورد لیست معروف ترین افرادی که توسط روح های خبیث اذیت شده‌اند به کاساندرا پیترسون می‌رسیم. کسی که به‌خاطر حضور در فیلم‌های ترسناک شناخته می‌شود؛ اما ظاهرا روزی نیز روح ها سراغ او آمدند. ماجرا از آنجایی شروع شد روزی پیترسون به‌همراه همسرش در حال پیاده‌روی در Hollywood Hills بودند. آنها ناگهان با یک خانه خیلی خاص مواجه شدند و تصمیم گرفتند که آن را خریداری کنند.

در همان روزهای اول جابه‌جایی پیترسون متوجه شنیدن صدای پا در طبقه سوم شد. کمی بعد او و همسرش سایه عجیبی را در استخر خانه دیدند. حتی کاساندرا گفت که یکبار یک نیروی نامرئی در تلاش بوده است تا او را در استخر خانه خفه کند. او حتی شبح مردی را دیده بود که در کنار شومینه ایستاده و پس از خیره شدن به وی ناپدید شده است.

معروف ترین روح

این بازیگر معروف فیلم‌های ترسناک براها افرادی را دیده بود که در خانه قدم می‌زنند و ناگهان محو می‌شوند. پیترسون پس از کمی پرس‌وجو متوجه شد که در دهه ۱۹۲۰ فردی به‌صورت مرموز در خانه مرده است. همین نیز باعث شد که فورا خانه را برای فروش بگذارد. جالب اینجاست که برد پیت برای خرید خانه پیش‌قدم شد.

کاساندرا هشدار داد که خانه تسخیر شده و برد پیت نیز ممکن است به لیست معروف ترین افرادی که توسط روح های خبیث اذیت شده‌اند، اضافه شود. هرچند ظاهرا سوپر استار هالیوود از این مسئله خوشحال شد و با رغبت بیشتری خانه را خرید. در نهایت سال ۲۰۲۳ برد پیت خانه را پس از گذشت ۲۷ سال فروخت؛ اما تاکنون به مسئله وجود ارواح اشاره نکرده است.

به‌نظر شما کدامیک از افراد معروفی که در این لیست قرار دارند واقعا روح های خبیث را دیده‌ و کدامیک صرفا داستانی خیالی را برای جلب توجه روایت کرده‌اند؟

بیشتر بخوانید:
دانشمندان در حال تحقیق بر روی افرادی که صدای مردگان را می‌شنوند ارواح سرگردان جنگ؛ ترسناک ترین داستان‌های نظامی که واقعیت دارند داستان ترسناک ترین پل های جهان که به تسخیر ارواح درآمده‌اند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*