پاسخ شخصی تیم کوک به یک بیمار سرطانی که طرفدار اپل است

پاسخ شخصی تیم کوک به یک بیمار سرطانی که طرفدار اپل است

شاید دورنمای این عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، سرد و تاریک باشد و فیلم‌های فانتزی از جنگ هوش مصنوعی در آینده‌ی دیجیتالی، روزگاری به واقعیت بپیوندند؛ اما هنوز هم نشانه‌هایی در سطح اول مدیریت تکنولوژی جهان وجود دارد که امیدوارمان می‌کند، نشانه‌هایی مانند پاسخ شخصی تیم کوک به یک کاربر.

خیلی از مواقع پیش می‌آید که حتی دوستان و نزدیکانتان پاسخ تماس یا پیامتان را نمی‌دهند و شما را از سر خود باز می‌کنند، حالا این‌که شما مدیر عامل یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های دنیا باشید و یکی از شلوغ‌ترین برنامه‌های کاری روزانه را داشته باشید، مطمئنا کار پاسخ‌گویی بسیار دشوار‌تر هم خواهد شد؛ اما شخص اول اپل یعنی تیم کوک، توانسته است این کار ارزشمند را انجام دهد و کار پاسخ‌گویی یکی از میلیون‌ها پیامی که روزانه برای اپل ارسال می‌شود را به‌طور شخصی انجام دهد.

اما قضیه‌ از چه قرار بوده است؟ ماجرا از آنجا شروع می‌شود که یک کهنه سرباز ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا که سن بالایی دارد، به بیماری سرطان مبتلا می‌شود. بعد از مدتی دست و پنجه نرم کردن با سرطان، یک عمل جراحی مثانه بر روی این بیمار انجام می‌شود تا او بتواند هرچند با شرایط بسیار سخت، به زندگی خود ادامه دهد.

بعد از اینکه او مرخص شده و به خانه آورده می‌شود، به دلیل ضعف بدنی، توانایی کار با تلفن همراه قدیمی خود که از نوع تاشو بوده است را از دست می‌دهد؛ بنابراین افراد خانواده به نزدیک‌ترین اپل استور مراجعه می‌کنند و یک تبلت آیپد برای پدربزرگ بیمار خود تهیه می‌کنند. به‌صورت غیرمنتظره‌ای، این پدربزرگ سال‌خورده با این گجت پیشرفته ارتباط خوبی برقرار می‌کند و ساعات زیادی را با استفاده از آن سرگرم می‌شود.

این‌گونه می‌شود که نوه‌هایش برای او یک آیفون هم می‌خرند تا او لذت بیشتری از سرگرمی تازه‌اش ببرد و درد ناشی از بیماری را از یاد ببرد. پدربزرگ هم به‌خوبی کار با نرم‌افزارها و سیستم عامل آی او اس را فرا می‌گیرد و کار تا جایی پیش می‌رود که به همسرش هم استفاده از این وسیله را آموزش می‌دهد تا در کنار هم از این گجت‌های جذاب لذت ببرند!

پاسخ شخصی تیم کوک، نوه‌ی این بیمار را شگفت‌زده می‌کند

بعد از مدتی یکی از نوه‌های این پدربزرگ در شبکه‌ی اجتماعی Reddit با نام کاربری bhanel پیامی را می‌گذارد و از اپل به دلیل اینکه این دیوایس‌های کاربردی را تولید کرده‌اند و توانسته‌اند با سرگرم کردن پدر بزرگ بیمارش، درد و رنج بیماری او را کم کنند، تشکر می‌کند. بعد از گذشت مدت کوتاهی، این کاربر که البته bhanel نام واقعی او نیست، یک ایمیل غیر منتظره دریافت می‌کند: یک ایمیل از خود شخص تیم کوک که مدیر عامل اپل آن را از طریق آیفون شخصی‌اش برای این کاربر طرفدار اپل ارسال کرده است!

پاسخ شخصی تیم کوک به یک بیمار سرطانی که طرفدار اپل است

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تیم کوک این پیام را شخصا برای نوه‌ی این پدربزرگ بیمار ارسال کرده است و متن زیبای زیر را برای او فرستاده است:

از نوشته و حمایتت از اپل تشکر می‌کنم!

بسیار خوشحالم که ما توانسته‌ایم در زندگی پدربزرگت نقشی داشته باشیم.

تیم

ارسال شده از طریق آیفون من

البته شاید بشود این‌طور تصور کرد که چنین حرکت‌هایی بار تبلیغاتی نیز داشته باشد و اهداف دیگری به جز حس انسان‌دوستی نیز در آن مخلوط باشد؛ اما نکته‌ای که اقدامات ارزشمند مدیران جهان نظیر این کار تیم کوک را شایسته‌ی ستایش می‌کند، این است که نشان می‌دهند مهم نیست جایگاه مالی و مقام شما در چه سطحی باشد، انسانیت، انسان‌دوستی و ارزش دادن به باورهای دیگران همواره از همه چیز مهم‌تر است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*