ویندوز 7

از ماه آینده هیچ پی سی مبتنی بر ویندوز 7 و 8.1 عرضه نخواهد شد

اگرچه همچنان از ویندوز 7 به عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل بازار یاد می‌شود، با این حال شاید جالب باشد که بدانید از ماه آینده میلادی هیچ یک از تولید‌کنندگان محصولات ویندوزی، اجازه تولید و عرضه دستگاه‌های قدرت گرفته از ویندوز 7 و 8.1 را نخواهند داشت.

همان‌طور که در جریان هستید، مایکروسافت جریان اصلی پشتیبانی از ویندوز 7 را در تاریخ 12 ژانویه 2015 متوقف کرده اما تا تاریخ 14 ژانویه 2020 همچنان به صورت تمدید شده به ارائه خدمات پشتیبانی امنیتی خواهد پرداخت. در هر حال این اقدام ردموندی‌ها باعث افزایش سرعت مهاجرت کاربران استفاده‌کننده از ویندوز 7 به ویندوز 10 خواهد شد، زیرا پایان پشتیبانی از یک سیستم عامل در حقیقت بدان معناست که این شرکت هیچ تبعاتی در رابطه با برملا شدن اطلاعات استفاده‌کنندگان از ویندوز 7، از تاریخ مذکور به بعد را نخواهد پذیرفت.

با پایان یافتن پشتیبانی از یک سیستم عامل، در واقع شرکت‌های سخت افزاری نیز هیچ مسئولیتی را در قبال مشکلات نرم افزاری دستگاه‌های عرضه شده مبتنی بر آن سیستم عامل بر عهده نخواهند گرفت، با این حال مایکروسافت برای کاهش ضرر و زیان شرکت‌های سخت افزاری همکارش، این اجازه را به آن‌ها داده تا تاریخ 31 اکتبر 2016 (پایان ماه جاری میلادی) به عرضه محصولات قدرت گرفته از نسخه حرفه‌ای (Professional edition) ویندوز 7 ادامه دهند.

در هر حال با توجه به موارد فوق، بهتر است اگر قصد خرید یک پی‌سی یا لپ تاپ مبتنی بر ویندوز 7 و 8.1 را دارید، صرف نظر نمایید، زیرا لایسنس این دستگاه‌ها عملا تا پایان ماه جاری به پایان خواهد رسید و این یعنی آنکه برای دریافت به‌روز‌رسانی‌های جدید بایستی یک اکانت جدید خریداری کنید.

البته مایکروسافت در این بین چند تبصره نیز تعبیه کرده است. به عنوان مثال تولید‌کننده سخت افزاری که در حال حاضر دستگاه‌هایی با قابلیت مذکور در انبار دارند، می‌توانند بعد از موعد مقرر از سوی ردموندی‌ها، باز هم آن‌ها را به بازار عرضه نماید، با این حال امکان تولید دستگاه‌های جدید مبتنی بر ویندوز 7 و 8.1 ممنوع است.

در سوی دیگر این نکته را در نظر داشته باشید که همچنان حق دانگرید کردن دستگاه‌هایی که به طور پیش‌فرض با ویندوز 10 به بازار عرضه شده‌اند، به نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل محفوظ بوده و مایکروسافت همچنان از این دست محصولات پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این تولید‌کنندگان پی‌سی‌های کوچک و مخصوص انجام کارهای مدیا و استفاده‌کنندگان از نسخه‌های خاص و سفارشی شده ویندوز 7 و 8.1 همچنان می‌توانند بدون نگرانی به کار خود ادامه دهند. علی ایحال همان‌طور که گفته شد امکان دانگرید کردن به نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل ویندوز، از نسخه‌ی 10 وجود دارد، با این حال مایکروسافت همچنان کاربران را به استفاده از ویندوز 10 دعوت می‌کند، زیرا تمرکز اصلی این شرکت و توسعه‌دهندگان ویندوز از این پس بر روی توسعه اپلیکیشن‌های یونیورسال معطوف خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*