طرح ساماندهی پیام رسان های داخلی

طرح ساماندهی پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی، فردا تصویب می‌شود

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از برگزاری جلسه این شورا در روز شنبه 7 اسفند 95 (فردا) خبر داد و اعلام کرد که طرح ساماندهی پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی و حمایت از آن‌ها در این جلسه نهایی خواهد شد. فیروزآبادی همچنین تصریح کرد که در این مصوبه، نقش دستگاه‌های اجرایی و حکومتی نیز تعیین خواهد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی از ایجاد و توسعه شبکه های اجتمای و پیام رسان های موبایلی در داخل کشور حمایت کرد و افزود:

در طرح ساماندهی پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی، اعمال مکانیزم‌های حمایتی و تشویقی جهت راه‌اندازی و توسعه پیام رسان و شبکه های اجتماعی در داخل کشور برای هر دستگاه تعیین شده است. ابعاد مختلف این طرح در جلسات گذشته شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم در جلسه آینده این شورا، طرح مذکور تکمیل و تصویب شود.

فیروزآبادی در ادامه تاکید کرد که تمام دستگاه‌های اجرایی و حکومتی که با این موضوع ارتباط دارند به نوعی در طرح ساماندهی پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی نقش دارند و نقش وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارشاد، سازمان صدا و سیما، قوه قضاییه و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در این مصوبه مشخص شده است.

طرح ساماندهی پیام رسان های داخلینقش سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در طرح ساماندهی پیام رسان های داخلی

به گفته‌ی دبیر شورای عالی فضای مجازی، هر کدام از این سازمان‌ها می‌توانند مکانیزم‌های حمایتی و تشویقی را در قبال شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به کار بگیرند؛ به عنوان مثال در نقشی که برای هر یک از آن‌ها تعیین شده، معاونت علمی ریاست جمهوری با توجه به اینکه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان تمرکز دارد، می‌تواند برای شرکت‌های حوزه شبکه های پیام رسان موبایلی مجوز صادر کند. یا این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند در بحث صدور پروانه فعالیت و اتصال شرکت‌های مذکور به شبکه ارتباطی کشور وارد شود و وزارت ارشاد نیز می‌تواند در بخش تبلیغات پیام رسان های داخلی، ابزارهای حمایتی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*