پاول دورف

روزهای سخت برای تلگرام؛ برادر پاول دورف هم تحت تعقیب قرار گرفت

بنا به اعلام رسانه‌های خارجی، برادر پاول دورف، موسس تلگرام نیز تحت تعقیب قضایی دولت فرانسه قرار گرفته و حکم جلب آن صادر شده است.

پس از بازداشت پرسروصدای پاول دورف، موسس و مدیر اجرایی پیام‌رسان تلگرام در فرودگاه لو بورژه فرانسه، حال دادستانی شهر پاریس دستوری مبنی بر تعقیب قضایی نیکولا دورف، برادر وی صادر کرده تا بدین ترتیب آینده این پیام‌رسان محبوب در سطح جهان خصوصا ایران در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

برادر پاول دورف با اتهامات درجه یک تحت تعقیب قضایی فرانسه قرار گرفته است

پاول دورف

با توجه به شرح اتهامات پاول دورف، مبنی بر همدستی در ایجاد فعالیت‌های غیرقانونی در بستر تلگرام، همدستی در فراهم کردن زمینه‌های انجام جرائم سازمان‌یافته، نگهداری و همدستی در توزیع تصاویر پورنوگرافی از کودکان، پولشویی، عدم همکاری با مقامات به‌منظور اجرای قانون، ارتباطات مجرمانه و ارائه خدمات رمزنگاری بدون اعلام قبلی و همدستی در زمینه قاچاق مواد مخدر، اما حال طبق اعلام برخی رسانه‌ها برادر وی با نام «نیکولا» نیز به‌عنوان یکی از اعضای اصلی این پلتفرم نقش بسیار مهمی در عدم کنترل فعالیت‌های خارج از عرف این پیام‌رسان داشته و به نوعی سهل انگاری وی باعث ایجاد چنین مشکلاتی در بستر تلگرام شده است.

با این حال مقام قضایی فرانسه هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده و نمی‌توان به طور قطع در مورد اتهامات برادر پاول اظهار نظر کرد. با توجه به آزادی پاول دورف با قید وثیقه ۵ میلیون یورویی، اما طبق گزارش‌ها دادستانی برای موسس تلگرام ۱۰ سال حبس در نظر گرفته است. همچنین وی در حال حاضر ممنوع الخروج است و طی دو هفته آینده باید به اداره پلیس مرکزی فرانسه مجدد مراجعه کند تا روند رسیدگی به پرونده وی طی شود.

همچنین بخوانید:
همکاری پاول دورف با مراکز امنیت سایبری جمهوری آذربایجان فاش شد امارات با بازداشت پاول دورف، قرارداد خرید ۸۰ فروند جنگنده از فرانسه را لغو کرد