انسان‌ های مدرن

همه انسان‌ های مدرن حاصل ازدواج یک زوج در 200 هزار سال پیش هستند

بر اساس یک مطالعه بسیار جنجالی که به نتیجه‌ای فوق‌العاده ختم شده است، همه انسان‌های مدرن، حاصل لقاح یک زوج در حدود 200 هزار سال پیش هستند. در کتاب‌های دینی از این زوج با نام «آدم و حوا» یاد می‌شود.

مطالعه اخیر دانشمندان دانشگاه بازل سوئیس و دانشگاه راکفلر آمریکا، به کشفی عظیم ختم شد. بر اساس دستاوردهای آن‌ها، همه انسان‌هایی که امروز روی کره زمین وجود دارند، از ازدواج یک زوج مشخص در حدود دویست هزار سال پیش حاصل شده‌اند.

طبق گفته‌های متخصصان، همه انسان‌ های مدرن ریشه یکسانی داشته و در واقع حاصل لقاح یک زوج مشخص هستند. زمان حیات این زوج بین صد تا دویست هزار سال پیش تخمین زده می‌شود. دانشمندان به منظور رسیدن به این دستاورد، بارکد ژنتیکی نزدیک به پنج میلیون موجود زنده شامل انسان را مورد آزمایش قرار دادند.

انسان‌ های مدرن

پیشینه یکسان همه انسان‌ های مدرن

منظور از بارکد، بخش‌هایی از دی ان ای است که خارج از هسته سلول‌های زنده (دی ان ای میتوکندری) قرار دارند. این قسمت‌ها از طریق مادر، از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. با هر مرتبه تولید مثل، خطاها درون بارکد ثبت می‌شوند، گویا آن‌ها فتوکپی‌های تکرار شده‌ای از یک سند هستند. به وسیله اندازه‌گیری میزان تجمع این خطاها یا به عبارتی تنوع بین کدها، دانشمندان قادر به سفر در زمان خواهند شد.

اگرچه اعلام خبر حاصل شدن همه انسان‌ های مدرن از یک زوج مشخص، به فرضیه آورده شدن ما به کره زمین توسط بیگانگان قوت می‌بخشد، اما نویسندگان این تحقیق به بروز فاجعه‌ای عظیم اشاره می‌کنند که روزی همه انسان‌ها را از بین برده است. در واقع منظور از انسان‌ های مدرن نسلی است که اکنون در کره زمین ساکن هستند، اما پیش از این تمدن نیز انسان‌هایی وجود داشته‌اند. نکته بسیار جالب اینجاست که علاوه بر انسان‌ های مدرن ، نزدیک به 90 درصد موجود دیگر نیز از لقاح زوج مشخصی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم حاصل شده‌اند!

انسان‌ های مدرن

بر اساس نتیجه مطالعات دانشمندان، 90 درصد موجودات زنده امروزی، حدود دویست و پنجاه هزار سال پیش از والدین یکسانی به وجود آمده‌اند. این صحبت، سوال‌های زیادی را درباره الگوی تکامل انسان به وجود آورده است. یکی از دانشمندان درگیر در این مطالعه، بعد از شگفت‌انگیز خطاب کردن این راز درباره انسان‌ های مدرن گفت پیش از به دست آمدن نتیجه تحقیق اخیر، همواره تا جایی که می‌توانست با این فرضیه مخالفت می‌کرد.

نحوه شکل گرفتن مطالعه

گروه متشکل از دانشمندان دانشگاه بازل سوئیس و دانشگاه راکفلر آمریکا به مجموعه‌ای از داده‌های ارزشمند سریع‌ترین پایگاه داده‌های دنیا از نظر سرعت رشد دست پیدا کرده و به این ترتیب توانستند ادبیات عظیم تئوری‌های تکامل همچون فرضیه‌های داروین را مرتبه‌ای دیگر مرور کنند.

بر اساس گفته‌های یکی دیگر از اعضای تیم تحقیقاتی، در زمانی که انسان‌ها بر روی تفاوت‌های فردی و گروهی اصرار زیادی دارند، باید بیشتر بر روی یافتن دلایلی که شباهت‌هایی بین انسان‌ها با یکدیگر و حتی انسان‌ها با حیوانات را توجیه می‌کنند تمرکز داشته باشیم.

گفته‌های این تیم درباره قدمت و پیشینه انسان‌ های مدرن شک و شبهه‌های زیادی به وجود آورده است. به عنوان یکی از این سوالات باید به عجیب بودن تولد دوباره نسل بشر در مدت زمانی کوتاه اشاره کرد. اگرچه زمان جفت‌گیری پدر و مادر همه انسان‌ های مدرن با یکدیگر، در بیشترین حالت ممکن 250 هزار سال عنوان می‌شود، اما می‌دانیم تاریخ آخرین انقراض دسته جمعی موجودات زنده بر روی کره زمین، به 65 میلیون سال پیش و زمان فرمانروایی دایناسورها برمی‌گردد.

انسان‌ های مدرن

نتیجه تحقیقات، چندین احتمال را نشان می‌دهند. بر اساس گفته‌های برخی متخصصان، اکنون می‌توان به فرضیه فرآیند تکامل ذاتی و منحصربه‌فرد انسان فکر کرد که روزی سبب از بین رفتن انسان و سپس رشد مجدد آن از ابتدا شده است. مطالعه اخیر نشان داد انسان‌ های مدرن نه تنها با یکدیگر، بلکه با دیگر موجودات ساکن کره خاکی نیز شباهت‌‌های زیادی داشته و یک اصل دارند.

بر اساس گفته‌های مدیر این برنامه تحقیقاتی، اگر یک مریخی بر روی کره زمین فرود آمده و با دسته‌ای کبوتر و جمعیتی از انسان‌ها ملاقات داشته است، بر اساس اندازه ابتدایی دی ان ای‌های میتوکندری، هیچ کدام (از موجودات) نباید با یکدیگر متفاوت باشد. ممکن است سبک زندگی، فرهنگ و دیگر چیزها، سبب متفاوت به نظر رسیدن انسان‌ های مدرن نسبت به یکدیگر شوند، اما از نظر مبانی پایه زیست شناسی، ما همانند کبوترها هستیم.

انسان‌ های مدرن

اما آیا واقعا ما حاصل تحقیقات موجودات فضایی هستیم؟ به عبارت دیگر، اگر واقعا انسان‌ های مدرن و ساکنان امروزی کره زمین، حاصل یک فرآیند تکامل آغاز شده از ابتدا بوده و همه ما نتیجه ازدواج یک زوج که حدود دویست هزار سال پیش زندگی می‌کرده‌اند هستیم، آیا نباید مجددا به فرضیه آورده شدن انسان‌ها به کره زمین توسط موجودات فضایی فکر کرد؟

بر اساس این فرضیه، صدها هزار سال پیش موجوداتی هوشمند و ساکن کهکشان‌هایی دور دست به زمین آمده و به پدید آمدن انسان‌ های مدرن که امروز مشاهده می‌کنیم کمک کرده‌اند.

نزدیک‌ترین انقراض دسته جمعی موجودات کره زمین حدود 65 میلیون سال پیش رخ داده و عمر زمین چیزی بین 3 تا 4 میلیارد سال تخمین زده می‌شود. از طرفی طبق مطالعات، انسان‌ های مدرن کنونی حاصل آغاز مجدد فرآیند تکامل هستند، به این معنی که نسل انسان‌ها روزی به ته خط رسیده و حدود 200 هزار سال قبل، بعد از جفت‌گیری یک زوج مشخص، دوباره در مسیر تکامل قرار گرفته است. به عقیده برخی، در این سری یعنی زمان متولد شدن انسان‌ های مدرن ، موجودات فضایی در شروع فرآیند تکامل دست داشته‌اند.

آدم و حوا در ادیان

آدم و حوا در ادیان، نخستین مرد و زن بودند که طبق بخش نخست انجیل و آیاتی از قرآن مجید، توسط خدا آفریده شدند. آدم نخستین بشر و پدر نوع انسان در تورات و قرآن است. «آدم» به معنای یک شخص خاص، هجده بار در قرآن به کار رفته و عبارت «بنی‌آدم» (فرزندان آدم) به معنای نوع بشر نیز هفت بار ذکر شده است. مفسران قرآن نام آدم را مشتق از «أدیم الأرض» (عبدالرزاق، تفسیر، 43/1؛ 20/2؛ ابن سعد، طبقات، 26/1؛ طبری، تفسیر، 214/1-215) یا «أدَمه الارض» (طبری، تفسیر، 208/1) می‌دانند، چرا که از «خاک سطح زمین» خلق شده است. در قرآن واژه «حوا»، نام همسر آدم در احادیث اسلامی، به کار نرفته، اما به عنوان همتا و مکمل آدم از او یاد شده است. حوا را مشتق از «حیّ» می‌دانند، چرا که او مادر تمام موجودات «زنده» است (ابن‌سعد، طبقات، 39/1-40) یا به این دلیل که از موجودی «زنده» آفریده شده است (طبری، تفسیر، 229/1).

این پایه و اساس این باور است که بشریت در اصل یک خانواده است، و همه از یک جفت از اجداد اصلی ریشه گرفته‌اند؛‌ موضوعی که حالا در این یافته جدید و شگفت انگیز علمی به اثبات رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

24 دیدگاه

  1. پشمام
    من رفتم نماز بخونم

  2. این دانشمندان گمنام کیا هستن ؟؟؟

  3. طبق ادعای کتب اسمانی تاریخ امدن ادم و حوا روی کره زمین 6500 سال پیش بوده نه 200 هزار سال پیش علاوه بر اینها شجره نامه هم موجوده که نشون میده کی پسر کی بوده و این شجرنامه نمیتونه عمرش از 7 هزار سال بیشتر باشه اگر بپذیریم که ادم حدود 200 هزار سال پیش بوده بین ادم و نوح و ابراهیم 200 هزار سال اختلاف خواهد بود پس فرضیه اینکه این ادمی که 200 هزار ستل پیش بوده همان ادم و نوح است باطل است ضمن اینکه انسان 2 میلیون سال پیش شکار میکرده و شواهدش را دانشمندان یافته اند.اینکه سرانجام همه انسانها به یک انسان میرسند چیز عجیبی نیست در بین دیگر موجودات هم همینه بالاخره طبق تکامل داروین هم که هزار نفر در ابتدای خلقت نبوده اند و یک نفر بوده لذا این بحث که اینها همان ادو و حوا هستند کاملا رد میشود خود مذهبی ها هم اعتقادی به اینکه ادم و حوا بیش از 7 هزار سال قدمت دارند ندارند کاملا تاریخها را هم معلوم کرده اند که چه سالی ادم اومده رو کره زمین چه سالی رفته و..

    • اگه ما سن حضرت آدم را ۷۰ سال بگیریم آره اونوقت میشه ۶۵۰۰ سال
      ولی خود قران گفته فقط رسالت حضرت نوح ۹۰۰ سال بوده
      پس از روی بی اطلاعی از خودت تاریخ درنیار
      هیچ احد و ناسی نگفته عمر انسان ۶۵۰۰ ساله
      همین الانش فسیل تا ۱۰۰ هزار سال پیش هم کشف شده
      بعدش فسیل های با قد و قواره های عجیب هم کشف شده
      پس مطمعن باش یه سری چیزهای عجیب هم بوده که ما خبر نداریم
      نظریه داروین به خودی خود باطل هست
      چون ما کتب و تاریخ تا دو هزار سال پیش حتی با تصویر و جزییات را داریم و از اون زمان تا حالا یعنی هیچ تکاملی در شکل و قیافه بوجود نیامده
      پس این تکامل چیه دیگه..
      بهرحال محتمل ترین گزینه همین نظریه قران هست
      چون به هرجای خلقت فکر کنی منشا ناپیدا میشه
      حتی نظریه بیگ بنگ هم درباره منشا اصلی هیچ تئوری نداره
      یه چیز دیگه هم بجز اساس خلقت که وجود داره و خیلی مهمه نظم فوق العاده و هدفمندی همه چیز و همه اشیا و هم مسیر ها تو عالمه
      من همه چیز در نظر گرفتم برا خودم و محتمل ترین نظریه مال قران هست
      بهرحال هرکی برا عقاید خودش مختاره اما واقعا باید بدون بغض و تعصب باشه

    • شجره نامه صرفا پدر و فرزند نیست، ممکن است ۷ هزار سال بعد به یک شخص دیگر رسیده باشد

      لطفا دقت کنید

      در هر. صورت گره زدن این موضوعات با دین، کار درستی نیست

    • با سلام خدمت آقا سینای عزیز ببینید از آنجایی این حقیر رشته ی تحصیلیم تاریخ بوده،میدونم که منبعی که شما دارید در مورد طول عمر انسان مدرن از آن بهره میگیرید کتاب مخصوص معمرین (یا عمرکنندگان) است و کتبی بر گرفته از عهد عتیق تورات،که در اونجا به اشتباه عمر جهان رو 12هزار سال و عمر بشر رو 7تا8هزار سال دونسته، و باید در اینجا به شما بگم که هر دو این کتب از لحاظ علمی بسیار ضعیف و محدوده،چون از تورات تحریف شده ییهودیان اقتباس شده و سندیت علمی و تاریخی ندارد، در باب نسب نامه حضرت محمد تا آدم نیز اعتباری نداره،و اونم ساخته دست محدثین و مورخینیه که کمترین اطلاع از علم باستانشناسی هم نداشتند و طبق یک سری گفته های بدون سند موثق و تنها منسوب به پیامبر این سند رو درست کردند،اما متاسفانه امروزه بسیاری از علمای سنتی و متعصب نمیخوان این واقعیت رو قبول کنند که اینها همش حدسیات و یکسری روایات سینه به سینه اعراب و یهود بوده نه کلام و سخن صحیح پیامبر.

  4. چرنده نظریه داروین خیلی احتمالش قوی تره

  5. انسان با استفاده از دانش خودش یک حقیقت تاریخی رو تکرار کرد،حقیقتی رو که1400سال پیش یک انسان شریف به زبان آورد

  6. حالا آدم و حوا هیچ …
    124000 پیغمبرو چیکار کنیم ؟ هر کدوم 20 سال عمر کرده باشن میشه دو میلیون و چهارصد و هشتاد هزار سال

    • کی گفته پیامبرا ۲۰ هزار سال عمر میکردن؟ یه چیزی بگو بگنجه برادر من

      ممنون از گجت نیوز به خاطر مطالب فوق العاده ای که منتشر میکنه

    • 1-در زمان های گذشته امکانات ارتباطی بسار محدودی وجود داشته ، یعنی میتونی فرض کنی در یک دوره ، در یک کشور معمولی ، 300 پیامبر وجود داشته که دین رو به محدود افراد اون شهر یا روستا میرسونده ، و یک پیامبر برای همه انسان های زمین نبوده است . (و اون 300 پیامبر دین های متفاوتی رو عرضه نمیکردند!)
      2- بسیاری معتقدند تعداد 124000 ، تعداد درستی نیست (در قرآن و یا روایات مطمنه ذکر نشده)
      با تشکر از گجت نیوز

    • خخخ برو ویکی سرچ کن چیزای جالبی گیرت میاد

    • چه ربطی به این مطلب داشت الان این حرف؟ شما الان ادعای چیو داری دقیقا.؟ میخوای بگی دین بده؟ کجا گفته شده 124000 تا پیامبر بعد از هم اومدن؟ سر سوزنی اطلاعات داشتی این مطالب خنده آور رو مطرح نمیکردی.

    • یعنی کمترین اطلاعی هم نداری….
      کی گفته در یک زمان خاص فقط یک پیامبر بوده؟ خیلی از پیامبران همزمان با هم بودن ولی در مکان های متفاوت…

  7. خیلی عالی بود. انسان رو به فکر فرو میبره