مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

پرچمدار جدید اچ تی سی، سرسخت‌ترین رقیب چند سال پیش اپل معرفی شد. همین بهانه‌ی خوبی شد تا در این مقاله به مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس (HTC U12+ vs Apple iPhone X) همراه با مشخصات فنی، قابلیت ها و مقایسه ویدیویی بپردازیم.

فاصله‌ی زیادی با نخستین روزهای ظهور اندروید داریم، زمانی که اچ تی سی رقیب قدرتمندی برای آیفون های اپل بود. کمپانی تایوانی به طرز غیر منتظره‌ای مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار داشت، اما در حال حاضر آن‌ها از دید کاربران دور شده‌اند. حال آن‌ها امید دارند تا با گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس خود بتوانند دوباره به سطح اول بازار موبایل جهان بازگردند. همین تقابل قدیمی بهانه‌ی خوبی شد تا ما در این مقاله به مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس بپردازیم.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

طراحی

در مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس از نظر ظاهری این دو گوشی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند و طراحی آن‌ها در دو مسیر جداگانه است. طراحی آیفون ایکس در یک نگاه بی‌نقص است، اما مهم‌تر از همه قاب فولادی ضد زنگ آن است که باعث می‌شود احساس بسیار مطلوب کیفیت ساخت به مشتری منتقل شود. فراتر از آن، آیفون 10 در قاب کوچکتری جای گرفته است تا کار با یک دست را آسوده‌تر کند، در حالی که یک دستی کار کردن با اچ تی سی یو 12 پلاس به خاطر ابعاد آن دشوارتر است.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

حتی با وجود این که طراحی آیفون ایکس بی‌نقص است، ما مطمئنیم که اچ تی سی نیز دارای طراحی زیبایی است که می‌تواند شما را جذب خودش کند. معمولا رنگ بندی چیزی نیست که بخواهد تاثیر خیلی زیادی در انتخاب شما داشته باشد، اما اچ تی سی یو 12 پلاس دارای دو رنگ خاص است که می‌تواند نقطه عطفی برای پرچمدار جدید اچ تی سی باشد. مدل آبی نیمه شفاف و قرمز شعله‌ور دو مدل جذاب این گوشی هستند که بدون شک جذاب به نظر می‌رسند، در حالی که ما چنین رنگ‌هایی را نمی‌توانیم برای گوشی آیفون ایکس ببینیم.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

یکی از موارد مشابهی که در مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با آیفون ایکس اپل به آن پی بردیم، حذف جک 3.5 میلی‌متری از آن‌ها است. هیچ یک از دو گوشی جک هدفون را ارائه نمی‌کنند، اما توجه داشته باشید که یو 12 پلاس به لطف تاییدیه IP68 توانایی مقاومت بیشتری را در برابر نفوذ آب نسبت به تاییدیه IP67‌ در آیفون ایکس اپل از خود ارائه می‌کند. با استفاده دراز مدت از آیفون ما متوجه حضور اسپیکرهای قدرتمند آن شدیم،‌ پس حالا مشتاقیم تا با اسپیکرهای بوم ساند یو 12 پلاس نیز به گوش دادن موسیقی بپردازیم تا بتوانیم آن دو را با هم مقایسه کنیم.

نمایشگر

از نظر مشخصات فنی یو 12 پلاس به یک نمایشگر 6 اینچی سوپر ال سی دی 6 با وضوح +QHD برابر با 1440×2880 پیکسل مجهز شده است،‌در حالی که آیفون ایکس از یک نمایشپر 5.8 اینچی سوپر رتینا اولد با وضوح 1125×2436 پیکسل برخوردار است. بدون پرسش باید گفت که هر دو پنل ارائه کننده جزئیات زیادی هستند، پس نمی‌تواند فاصله‌ی زیادی بین آن‌ها در شرایط نگاه کردن به نمایشگر گوشی در حالت استاندارد مشاهده کرد. در حالی که دو صفحه نمایش عملکرد خوبی را در حالت استاندارد دارند، اما اعوجاج قابل ملاحظه‌ای را می‌توان در هنگام مشاهده از زوایای مختلف بر روی نمایشگر یو 12 پلاس مشاهده کرد. گرچه این نمی‌تواند تاثیری بر روی مشاهده شما داشته باشد، اما برای کسانی که در اطراف شما هستند و می‌خواهند به صفحه نگاه کنند مشکل ساز می‌شود.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

یک قسمت ناچ بر روی نمایشگر آیفون 10 جای گرفته است که یکنواختی صفحه را مختل کرده و باعث حواس پرتی برخی از کاربران می‌شود. اما با این حال اپل در آن قسمت بریده شده یک تکنولوژی ردیاب چهره‌ی قدرتمند را به کار برده است. یو 12 پلاس فاقد نمایشگر ناچ است که می‌تواند مورد علاقه‌ی کاربران مخالف این سبک طراحی باشد. لازم به ذکر است که پیشانی بالایی گوشی اچ تی سی از دوربین سلفی دوگانه میزبانی می‌کند تا دلیل محکمی برای پس زدن استفاده از ناچ وجود داشته باشد.

رابط کاربری

مقایسه قدیمی بین اندروید و آی او اس در اینجا نیز وجود دارد. جایی که انتظار می‌رود هر دو رابط کاربری بتوانند قابلیت‌های یکسانی با گوشی های هوشند امروزی را ارائه کنند. اچ تی سی از یک قابلیت ویژه در گوشی خود به نام Edge Sense استفاده کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد با لمس لبه‌های صفحه نمایشگر به عملکردهای مختلفی دست پیدا کند. علاوه بر این یک قابلیت جدید دو ضربه را نیز می‌توان در آن یافت. در آن سمت آیفون ایکس اپل از یک رابط کاربری به شدت وابسته به ژست‌های حرکتی مجهز شده است که مدتی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید. اما در اکثر موارد این رابط کاربری بسیار ساده بوده و هیچ زحمتی به دنبال ندارد.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

وقتی به بخش پردازش قدرت می‌آییم، به نظر می‌رسد که هر دو به خوبی مدیریت می‌شوند، گر چه بسیار فشرده هستند. برای آیفون ایکس یک تراشه اپل A11 Bionic در زیر قاب قدرتنمایی می‌کند که همه با آن آشنا هستیم و می‌تواند تمامی اپلیکیشن های کاربردی را بی‌وقفه اجرا کند. در آن سمت اچ تی سی یو 12 پلاس نیز همانند بسیاری از گوشی های پرچمدار معاصر دنیای اندرویدی از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام قدرت می‌گیرد که بسیار پاسخگو و قدرتمند است. ما باید بررسی‌های بیشتری بر روی یو 12 پلاس انجام دهیم تا بتوانیم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم، اما می‌توانیم با اعتماد به نفس بگوییم که آن قادر است همانند آیفون ایکس اپل به خوبی از پس اجرای بازی‌ها برآید.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

لازم به ذکر است که اچ تی سی یو 12 پلاس علاه بر حافظه داخلی پایه 64 گیگابایتی خود از یک اسلات کارت میکرو اس دی نیز برخوردار است که می‌تواند به افزایش حافظه دیوایس کمک کند، در حالی که آیفون ایکس با دو ظرفیت 64 یا 256 گیگابایتی بدون گزینه‌ی ارتقا توسط کارت میکرو اس دی به فروش می‌رسد.

دوربین

دوربین به یکی از مهم‌ترین المان‌هایی تبدیل شده است که کاربران را ترغیب به خرید یک گوشی هوشمند جدید می‌کند. اچ تی سی با علم به این قضیه، در نهایت از یک ماژول دوربین دوگانه بر روی پرچمدار جدید خود استفاده کرده است. این ماژول به دو سنسور 12 مگاپیکسلی عریض f/1.76 با نام اولتراپیکسل و 16 مگاپیکسلی f/2.6 با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری مجهز شده است. در آن سمت، اپل آیفون ایکس به دو سنسور 12 مگاپیکسلی که هر دو از OIS برخوردارند مجهز است. سنسور اصلی یک لنز عریض با دیافراگم f/1.8 و لنز ثانویه تله فوتو با دیافراگم f/2.4 است. به طور طبیعی شما قادر به ثبت تصاویر شیرین پرتره هستید که به یک امضا برای دوربین های دوگانه تبدیل شده است. با این حال، دو گوشی از سنسور ثانویه تله فوتو برخوردارند که قادر به ارائه قابلیت زوم است.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

واقعا سخت است بخواهیم بگوییم دوربین کدام گوشی بهتر از دیگری است، اما می‌توان گفت که به طور پیشفرض کنترل‌های بیشتری همراه با کنترل‌های دستی و مجموعه‌ای از حالت‌های عمیق‌تر بر روی دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس خواهید داشت. از نظر دوربین جلو نیز برخی شاید بر این باور باشند که آیفون ایکس با دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی خود حرفی برای گفتن در برابر دوربین سلفی دوگانه 8 مگاپیکسلی یو 12 پلاس نخواهد اشت،‌ اما همانطور که می‌دانید آیفون ایکس می‌تواند تصاویر سلفی خیره کننده‌ای بگیرد.

در بخش ویدیو، ما دوباره یادآوری باید کنیم که یو 12 پلاس ارائه کننده قابلیت‌های بیشتری است که ما برای وجود آن‌ها قدردانیم. به طور مثال می‌توان به قابلیت Sonic Zoom اشاره کرد که مربوط به توانایی ضبط ویدیویی است. در واقع زمانی که شما در هنگام ضبط ویدیو زوم کنید، میکروفون‌ها نیز با تکیه بر قابلیت زوم صوتی، می‌توانند بر روی صدای سوژه مورد نظر شما زوم شوند. در آن سمت آیفون ایکس اپل ارائه کننده‌ی دو حالت فیلمبرداری خودکار و اسلوموشن است که یو 12 پلاس نیز آن‌ها را ارائه می‌کند.

باتری

معمولا هنگامی که اختلاف بزرگی در ظرفیت باتری‌ها وجود داشته باشد، اکثر مردم به این باور می‌رسند که ظرفیت باتری بیشتر نشان دهنده‌ی عمر باتری بیشتر است. اما لزوما اینگونه نیست؛ اچ تی سی یو 12 پلاس از یک باتری 3500 میلی‌آمپری انرژی می‌گیرد که به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر از باتری 27156 میلی‌آمپر ساعتی آیفون ایکس است. اما ما نمی‌توانیم تا زمانی که آزمایش‌های دقیقی را بر روی باتری این محصول انجام بدهیم، در مورد آن قضاوت کنیم. همچنین لازم به ذکر است که آیفون ایکس اپل در حالی از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند که جای آن در گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس خالی است.

انتظارها

اچ تی سی مدتی است در تلاش است تا بار دیگر خودش را به عنوان یک بازیگر اصلی در دنیای موبایلی که یکی از فرمانروایان آن اپل و گوشی های آیفونش هستند به همه بقبولاند. همانطور که می‌دانید آیفون 10 پیشرفته‌ترین آیفون تاریخ است، اما با قیمت بسیار سرسام آور 1000 دلاری به فروش می‌رسد. در سمتی دیگر شما می‌توانید مدل آبی شفاف اچ تی سی یو 12 پلاس را با قیمت 799 دلار خریداری کنید.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس

با مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با اپل آیفون ایکس این تفاوت 200 دلاری بین دو گوشی ممکن است خیلی هم زیاد به نظر نرسد، بنابراین باید منتظر ماند و دید پرچمدار جدید اچ تی سی در این بازه قیمتی چگونه می‌تواند عمل کند.

مقایسه ویدیویی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. ملت بیمار ما همیشه در حال بحث های بیخود

  2. نویسنده محترم داشت آیفون ایکس رو در مقابل اچ تی سی یو 12 پلاس بیش از حد گنده جلوه میداد… .
    تو بخش طراحی و ارگونومی بودن درسته آیفون ایکس بیشتر به دل میشینه اما خدا وکیل توی بقیه موارد حرفی برا گفتن نداشت،هر چند به شخصه طراحی بخش پشتی گوشی اچ تی سی رو توی رنگ بیشتر میپسندم و هیچ کمپانیه گوشی سازی تا حالا عینشو انجام نداده… .
    در ضمن 200 دلار چیز کمی نیست الان با توجه به شرایط بازار… .
    چیزی حدوده 1 و نیم میلیون اختلافه… .
    بیاین فقط یکم واقع بین باشیم دوستان… .
    من خودم یو الترا داشتم،خداوکیل توی رنج خودش رقیب نداره،حتی با وجود اومدن +A8… .
    موفق باشین… .

  3. از نظرطراحی و قیافه ایفون بهتره ولی بقیه چیزا ایفون هیچی نیست در مقابلش

  4. ایفون همون اولم هیچی نبود

  5. من به هیچ کدام رای نمیدم ایفونم شیطان پرستیه
    اون سیب نماد سیب ادم و حواست که خوردن از بهشت بیرونشون کردن

  6. این گوشی مسخره ایفونو نابود کرد