زیباسازی استوری های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام خود را با این 10 ترفند زیبا کنید

این روزها استوری های اینستاگرام اهمیت بسیاری پیدا کرده و همه به دنبال راهی برای زیبا و جذابتر کردن استوری های اینستاگرام خود هستند.  در این مطلب با 10 ترفند برای زیباتر کردن استوری های اینستاگرام آشنا می‌شوید.

روزتان را چگونه می‌گذرانید؟ به کجا می‌روید و چه می‌بینید؟ امروز مدل موهایتان چه شکلی شده و چه چیزی خورده و نوشیده‌اید؟ برای نشان دادن جزییات به یادماندنی زندگی‌تان هیچ راهی بهتر از استوری های اینستاگرام نیست. استوری ها به فالوورهای شما آنچه در طول روز برایتان پیش آمده را با نگاهی اجمالی به ویدیوها و تصاویر خلاقانه‌ای که ثبت کرده‌اید، نشان می‌دهند. البته این استوری ها تنها 24 ساعت باقی می‌مانند.

پس حالا که با اهمیت استوری های اینستاگرام آشنا شده‌اید، ما ترفندهایی را به شما آموزش خواهیم داد که باعث هرچه زیباتر شدن این استوری ها می‌شوند.

زیباسازی استوری های اینستاگرام

1 – استوری ها را به عکس نوشته تبدیل کنید

یکی از راه های جذب فالوور تبدیل استوری ها به عکس نوشته است. به جای پست کردن تصاویر و ویدیوهای تصادفی، به این فکر کنید که چگونه همه آنها را در یک استوری با هم مرتبط کنید. استوری خود را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و سپس از متن و فایل های چند رسانه‌ای برای بیان آن استفاده کنید.

2 – نوشته های خود را رنگین کمانی کنید

زیباسازی استوری های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام برای جذابیت بیشتر گزینه‌های زیادی مثل حالت رنگین کمانی نوشته‌ها ارایه می‌دهند. از این ترفند برای اضافه کردن طیف رنگی و ایجاد نوشته‌های بی‌نظیر در استوری های خود استفاده کنید.

برای استفاده از حالت رنگین کمانی ، روی متن خود ضربه بزنید و آن را انتخاب کنید. سپس در پایین صفحه ابزار پالت رنگ را فشار داده و نگه دارید. در اینجا طیف کامل رنگی را خواهید دید. حالا یک انگشت را روی طیف رنگی قرار دهید و همزمان انگشت دیگر خود را در سمت راست متن برجسته شده قرار دهید. حالا همزمان هر دو انگشت را به سمت چپ صفحه بکشید. شما می‌توانید برای هر کدام از حروف رنگ متفاوتی انتخاب کنید.

می‌توانید جهت و سرعت حرکت را همراه طیف رنگی تغییر دهید تا ترکیب‌های رنگ مختلفی به دست آورید. در ابتدا ممکن است کمی دشوار بنظر برسد، اما کافی است فقط یک بار آن را درست انجام دهید. این کار تمرین خوبی برای انگشتان شماست. این روش با همه فونت‌های اینستاگرام نیز انجام می‌شود.

3 – از افکت متن سایه‌دار استفاده کنید

با وجود اینکه اینستاگرام دارای فونت‌های مختلفی است، اما همه‌ی آنها به سرعت قدیمی می‌شوند. اگر اشکال و سبک‌های متن در استوری های دوستانتان برای شما تکراری و یکسان بنظر می رسند، در اینجا یاد بگیرید که چگونه افکت متن سایه‌دار را به نوشته‌های استوری خود اضافه کنید. افکت متن سایه‌دار که بعد و عمق بیشتری به نوشته ها می‌دهند، روش بسیار خوبی برای جذابیت بیشتر استوری های اینستاگرام است.

برای ایجاد متن سایه دار، در سمت راست بالای صفحه روی آیکون Aa ضربه بزنید و متن خود را بنویسید. سپس همه چیز را تکرار کنید، حالا متن را با رنگ دیگری بنویسید. اکنون کاری که باید انجام دهیم این است که یک لایه از متن را بالای دیگری قرار دهیم، به طوری که کمی خارج از مرکز باشد و بنظر برسد که سایه ایجاد کرده است.

4 – یک پس زمینه نیمه رنگی یا شفاف بسازید

بررسی نوشته‌ها کافیست و حالا موقع بررسی پس زمینه‌ی استوری ها است. اگر می‌خواهید یک پس زمینه برای نوشته‌ها و نقاشی‌های خود ایجاد کنید، می‌توانید از عکس‌های موجود در گالری خود یا با عکس گرفتن از چیزی که مقابل شما قرار گرفته، استفاده کنید. سپس در گوشه صفحه روی آیکون قلم ضربه بزنید و یک رنگ را از ابزار پالت انتخاب کنید. بعد، حدود 3 ثانیه روی صفحه را فشار داده و نگه دارید تا صفحه کاملا رنگی شود.

5 – بومرنگ های خلاقانه ای ایجاد کنید

احتمالا شما تا کنون از بومرنگ اینستاگرام استفاده کرده‌اید. بومرنگ‌ها این امکان را به شما می‌دهند که فایل‌های گیف (GIF) چرخشی 3 ثانیه‌ای بسازید. اما آنها را به این دلیل که امروزه زیاد دیده می‌شوند کنار نگذارید، سعی کنید با بکارگیری خلاقیت خود کیفیت آنها را افزایش دهید. برای ایجاد تنوع در بومرنگ ویدیو را به جلو و عقب ببرید.

6 – سلفی های اینستاگرام خود را به استیکر تبدیل کنید

زیباسازی استوری های اینستاگرام

اگر از اینستاگرام و اسنپ چت استفاده می‌کنید، احتمالا متوجه شده‌اید که اسنپ چت و استوری های اینستاگرام این ویژگی مشترک یعنی (استیکر عکس های سلفی) را دارند. استیکرها برای بیان جزییات و مفهوم بیشتر عکس‌ها و ویدیوها بسیار عالی هستند. شما می‌توانید با استفاده از استیکر عکس‌های سلفی واکنش خود را نسبت به یک عکس نشان دهید.

این گزینه را بالای صفحه در منوی استیکرها خواهید یافت. گزینه دوربین را انتخاب کرده و یک عکس سلفی بگیرید. هنگامیکه با دیدن تصویر احساس رضایت داشتید، آن را روی صفحه بگذارید یا روی آن ضربه بزنید تا تنظیم شود.

7 – از طریق استوری های اینستاگرام با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

اگر می‌خواهید استوری هایتان مورد توجه قرار بگیرند، باید به یاد داشته باشید که برقراری ارتباط با فالوورها بسیار مهم است. خوشبختانه، اینستاگرام ابزار بسیار زیادی برای آن ارایه داده است. یکی از راه های ساده برای جلب توجه فالوور ها این است که از آنها بخواهید نظراتشان را در باره ی پستی که شما منتشر کرده اید، بیان کنند. 3 راه برای انجام این کار وجود دارد.

اول اینکه می‌توانید یک نظرسنجی ترتیب دهید: استیکر نظرسنجی را در منوی استیکرها پیدا کنید، سپس سوال خود و 2 گزینه‌ای که فالوورها باید از بین آنها یکی را انتخاب کنند، تایپ کنید.

در روش دوم از استیکر کشویی استفاده کنید. شما می‌توانید سوالات مختلفی در آنجا بنویسید و فالوورها با کشیدن نوار واکنش خود را نسبت به پیام شما بیان کنند.

در نهایت، می‌توانید با استفاده از استیکر پرسش به سادگی از فالوورها بخواهید که به سوالات شما پاسخ بدهند و یا از شما چیزی بپرسند. سپس می‌توانید نتایج خود را در استوری ها به اشتراک بگذارید.

8 – به استوری های خود استیکر بچسبانید

تمام این ترفندها را یاد گرفته اید که بتوانید از آنها برای اضافه کردن مفهموم و جزییات به استوری های خود استفاده کنید.

اما اگر بخواهید توجه مخاطبان خود را به یک لحظه خاص در یک ویدیو که به اشتراک گذاشته‌اید جلب کنید، چه کار باید کرد؟ می‌توانید این کار را به ویدیوها و بومرنگ‌ها بسپارید تا استیکر، متن یا ایموجی مورد نظر در لحظه دلخواهتان نشان داده شود.

شما باید ویدیو و عناصری (متن، استیکر یا GIF) که می‌خواهید در استوری یا ویدیو خود استفاده کنید را اضافه کنید. سپس روی آن عنصر ضربه زده و آن نگه دارید.

نواری در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که می‌توان از آن برای قرار دادن نظرات و استیکرها استفاده کرد. سپس روی آن ضربه بزنید و استیکر خود را قرار دهید.

9 – احساس فیلم‌سازی را در استوری خود به نمایش بگذارید

نکته‌ی دیگری که می‌توانید برای حرفه‌ای کردن فیلم های خود استفاده کنید، زوم کردن است. این کار هم می‌تواند توجه فالوورهای شما را به جزییات یا لحظه‌ای خاص در استوری جلب کند. وقتی که دوربین استوری اینستاگرام خود را باز کرده‌اید، دکمه ضبط را نگه دارید و شروع به فیلم گرفتن کنید.

10 – استوری های اینستاگرام را برجسته کنید

زیباسازی استوری های اینستاگرام

هنگامی که شما این کار را در ایجاد استوری های خود انجام می‌دهید، احتمالا نمی‌خواهید که بعد از 24 ساعت آن استوری ناپدید شود. خوشبختانه، می‌توانید استوری های مورد علاقه‌ی خود را با برجسته کردن (Highlights) ذخیره کنید. اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، آنها را به صورت حلقه‌های خاکستری رنگ زیر بخش بیو پروفایل خود خواهید دید.

روی آن حلقه‌ها ضربه بزنید و استوری مورد نظر را از آرشیو خود انتخاب کنید. سپس یک عنوان انتخاب کرده و یک پوشه ایجاد کنید. هایلایت‌ها بهترین روش برای تبلیغ برند شما، به اشتراک گذاشتن لینک‌ها با فالوورهایتان و حفظ خاطرات مهم زندگی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این غرتی بازیا چیه