اپل واچ

اپل با عبور از فیت بیت، فرمانروای جدید بازار گجت های پوشیدنی شد

اپل با فروش 3.5 میلیون دستگاه اپل واچ موفق شده 15.9 درصد بازار گجت های پوشیدنی را از آن خود کند و بالاتر از شیائومی و فیت بیت در رده نخست قرار گیرد.

بازار گجت های پوشیدنی با سرعت کمی در حال رشد است، اما محرکه‌های منتسب به آن سخت مشغول تغییرند. به نقل از “Strategy Analytics”، اپل با عبور از فیت بیت، با فروش 3.5 میلیون گجت پوشیدنی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، موفق به کسب رتبه نخست برترین فروشنده بازار گجت های پوشیدنی شده است.

این میزان فروش اپل در مقایسه با فروش آنها طی مدت زمان مشابه در سال گذشته، با رشدی 59 درصدی همراه بوده است. این کمپانی در بازاری که رشد 21 درصدی را تجربه کرده و تنها 22 میلیون دستگاه در آن به فروش رفته است، موفق شده بهترین عملکرد را ارائه کند و 15.9 درصد بازار را از آن خود کند. در سمتی دیگر فیت بیت (Fitbit) که در سه ماهه نخست سال گذشته میلادی موفق به فروش 4.5 میلیون دستگاه شده بود، در سه ماهه نخست سال جاری تنها 2.9 میلیون دستگاه به فروش رساند که کاهشی بسیار چشمگیر برای این برند محسوب می‌شود.

شیائومی نیز از این کاهش فروش بی‌نصیب نمانده است و از فروش 3.8 میلیونی، حالا دیگر فروش آن‌ها به 3.5 میلیون دستگاه در طول فصل رسیده است، اما نباید فراموش کنیم که آن‌ها در حال حاضر 15.5 درصد کل بازار را در اختیار دارند و پس از اپل در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند. همچنین بازار گجت های هوشمند متنوع‌تر از پیش شده و مجموع فروش کمپانی‌های متفرقه فعال در بازار از 7.7 میلیون دستگاه به 12.2 میلیون افزایش پیدا کرده است که می‌تواند افزایشی چشمگیر باشد. در زیر می‌توانید جدول وضعیت فروش کمپانی‌های فعال در بازار گجت های پوشیدنی را مشاهده کنید.

جدول وضعیت فروش بازار گجت های پوشیدنی

میزان فروش جهانی (میلیون واحد)سه ماهه اول 2016سه ماهه اول 2017
اپل2.23.5
شیائومی3.83.4
فیت بیت4.52.9
سایر شرکت‌ها7.712.2
مجموع18.222.0
درصد فروش جهانیسه ماهه اول 2016سه ماهه اول 2017
اپل12.1%15.9%
شیائومی20.9%15.5%
فیت بیت24.7%13.2%
سایر شرکت‌ها42.3%55.5%
مجموع100%100%
مجموع افزایش74%21%

 

با توجه به آمار به دست آمده، اغلب این افزایش فروش در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا رقم خورده است. اپل واچ 2 هم اکنون یکی از جذا‌ب‌ترین گجت های پوشیدنی در بازارهای ایالات متحده، بریتانیا و بسیاری از کشورهای دیگر است که کمک شایانی را به افزایش فروش این دسته از محصولات کرده است.

با توجه به این که شیائومی اغلب به فروش دست بندهای هوشمند و فیت بیت نیز مجموعه‌ای از ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت های هوشمند (اگر چه آن‌ها اندرویدی نیستند)، اپل تنها با فروش ساعت های هوشمند خود به این مهم دست پیدا کرده است. بنابراین نمی‌توان آمار و ارقام را به صورت مستقیم با یکدیگر مقایسه کرد. با این حال، فیت بیت اینک با مشکلاتی جدی مواجه شده است و افول بسیار سفت و سختی را از سال گذشته تا به حال تجربه کرده است. باید دید آیا آن‌ها می‌توانند بار دیگر جایگاه خود را ارتقا ببخشند یا رفته رفته به سمت محو شدن حرکت خواهند کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*