دوربین میت 20 پرو

مقایسه دوربین میت 20 پرو هواوی با آیفون XS Max و گلکسی نوت 9

با معرفی پرچمدار هواوی و استفاده دوباره از دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی، در این بخش، دوربین میت 20 پرو هواوی (Huawei Mate 20 Pro) را با گلکسی نوت 9 و آیفون XS Max مقایسه خواهیم کرد.

گوشی جدید هواوی، همانند پرچمدار این شرکت از سری P، به دوربین پشتی سه گانه با سنسورهای 40، 20 و 8 مگاپیکسلی (با لنزهای متفاوت) مجهز شده و قادر است تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا ثبت کند. اگرچه پیش‌تر P20 Pro در بنچمارک DxOMark، عنوان بهترین دوربین موبایل را از آن خود کرده بود، حالا نسل جدید این گوشی با دوربین قوی‌تر از راه رسیده تا محصولات محبوب و پیشتازی همچون گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس را به چالش بکشد.

تصور می‌کنید پرچمداران سامسونگ و اپل با سیستم دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی خود، چگونه در این مقایسه ظاهر می‌شوند؟

مقایسه دوربین میت 20 پرو با گلکسی نوت 9 و آیفون XS مکس

آسمان خراش “Gherkin” در لندن، با شکل تخم‌مرغی خود، تضاد بسیار خوبی را بین ساختمان‌های مدرن و قدیمی فراهم می‌کند. بهتر است دوربین میت 20 پرو و دو پرچمدار دیگر را در عکاسی از این منظره، مشاهده کنید:

در میت 20 پرو از یک لنز تله فوتو با زوم سه مرحله‌ای استفاده شده است؛ در حالی که اغلب گوشی ها با زوم دو مرحله‌ای اپتیکال به دست کاربران می‌رسند. به همین جهت، ما تصمیم گرفتیم بررسی توانایی دستگاه در ثبت تصاویر با زوم سه و پنج مرحله‌ای را به زمان دیگری موکول کرده و روی زوم دو مرحله‌ای تمرکز کنیم.

در ادامه، علاوه بر تصویر اصلی، یک برش 100 درصدی نیز قرار گرفته تا عملکرد هر دستگاه مشخص شود:

برج شارد، سوژه بعدی عکاسی ما در روز بود:

کافه کنار رود تیمز، علاوه بر محیطی دنج برای استراحت و صرف نوشیدنی، چشم‌انداز بسیار خوبی برای عکاسی دارد:

تاور بریج احتمالا نمادین‌ترین پل در لندن است و هرکدام از گوشی های حاضر در این مقایسه نیز تصویری متفاوت از آن را ثبت کردند:

در تصویر پیش رو، به خوبی می‌توان عملکرد این پرچمداران گران‌قیمت را با یکدیگر مقایسه کرد:

حالا زمان مقایسه دوربین سلفی است. برای درک بهتر از عملکرد هر گوشی، بهتر است به تفاوت رنگ‌ها و حفظ جزئیات پس‌زمینه توجه کنید. لازم به ذکر است که هواوی میت 20 پرو به دوربین 24 مگاپیکسلی، گلکسی نوت 9 به دوربین 8 مگاپیکسلی و آیفون 10 اس مکس به دوربین 7 مگاپیکسلی مجهز شده است.

برای ثبت این عکس، میت 20 پرو در مرحله اول نتوانست آن‌گونه که باید در فوکوس عمل کند. با این حال، سه تصویر مختلف ثبت و بهترین نمونه انتخاب شد. سطح متفاوت جزئیات در این تصاویر، به خوبی نشانگر عملکرد هر گوشی است:

کاملا واضح است که دوربین میت 20 پرو عملکردی عالی دارد. قطعا ما به زمان بیشتری برای آزمایش این گوشی و قابلیت‌های آن نیاز داریم، ولی آیا این گوشی می‌تواند بر آیفون XS مکس و قابلیت فوق‌العاده آن با نام “Smart HDR” غلبه کند؟ در آینده، به این سوال پاسخ خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. چرا نمیخاین حقیقتارو باور کنید هوآوی تو این رده واقعا از همه بالاتره من خودم گوشیم سامسونگه ولی از هر لحاظ بخایم حساب کنیم میبینیم که هوآوی حرفی برا گفتن نزاشته

  2. نظر سنجی میزاشتن بهتر بود..هرچند بازم واسه من که امولده صفحه گوشیم بااونی که ال سی دیه تفاوت داره..بازم تشکر از گجت نیوز بابت گذاشتن مقاله واسه ما عاشقای تکنولوژی

  3. حالا تفاوت واحشیم نیس واسه تبلیغ زیاد !
    البته اینم بگم چون سرم اومده
    ادم تا چیزیو در دست نگرفته و به وضوح لمس نکرده نباید قول قضاوت رو بخوره …
    چون خودم بارها دیدم در مقایسه اینترنتی تفاوت نبود !
    اما در عمل ودر دست گرفتن تفاوت اتفاقا خیلیم زیاده …
    سایت داریم دوربین s7 رو با s9 مقایسه داده بود !
    خودم بعده تجربه
    پی بردم طرف اسکول تشریف داشتن !

  4. صد در صد میت بیست خیلی عالیه

  5. ایفون از هم روشن تره
    نوت نه شفاف تره
    میت بیست با جزیات تره

  6. گلکسی نوت ۹ ازهمشون بهتر بود

  7. والا ایفون خیلی بهتره
    اینو دیگه تعصبی نمیگم واقعی میگم

  8. این یارو با هواوی چپ بوده که عکس انداخته عکسای هواوی رو با یه ژست مسخره ای گرفته

  9. هرسه تا شون هم خوب بودن