هوآوی استلاتو S9

سدان برقی استلاتو S9 معرفی شد؛ شاخ و شانه هوآوی برای مرسدس بنز

سدان برقی استلاتو S9، محصول مشترک هوآوی و بایک موتور است که با قیمتی رقابتی و نوآوری های بی‌شمار به بازار عرضه شده است.

در جریان نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، شرکت هوآوی (Huawei)، از جدیدترین سدان مشترک خود با برند بلوپارک (زیر مجموعه بایک موتور) با هدف رقابت با محصولات مشهور چون مرسدس بنز EQS رونمایی کرد. این خودرو که استلاتو S9 نام دارد با تلفیق تکنولوژی هوآوی و بهره‌مندی از پیشرانه قدرتمند به تازگی در بازار چین عرضه شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این سدان جدید می‌پردازیم.

استلاتو S9، سدان جدید هوآوی با تکنولوژی منحصر به فرد

نمای جلو هوآوی استلاتو S9

استلاتو S9 از نظر طراحی ظاهری، الهام گرفته از برادر کوچکتر خود، لوکسید S7 (محصول مشترک هواوی و چری) است و به نوعی راه پر فروغ آیتو M9 را ادامه می‌دهد. این خودرو دارای خطوط مینیمالیستی و نوار نوری عریض متمایز است. چراغ‌های جلوی الماس‌تراش و ضریب درگ تنها 0.193 سی‌دی، ترکیب سبک و آیرودینامیک آن را برجسته می‌کند.

S9 دارای خط سقف صاف و درهای بدون قاب است. آینه‌های جانبی هوشمند الکترونیکی دید را بهبود می‌بخشند و نقاط کور را در مقایسه با آینه‌های سنتی تا 60 درصد کاهش می‌دهند. چراغ عقب تمام عرض و اسپویلر ظریف دم اردکی، طراحی پیچیده عقب S9 را متمایز می‌کند. S9 گزینه‌های رینگ 20 و 21 اینچی را ارائه می‌دهد که به نمای اسپرت آن می‌افزاید. چراغ‌های این خودرو که از نوع LED ماتریسی‌اند، توانایی شناسایی عابران پیاده و بقیه خودروها را دارند.

نمای عقب هوآوی استلاتو S9

این خودرو برای بهبود آیرودینامیک از آینه‌های جانبی دیجیتال و دستگیره‌های درب مخفی بهره می‌برد. رنگ‌های قابل انتخاب برای استلاتو S9 شامل مشکی، سفید، قرمز و طلایی خواهد بود. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5160، 1987و 1486 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 3050 میلی‌متر است.

در مشارکت مابین هوآوی و بایک، هوآوی نرم‌افزار و اجزای حیاتی را تأمین می‌کند، در حالی که بایک مسئول پلتفرم و تولید است. هوآوی از مدل همکاری مشابهی با سایر خودروسازان مانند چری، جک و سرس استفاده کرده است.

مشخصات فنی Stelato S9

استلاتو S9 در نسخه‌های تک موتوره و دو موتوره عرضه می‌شود. حداکثر توان خروجی نسخه‌ تک موتوره 227 کیلووات و نسخه دو موتوره 385 کیلووات است. همچنین نسخه دو موتوره در 3.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو مجهز به باتری 100 کیلووات ساعتی کمپانی CATL است که برد حرکتی تا 816 کیلومتر CLTC برای نسخه تک موتوره و 721 کیلومتر CLTC برای نسخه دو موتوره را فراهم می‌کند. این خودرو بر اساس معماری 800 ولتی ساخته شده است که امکان شارژ 200 کیلومتر برد در تنها پنج دقیقه را فراهم می‌کند. همچنین وزن خالص خودرو بسته به نوع موتور بین ٢٢١۶ تا ۲۳۶۶ کیلوگرم متغیر است.

طراحی کابین و امکانات سدان لوکس استلاتو اس 9 هوآوی

نمای داشبورد هوآوی استلاتو S9

استلاتو S9 دارای یک پنل دیجیتال 12.3 اینچی و یک صفحه لمسی مرکزی 15.6 اینچی است که همگی در یک طرح افقی مدرن جای گرفته‌اند. ویژگی‌ خاص سیستم پیشرفته HarmonyOS 4 تجربه رانندگی را ارتقا می‌بخشند. صندلی‌های بدون جاذبه S9 با چرم ناپا روکش شده‌اند و دارای عملکردهای ویژه هستند. سرنشینان عقب می‌توانند از تماشای فیلم روی یک تبلت هوآوی 13.2 اینچی یا یک صفحه نمایش پروژکتور 32 اینچی داخل خودرو لذت ببرند.

صندوق عقب آن ظرفیت 378 لیتر و صندوق جلو 38 لیتر دارد. S9 مجهز به سیستم تعلیق بادی و کنترل میرایی تطبیقی برای سواری نرم است. حالت‌های رانندگی خودرو عملکرد را تنظیم می‌کنند، به طوری که حالت راحتی یک رانندگی پالایش شده و حالت اسپرت پاسخگویی و پایداری بیشتری را ارائه می‌دهد.

از دیگر آپشن های این خودرو می‌توان به دوربین 540 درجه، فیلتر تصفیه هوای کابین PM2.5، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ‌ها، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode)، سیستم تهویه اتوماتیک سه کاناله، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار برخورد از جلو و رادار باقی ماندن بین خطوط، شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو به همراه ماساژور و… اشاره کرد.

سامانه کمک‌راننده پیشرفته هوآوی ADS 3.0؛ رقیب مستقیم مرسدس بنز

هوآوی استلاتو S9

هوآوی ADS 3.0 در استلاتو S9 رونمایی خواهد شد. این سیستم دارای هوش رانندگی انسان‌گونه از ابتدا تا انتها است که شرایط پیچیده جاده را مدیریت می‌کند. این سیستم با شبکه عصبی ادراکی GOD ارتقا یافته است و از تشخیص اشیا به درک صحنه تغییر می‌کند. سیستم هوآوی ADS 3.0 فناوری‌های پیشرفته ایمنی از جمله جلوگیری از تصادف و ترمزگیری تطبیقی را یکپارچه می‌کند.

این سیستم مکانیزم جلوگیری از تصادف ناشی از اشتباه در استفاده از پدال و ترمزگیری اضطراری تطبیقی (AEB) را برای شرایط مختلف جاده ارائه کرده است و ترمزگیری نرم در سطوح لغزنده، بارانی یا برفی را تضمین می‌کند. S9 همچنین مجهز به لیدار 192 خطی با برد تشخیص تا 250 متر است که قابلیت‌های ادراکی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، از عملکردهای جامع رانندگی خودکار و پارک خودکار پشتیبانی می‌کند.

قیمت جهانی

استلاتو اس 9 در دو سطح تجهیزات با قیمتی بین 399,800 تا 449,800 یوان (معادل 55 هزار و 900 تا 62 هزار و 900 دلار آمریکا) عرضه می‌شود.

برند آیتو هوآوی، یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های HIMA، در نیمه اول سال 2024 با فروش 181,197 دستگاه خودرو و پرفروش‌ترین شاسی‌بلند آیتو M9، پیشتاز استارتاپ‌های خودروهای انرژی جدید چینی بود. همچنین آیتو M9 توانسته ایمن‌ترین خودرو چین شود. استلاتو با بهره‌گیری از این موفقیت، قصد دارد با فروش سالانه 120 هزار دستگاه S9، بازار خودروهای الکتریکی لوکس را تسخیر کند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
مرسدس بنز در یک قدمی دستیابی به رانندگی تمام خودکار است چری تیگو 8L به ایران می‌آید؟ نیسان فرانتیر ۲۰۲۵ با طراحی و امکانات جدید معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*