گوشی Galaxy S8

مروری بر 19 مورد از مهمترین شایعات در رابطه با گوشی Galaxy S8 سامسونگ

زمان زیادی به معرفی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) باقی نمانده و سامسونگ قصد دارد پرچمدار جدید خود را در تاریخ 29 مارس (9 فروردین) طی رویداد “Unpacked” معرفی کند. درواقع این رویدادها زمانی برگزار می‌شوند که سامسونگ به دنبال معرفی نسلی جدید از گوشی های هوشمند سری گلکسی باشد. به‌نظر حالا نیز نوبت به معرفی گوشی Galaxy S8 رسیده تا شاهد قدرت‌نمایی مجدد کره‌ای‌ها در حوزه تلفن های همراه باشیم.

پیشتر تلاش کردیم در مقاله‌ای جامع، هر آنچه از این گوشی جدید می‌دانیم را بیان کنیم. حالا نیز به مرور 19 مورد از مهم‌ترین شایعات در رابطه با گوشی Galaxy S8 می‌پردازیم. تصور می‌کنید پرچمدار جدید سامسونگ توانایی غافلگیر کردن کاربران را دارد؟

تصویر خبری منتسب به گوشی Galaxy S8

گوشی Galaxy S8

درست زمانی‌که بسیاری از افراد در رابطه با طراحی پرچمدار بعدی سامسونگ نظرات متفاوتی داشتند، ایوان بلس (Evan Blass) این تصویر رندرشده را از طریق شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد.

گوشه‌های این اسمارت فون بر خلاف گذشته گرد است

گوشی Galaxy S8

همان‌طور که در جریان هستید، محصولات قبلی سری گلکسی با گوشه‌هایی تیز طراحی و روانه بازار شده بودند. اما ویدیوهایی که پیشتر از گوشی Galaxy S8 منتشر شده بود، گوشه‌های گرد آن را به خوبی نشان می‌دهد.

نمونه این طراحی را اخیرا با معرفی جی 6 (LG G6) نیز دیده‌ایم. به‌گفته ال جی، گوشه‌های گرد به جای گوشه‌های تیز علاوه بر مقاوم‌تر کردن نمایشگر، هم‌خوانی بیشتری با طراحی گوشی نیز دارد.

احتمال عرضه نسخه‌ای تخت از گلکسی اس 8

گوشی Galaxy S8

بر اساس بسیاری از شایعاتی که پیشتر به گوش‌مان رسیده، هر دو نسخه از گلکسی اس 8 با صفحه نمایش های خمیده تولید می‌شود. خبرگزاری “Korea Herald” نیز این موضوع را تایید می‌کند.

اما وب‌سایت مشهور “SamMobile” مدعی شده که امسال هم مثل گذشته، نسخه‌ای تخت از این گوشی روانه بازار خواهد شد.

اندازه صفحه نمایش دو مدل گوشی Galaxy S8 با یکدیگر متفاوت است

گوشی Galaxy S8

تاکنون اطلاعات ضد و نقیضی در این رابطه منتشر شده و به همین جهت نمی‌توان با اطمینان در مورد اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 8 صحبت کرد. پیشتر Korea Herald با تکیه بر منابع خود، اعلام کرده بود گلکسی اس 8 در دو نسخه 5.1 و 5.5 اینچی تولید خواهد شد.

این در حالی‌ست که وب‌سایت “GSMArena” با اطلاعاتی که از یکی از سازندگان قاب‌های محافظ در رابطه با ابعاد پرچمدار آینده سامسونگ به دست آورده، اندازه صفحه نمایش نسخه کوچکتر گلکسی S8 را 5.7 اینچ اعلام کرده است. به‌علاوه، ایوان بلس نیز مدعی شده نسخه بزرگتر از این گوشی که عنوان پلاس (Samsung Galaxy S8 Plus) را یدک می‌کشد، به صفحه نمایشی 6.2 اینچی مجهز خواهد شد.

محصولات آینده سامسونگ بزرگتر از قبل هستند

گوشی Galaxy S8

چند روز پیش استیو همراستافر (Steve Hemmerstoffer) که بسیاری آن را با نام کاربری OnLeaks در شبکه اجتماعی توییتر می‌شناسند، با انتشار تصویری از گوشی های جدید سری گلکسی در کنار دیگر پرچمداران، اندازه محصولات آینده سامسونگ را مشخص کرده است.

اگر چیزی که ما در این عکس می‌بینیم صحت داشته باشد، عرضه این گوشی در دو نسخه 5.7 و 6.2 اینچی دور از انتظار نخواهد بود.

کلید هوم دیگر مثل قبل نخواهد بود

گوشی Galaxy S8

شیائومی می 5 اس

گوشی Galaxy S8 فاقد کلید فیزیکی است و براساس اطلاعاتی که توسط “ET News” منتشر شده، کلید هوم زیر پنل شیشه‌ای جاسازی شده است. در این صورت عملکرد آن مشابه گوشی شیائومی می 5 اس (Xiaomi Mi 5s) که اخیرا معرفی شده، خواهد بود.

کلیدهای کنترلی در صفحه نمایش تعبیه می‌شوند

گوشی Galaxy S8

همراه با شایعات کوچک و بزرگی که توسط منابع مختلف منتشر می‌شوند، تصاویری از گلکسی اس 8 توسط منبعی تاییدنشده لو رفته که نشان می‌دهد دکمه‌های خازنی مثل گذشته اطراف کلید فیزیکی هوم نبوده و همانند بسیاری از گوشی های اندرویدی موجود، در صفحه نمایش جای خواهند گرفت.

احتمال بهره‌گیری از سیستم دوربین دوگانه

گوشی Galaxy S8

آیفون 7 پلاس

امروزه حتی برخی از گوشی های میان رده هم به سیستم دوربین دوگانه مجهز می‌شوند، پس بهره‌گیری پرچمدار سامسونگ از این سیستم دور از انتظار نخواهد بود. به گفته ET News، سازندگان برای دوربین پشتی گلکسی S8 از دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد، در حالی‌که اطلاعات منتشرشده توسط شبکه اجتماعی چینی ویبو (Weibo)، از وجود دو سنسور 12 و 13 مگاپیکسلی خبر دارند.

دوربین‌های دوگانه در گوشی های مختلف، عملکرد متفاوتی دارند و هنوز مشخص نشده که این سیستم در پرچمداران سامسونگ به چه صورت عمل می‌کند. با این‌حال پیش‌بینی می‌شود عملکرد دوربین Galaxy S8 مشابه آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) باشد.

دوربین سلفی آن احتمالا بهتر از تمام گوشی های هوشمند خواهد بود

گوشی Galaxy S8

به‌گفته ET News، سامسونگ قصد اضافه کردن فوکوس خودکار بسیار سریع گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) به دوربین دوم پرچمداران آینده خود را دارد. در این صورت دیگر نیازی به لمس صفحه و فوکوس دستی نخواهد بود و کاربران می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، تصاویر سلفی را ثبت کنند.

پردازنده قدرتمند 

گوشی Galaxy S8

اگرچه ET News مدعی تجهیز گلکسی اس 8 به تراشه اسنپدراگون 830 برای بازار آمریکا  شده، اما بسیاری از منابع معتقدند گوشی های جدید سامسونگ همراه با تراشه اسنپدراگون 835 عرضه می‌شوند. به‌علاوه این احتمال وجود دارد که برخی از نسخه‌های جهانی این محصولات، از تراشه‌های سری اگزینوس استفاده کنند.

متاسفانه اطلاعات چندانی در این زمینه وجود ندارد، ولی شکی نیست که گوشی های جدید سامسونگ قدرت پردازشی بسیار بالایی خواهند داشت.

سامسونگ، دستیار مجازی و اختصاصی خود را معرفی خواهد کرد

گوشی Galaxy S8

تاکنون چنین خبری توسط بسیاری از رسانه‌های مختلف اعلام شده و به‌نظر همراه با معرفی نسل جدید گوشی های سری گلکسی اس، دستیار مجازی و هوشمند سامسونگ با نام “Bixby” نیز معرفی خواهد شد. بنابر اطلاعات موجود، توانایی این دستیار مجازی به قدری بالا هست که بتوان آن را هم‌تراز با اپل سیری، گوگل اسیستنت و آمازون الکسا دانست.

البته به دو دلیل این خبر می‌تواند صحت داشته باشد: اول اینکه اکتبر سال گذشته، سامسونگ کمپانی “Viv Labs” که پایه‌گذار اصلی دستیار مجازی سیری محسوب می‌شود را تصاحب کرد. دوم اینکه قطعا سامسونگ نمی‌خواهد پرچمدار جدید آنها در حوزه دستیارهای صوتی از دیگر رقبا یعنی گوگل و اپل عقب بماند.

دستیار مجازی Bixby، از دوربین دستگاه برای نمایش برخی اطلاعات استفاده می‌کند

گوشی Galaxy S8

این خبر اولین بار توسط وب‌سایت SamMobile مطرح شد. در این صورت، کاربران برای استفاده از Bixby می‌توانند به جای فرمان دادن از دوربین گوشی خود استفاده کنند. از آنجایی که هیچ‌کدام از دستیارهای شخصی قادر به انجام چنین کاری نیستند، احتمالا Bixby با این قابلیت توجه بسیاری از افراد را به خود جلب خواهد کرد.

اخبار ضد و نقیضی در رابطه با جک هدفون وجود دارد

گوشی Galaxy S8

سمت چپ: آیفون 7 پلاس، سمت راست: گلکسی اس 7

SamMobile معتقد است جک 3.5 میلی‌متری صد از گوشی Galaxy S8 حذف خواهد شد، در صورتی که بسیاری از منابع و تصاویر لو رفته از این گوشی، وجود آن را تایید می‌کنند.

با اینکه زمان زیادی تا معرفی گوشی های جدید سامسونگ باقی نمانده، اما نمی‌توان با اطمینان کامل در این مورد سخن گفت. در حال حاضر تنها موتو زد (Motorola Moto Z) و آیفون جک هدفون را حذف کرده‌اند و انجام چنین کاری توسط سامسونگ دور از انتظار است.

اینکه حذف شدن جک صدا کار خوبی هست یا نه به دید شما و البته سازندگان بستگی دارد؛ برخی اعتقاد دارند که استفاده از هدفون های بی سیم بهتر از هدفون‌های سیمی است، در حالی‌که کاربران باید هزینه اضافی آن را پرداخت کنند.

احتمال استفاده از پورت USB نوع C به جای میکرو یو اس بی

گوشی Galaxy S8

ال جی V20 و پورت USB نوع C

پیشتر سامسونگ، پرچمدار قبلی خود یعنی گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) را همراه با پورت USB نوع C روانه بازار کرده بود. به همین جهت، احتمال کنار گذاشتن میکرو یو اس بی از گوشی های جدید سامسونگ وجود دارد.

پورت USB نوع C که استانداردی جدید محسوب شده و به آرامی در حال جایگزینی با پورت‌های میکرو یو اس بی است، اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال داده و با اتصال به نمایشگرهای بیرونی، امکان استریم محتوا را نیز فراهم می‌کند.

گلکسی اس 8 همانند نسل قبلی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود

گوشی Galaxy S8

امکان اتصال به مانیتور و استفاده از آن به عنوان یک کامپیوتر

گوشی Galaxy S8

کانتینیوم (Continuum)، یکی از قابلیت‌های دوست‌داشتنی محصولات مایکروسافت است که امکان اتصال گوشی های ویندوزی به نمایشگرهای بیرونی و استفاده از نسخه‌ای سبک از ویندوز 10 را فراهم می‌کند.

حال شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گوشی Galaxy S8 همراه با قابلیتی مشابه کانتینیوم شرکت مایکروسافت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

احتمال بهره‌گیری از دو اسپیکر قدرتمند

گوشی Galaxy S8

به‌گفته GSMArena، گوشی های جدید سری گلکسی اس بر خلاف بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی، به دو اسپیکر قدرتمند که توسط شرکت هارمان (Harman) تولید شده‌اند، مجهز خواهند شد. این شایعه با خبر مربوط به تصاحب کمپانی هارمان توسط سامسونگ در سال 2015 میلادی نیز هم‌خوانی دارد.

هرچند، محل قرارگیری اسپیکرها هنوز مشخص نشده و فعلا نمی‌توان از استریو بودن آنها مطمئن بود. به‌علاوه، این احتمال وجود دارد که پرچمدار 2018 این شرکت کره‌ای به اسپیکرهای هارمان مجهز شود.

کاربران می‌توانند قفل صفحه نمایش را به کمک چشم‌هایشان باز کنند

گوشی Galaxy S8

یکی از ویژگی‌های جذاب گلکسی نوت 7 که متاسفانه فرصت دیده شدن نداشت، وجود سنسور اسکنر عنبیه چشم بود که به‌نظر گوشی Galaxy S8 نیز به آن مجهز می‌شود.

علاوه بر این، خبرگزاری کره‌ای “The Investor” مدعی شده که عملکرد این سنسور فوق‌العاده بالا بوده و می‌تواند قفل صفحه نمایش را در 0.01 ثانیه باز کند!

زمان معرفی گلکسی S8 ماه مارس و زمان عرضه آن، ماه آوریل خواهد بود

گوشی Galaxy S8

براساس آخرین اطلاعات موجود، گلکسی اس 8 در تاریخ 29 مارس (9 فروردین) به صورت رسمی معرفی و از تاریخ 10 آوریل (21 فروردین) نیز به صورت رسمی عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*