پیش فروش مزدا 3

جزئیات مربوط به پیش فروش مزدا 3 توسط گروه بهمن رسانه‌ای شد

پیش فروش مزدا 3 در چهارشنبه هفته گذشته که پس از چند دقیقه به اتمام رسید، حواشی زیادی برای گروه بهمن به وجود آورد. به همین دلیل مسئولان بهمن موتور در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد جزئیات این طرح فروش توضیحاتی را ارائه کردند.

به دنبال حواشی زیادی که برای پیش فروش مزدا 3 به وجود آمد، مدیران ارشد گروه بهمن تعدادی از خبرنگاران حوزه اقتصاد و خودرو را به کارخانه بهمن موتور دعوت کردند و ضمن توضیح در مورد جزئیات مربوط به پیش فروش مزدا 3 ، تمامی مدارک خود از این طرح فروش را به نمایش گذاشتند. چندی پیش طرح پیش فروش مزدا 3 توسط گروه بهمن فعال شد، اما پس از چند دقیقه اعلام شد که ظرفیت فروش تکمیل شده و به همین دلیل تعداد زیادی از متقاضیان از این که نتوانستند ثبت نام کنند ناراحت بودند و اعتقاد داشتند بهمن موتور در این طرح فروش تخلف کرده است.

پیش فروش مزدا 3

این حواشی آنقدر زیاد بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به قضیه ورود کرد و دستور داد جزئیات طرح فروش مزدا 3 بررسی شود، اما ظاهرا تاکنون مدرکی از تخلف بهمن موتور در این طرح پیش فروش به دست نیامده است. مسئولان گروه بهمن در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند که بیش از 200 هزار درخواست اولیه ورود به مرحله ثبت نام مزدا 3 در روز چهارشنبه هفته گذشته ثبت شد، در حالی که تنها 270 دستگاه خودرو در این طرح فروش قابل عرضه بوده است.

حمیدرضا داوودزاده، مدیرعامل شرکت بهمن موتور در این خصوص گفت ما فروش اینترنتی خود را بر اساس ضوابط و با توجه به زیرساخت‌های موجود به شرکت مگا سپرده‌ایم که سازمان گسترش، یکی از سهام‌داران آن است. در طرح پیش فروش مزدا 3 تعداد 270 دستگاه خودرو به فروش می‌رسید و حتی یک دستگاه هم با کمترین ریسک به فروش نرسیده و ما مطمئن هستیم که می‌توانیم خودروها را طی 30 روز آینده به دست خریداران برسانیم. داوودزاده در ادامه اضافه کرد:

بدیهی است که حاشیه سود 75 میلیون تومانی بازار آزاد با کارخانه باعث شده دلالان در کنار مشتریان واقعی در مرحله فروش به سایت بیایند و مشخص است وقتی 270 خودرو قابلیت فروش دارد و شما بیش از 200 هزار درخواست دارید، ده‌ها هزار نفر نمی‌توانند ثبت نام کنند و از دست شما ناراحت می‌شوند و می‌گویند خودروها با پارتی‌بازی به فروش رسیده‌اند. آمار نشان‌دهنده‌ی آن است که در 15 دقیقه اول 92 درصد سهمیه فروش به اتمام رسید و 38 درصد کاربران هم با رایانه شخصی به دامنه فروش آمده بودند. در چنین شرایطی، نارضایتی و شایعات بالا می‌گیرند و به همین دلیل وزیر صنعت دستور بررسی موضوع را داده است و ما هم از این اتفاق خوشحالیم، چرا که تمام اطلاعات مشتریان قابل پیگرد است.

مدیرعامل شرکت بهمن موتور همچنین اظهار کرد این که بعضی افراد روی موج شایعات سوار می‌شوند و اتهام‌های بی مورد به بدنه گروه بهمن وارد می‌کنند بی انصافی است. رسانه ملی برای بررسی صحت ثبت نام مزدا 3 به یک بنگاه معامله خودرو رفته و در آنجا دلالان می‌گویند ما نتوانسته‌ایم ثبت نام کنیم. بدیهی است که بسیاری از متقاضیان نتوانسته‌اند ثبت نام کنند، اما چرا راستی آزمایی طرح فروش یک خودرو را باید از دلالان جویا شد؟

چرا پیش فروش مزدا 3 در نمایندگی‌ها انجام نشد؟

به گفته داوودزاده، در حال حاضر بهترین روش ثبت نام و پیش فروش خودرو از طریق درگاه‌های اینترنتی است و اگر راه بهتری وجود دارد، حتما آن را به صورت مکتوب به ما اعلام کنید تا ما هم از طرح شما استفاده کنیم. کسانی که می‌گویند باید پیش فروش مزدا 3 در نمایندگی‌ها انجام می‌شد، همان‌هایی هستند که اگر این اتفاق می‌افتاد می‌گفتند نمایندگی‌ها تمام خودروهای مزدا 3 را برای خودشان و اقوامشان برداشته‌اند و هیچ خودرویی به مشتریان عادی نرسیده است.

وی اضافه کرد اگر امروز در پیش فروش همه خودروها چنین مشکلی به وجود می‌آید به خاطر جو بازار و اقتصاد کشور است که وقتی یک شرکت، طرح فروشی را باز می‌کند، تقاضا چند برابر عرضه است و همه متقاضیان نمی‌توانند ثبت نام کنند. مدیرعامل بهمن موتور اعلام کرد در سال جاری کمتر از 4 هزار دستگاه خودروی مزدا 3 تولید می‌شود و در طرح‌های فروش بعدی نیز احتمال بروز این نارضایتی‌ها وجود خواهد داشت. داوودزاده در پایان تاکید کرد با دستور وزیر صنعت، بازرسان برای پیگیری حواشی پیش فروش مزدا 3 به شرکت ما آمدند و کلیه اسناد و مدارک لازم را به آن‌ها دادیم. تا امروز هیچ تخلفی در سیستم فروش و نوع عرضه اثبات نشده و تنها شایعه‌ها و برخی برخوردهای از پیش مشخص شده می‌خواهند به اعتبار گروه بهمن و شرکت بهمن موتور آسیب برسانند.