5ATM ساعت هوشمند

عبارت 5ATM روی ساعت های هوشمند به چه معناست؟

اگر صاحب یک ساعت هوشمند جدید و مدرن باشید احتمالا عبارت 5ATM را روی آن مشاهده کرده‌اید. آیا معنای این عبارت را می‌دانید؟

ساعت‌های هوشمند از زمان معرفی به بازار توانسته‌اند به‌عنوان همراهانی مطمئن برای کاربران شناخته شده و با ارائه مجموعه‌ای از برترین قابلیت‌های گوشی‌های موبایل در ابعادی بسیار کوچک‌تر به گجت‌هایی فوق‌العاده محبوب تبدیل شوند. علاوه بر نوآوری‌های مختلف نرم افزاری مثل اپلیکیشن‌های اختصاصی یا توانایی پایش سنجه‌های متعدد سلامتی، ساعت‌های هوشمند همچنین در زمینه استحکام و دوام نیز پیشرفت‌های فراوانی داشته‌اند. اگر صاحب یک ساعت هوشمند مدرن باشید، احتمالا عبارت 5ATM را روی آن مشاهده کرده‌اید. آیا معنای این عبارت را می‌دانید؟

این عبارت مشخصا روی استحکام و دوام ساعت هوشمند شما تاکید دارد. به‌طور خاص، عبارت ATM مخفف کلمه atmosphere به معنای فشار هوای متوسط در سطح دریاست. در مفاهیم فیزیک، فشار در عمق ده متری آب برابر با یک اتمسفر (1ATM) است. با این تعریف مشاهده عبارت 5ATM روی بدنه ساعت هوشمند به‌معنای آن است که دستگاه قادر به تحمل فشاری معادل قرار گرفتن در عمق 50 متری آب است.

مقاومت اسمارت واچ

اگر این علامت روی ساعت هوشمند شما درج شده یعنی می‌توانید بدون نگرانی از خیس شدن یا آسیب دیدن، آن را در حمام، استخر، زیر باران و حین شستن دست‌ها مورد استفاده قرار دهید. با این وجود ممکن است با مشاهده این عبارت گمان کنید دستگاه شما کاملا ضدآب است. این تصور کاملا نادرست است.

عبارت 5ATM روی ساعت هوشمند به معنای ضدآب بودن آن نیست

برای این که به‌خوبی مفهوم عبارت 5ATM روی اسمارت واچ خود را متوجه شوید باید تفاوت بین عبارت‌های «ضد آب» (waterproof) و «مقاوم در برابر آب» (water resistant) را درک کنید. ضد آب بودن یک دستگاه به‌معنای این است که می‌توان آن را بدون نگرانی از آسیب دیدن عملکرد برای مدتی معلوم زیر آب غرق کرد. از سوی دیگر اما دستگاه‌هایی که مقاوم در برابر آب هستند، صرفا می‌توانند پاشش آب یا قرار گرفتن کوتاه‌مدت در معرض رطوبت را تاب بیاورند.

بنابراین صرف این که ساعت شما به نشان 5ATM مجهز شده به معنای آن نیست که می‌توانید در غواصی زیر عمق 50 متری آب ساعتتان را به دست داشته باشید؛ بلکه این نشان صرفا بیانگر این است که افتادن دستگاه در آب به‌مدت کوتاه باعث خرابی آن نمی‌شود.

5ATM ساعت هوشمند

به این ترتیب اگر قصد ساعت هوشمندی را دارید که در برابر نفوذ آب کاملا مقام باشد، احتمالا باید مدل‌های دیگری را در بازار پیدا کنید. برای مثال، ساعت‌های هوشمندی با مقاومت 10ATM یا 20ATM در این بخش مقاومت بیشتری نسبت به ساعت‌های 5ATM داشته و می‌توانند در غواصی یا شنای حرفه‌ای نیز مورد استفاده قرار گیرند. البته حتی در این صورت نیز نمی‌توانید مطمئن باشید دستگاه شما به‌طور کامل در برابر نفوذ آب مقاوم است؛ چنان‌که حتی ساعت‌های فوق پیشرفته‌ای مانند اپل واچ اولترا نیز به قابلیت‌هایی مثل آب پران (Water Eject) مجهز شده‌اند که باعث خروج آب داخل دستگاه به‌منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به اجزای داخلی می‌شود.

علیرغم پیشرفت‌های فراوانی که در فناوری‌های ساخت در سال‌های اخیر حاصل شده، همچنان میانه دستگاه‌های الکترونیکی و آب چندان خوب نیست. بنابراین اگر فعالیت یا شغل شما به‌طور خاص سر و کار زیادی با آب دارد لازم است که براساس سبک زندگی و کاری خود ساعتی با آب‌بندی مناسب خریداری کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب دادن آن انجام دهید.

در گجت نیوز بخوانید:
کدام مدل‌های اپل واچ ضد آب هستند؟ بهترین گوشی های ضد آب بازار در سال ۲۰۲۳ گوشی های سامسونگ انقدر که شما تصور می‌کنید ضد آب نیستند طراحی خلاقانه سیستم تخلیه آب اپل واچ را در این تصاویر آهسته ببینید اولین کاری که بعد از خیس شدن آیفون باید انجام دهید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*