کاربران در وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت سی و سوم، کاربران در وردپرس

در این آموزش به مبحث کاربران در وردپرس پرداختیم. در وردپرس می‌توان کاربران جدیدی را با نقش‌های مختلف و حق دسترسی‌های متفاوت تعریف کرد. این ویژگی کار را برای کاربران وب سایت و مخصوصا مدیر بسیار راحت می‌کند.

کاربران در وردپرس

کاربران در وردپرس

مطمئنا هر کاربر، دارای یک نام کاربری منحصر‌به‌فرد به همراه کلمه عبور است.

کاربران در وردپرس

نقش‌های پیش‌فرض وردپرس شامل مدیر کل، ویرایشگر، نویسنده، مشارکت‌کننده و مشترک هستند. هر نقش به میزان خاصی حق دسترسی برای نوشتن، ویرایش یا انتشار محتوا را شامل می‌شود.

کاربران در وردپرس

در ادامه مروری بر این پنج نقش کاربری خواهیم داشت:

  • مدیر کل (Administrator): مدیر کل به تمامی امکانات موجود سایت دسترسی کامل دارد. در واقع این نقش کاربری، همان حساب کاربری است که به هنگام نصب وردپرس برای سیستم مدیریت محتوا تعریف می‌شود.
  • ویرایشگر (Editor): این نقش کاربری قادر به نوشتن، ویرایش و انتشار پست‌ها و برگه‌ها است. همچنین می‌تواند پست‌های سایر کاربران را نیز مدیریت کند.
  • نویسنده (Author): قادر به ارسال، ویرایش و انتشار پست‌های خود است.
  • مشارکت‌کننده (Contributor): قادر به نوشتن پست‌های خود بوده اما امکان انتشار آن‌ها را ندارد.
  • مشترک (Subscriber): تنها قادر به ویرایش پروفایل خود است. این نقش کاربری به طور معمول برای مخاطبین سایت‌هایی که تنها به کاربران عضو شده امکان درج دیدگاه را ارائه می‌کنند کاربرد دارد.

کاربران در وردپرس

برای ایجاد یک نام کاربری جدید می‌بایست بر روی لینک «افزودن» واقع در منوی «کاربران» کلیک نموده و فیلدهای موجود را که شامل «نام کاربری»، «ایمیل»، «نام»، «نام خانوادگی»، «وب‌سایت» و «رمز» تکمیل کنید. همچنین با فعال ساختن چک‌ مارک مربوط به گزینه «ارسال ایمیل مربوط به جزئیات حساب، به کاربران تازه» رمز عبور و نام کاربری (پس از ایجاد) به ایمیل کاربر ارسال می‌شود. در نهایت با فشردن دکمه «افزودن کاربر تازه»، نام کاربری جدید ایجاد خواهد شد.

هیچگاه از نام کاربری Admin برای نقش مدیر کل استفاده نکنید، چرا که Admin اولین نامی است که توسط هکرها آزمایش می‌شود. هنگامی که مخاطب‌ها قصد نام‌ نویسی (عضویت) در سایت شما را دارند؛ می‌بایست عضویت آن‌ها به صورت پیش‌فرض دارای نقش کاربری باشد که تنظیم آن در بخش «تنظیمات» و از طریق گزینه «نقش پیشفرض کاربر تازه» امکان‌پذیر است.

کاربران در وردپرس

شایان ذکر است کاربران قادر خواهند بود صفحه پروفایل خود را با جزییات پیشرفته‌تر از طریق لینک «ویرایش شناسنامه من» واقع در منوی کشویی گوشه سمت چپ بالای پیشخوان تکمیل کنند.

کاربران در وردپرس

کاربران در وردپرس

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینجا مسئله اینه که آیا وردپرس می تونه به هر کاربر چندین نقش بده؟

    آیا میشه نقش جدیدی اضافه کرد؟

    آیا این نقش ها با رول های سیستم عامل و همچنین رول های بانک اطلاعاتی SYNC هستند یا نه! (یعنی بتونیم از دسترسی یک فلدر به یک رول جلوگیری کنیم و یا از دسترسی یک نقش به Drop یک Table و یا حذف یک row از Table در بانک اطلاعاتی جلوگیری کنیم؟)

    آیا گروه داره که به کاربر گروه منتصب کرد (به جای رول) و هر گروه بتونه چندین رول رو شامل بشه؟

    با تشکر

  2. سپاس از گجت نیور میشه آموزش برنامه نویسی رو هم برامون بذارید؟

  3. ممنون جناب حقیقت، انصافا دم شما و گجت نیوز گرم که پیوسته و مرتب این بخش دارید ادامه میدید