آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس - iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro Max

آیفون 16 پرو و پرو مکس با طراحی جدید، عمر باتری بیشتر و دکمه کمرا کنترل معرفی شدند

اپل در رویداد امشب رسماً نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 را معرفی کرد. در ادامه مشخصات iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro Max را مطالعه کنید.

اپل طی رویداد امشب خود با شعار It’s Glowtime از آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس پرده برداشت. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات این گوشی‌های پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها آشنا شوید.

مشخصات فنی آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس

نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 به ترتیب به نمایشگرهای 6.3 اینچی و 6.9 اینچی مجهز هستند. در واقع نمایشگر 6.9 اینچی مذکور بزرگ‌ترین صفحه نمایش به کار رفته در گوشی‌های آیفون تا به اینجا به حساب می‌آید. همچنین این گوشی جدید از کمترین حاشیه بین تمامی محصولات اپل تاکنون برخوردار است.

نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس - iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro Max

اپل سری پرو آیفون 16 را در رنگ‌های مشکی، سفید، تیتانیومی و رنگی جدید با عنوان Desert Titanium با تغییراتی در فریم تیتانیومی عرضه می‌کند.

این دو گوشی به چیپ A18 پرو با «اپل اینتلجنس» (Apple Intelligence)، هوش مصنوعی اختصاصی اپل مجهز هستند. این چیپ که با تکنولوژی 3 نانومتری نسل 2 تولید شده است، سرعت و بازدهی بیشتر نسبت به نسخه استانداردِ به کار رفته در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس دارد.

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس - iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro Max

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از دوربین 48 مگاپیسکلی موسوم به «فیوژن» (Fusion)، یک لنز اولترا واید 48 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 12 مگاپیسکلی با زوم 5 برابری بهره می‌برند. ضبط ویدیو با رزولوشن 4K، نرخ 120 فریم بر ثانیه و پشتیبانی کامل از HDR با این گوشی، در هر دو حالت عادی و حرکت آهسته، امکان‌پذیر شده است.

یک دکمه با نام «کمرا کنترل» (Camera Control) هم در فریم این گوشی جا گرفته است. امکان انجام کارهایی نظیر باز کردن برنامه دوربین، ضبط ویدیو و تنظیم زوم با این دکمه بدون نیاز به لمس صفحه وجود دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های کمرا کنترل با عنوان Visual Intelligence این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا با جهت دادن دوربین به سمت یک سوژه، اطلاعات لازم درباره آن را دریافت کند.

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس - iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro Max

سری پرو آیفون 16 همچنین با اتکا به میکروفون‌هایی که بهبود چشمگیری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند، از قابلیت «صدای فضایی» (Spatial Audio) در حالت فیلمبرداری پشتیبانی می‌کند. این تجربه شنیداری عمیق‌تری با ایرپاد یا اپل ویژن پرو را مهیا خواهد ساخت. قابلیت «ترکیب صدا» (Audio Mix) هم با استفاده از یادگیری ماشین، صوت‌های متفاوت را ضمن تشخیص، جدا می‌کند. البته اپل فقط به همین تدابیر برای افزایش کیفیت ورودی و خروجی صدا در گوشی‌های جدید اکتفا نکرده است.

به ادعای اپل، عمر باتری آیفون 16 پرو به 33 ساعت می‌رسد که طولانی‌ترین عمر باتری بین همه گوشی‌های آیفون تاکنون است. افزایش عمر باتری این گوشی به‌لطف باتری‌ بزرگ‌تر با بازدهی بیشتر، طراحی داخلی جدید و مدیریت حرارت پیشرفته‌تر ممکن شده است.

قیمت نسخه‌های پرو گوشی iPhone 16

مدل پایه 128 گیگابایتی آیفون 15 پرو با قیمت 999 دلار و مدل پایه 256 گیگابایتی آیفون 16 پرو مکس با قیمت 1199 در 20 سپتامبر (30 شهریور) عرضه می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
لیست قیمت آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس اپل آیفون 16 حالا به لطف چیپ A18 اپل 30 درصد سریعتر از نسل قبل است نسخه جدید هدفون اپل AirPods Max در رنگ‌های جدید و درگاه USB-C معرفی شد آیفون ۱۶ اپل معرفی شد؛ دکمه دوربین، رنگ‌های جدید و هوش مصنوعی نسخه جدید اپل واچ اولترا ۲ معرفی شد؛ رنگ جدید و دیگر هیچ قبلیت تشخیص بیماری آپنه خواب به اپل واچ می آید ایرباد جدید اپل AirPods 4 با درگاه Type-C و دو نسخه متفاوت رونمایی شد اپل واچ سری ۱۰ با طراحی جدید و نمایشگر بزرگتر رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*