بررسی تفاوتهای بین دو مدل بنز GLA و بنز GLK

خودروهای تولیدی برند بنز در بین تمام کمپانی‌های خودروسازی از سخت‌ترین شیوه‌ی نام‌گذاری استفاده می‌کند. در این میان دسته‌یG عموماً برای خودروهایی به‌کار می‌رود که دارای شاسی‌بلند باشند و از ویژگی‌های این کلاس می‌توان به قابلیت 4WDیا همان محرک‌سازی هر 2 محور اشاره کرد. در سال 2006، کلاسGL به‌عنوان جایگزینی برای کلاس G، در قالبی لوکس‌تر به بازار ارائه شد که در کنار داشتن ویژگی‌هاییک آفرود قدرتمند ، یک کراس اوور شیک نیز محسوب می‌شوند.

سال 2013، کمپانی بنز در نمایشگاه شانگهای از کانسپت GLA رونمایی کرد و چند ماه بعد نیز نمونه‌ی ساخته‌شده این کلاس به‌صورت رسمی در فرانکفورت معرفی، و به بازار عرضه شد. از طراحی این خودرو در طراحیCLA نیز استفاده‌شده است. مدل GLK نیز که جهت رقابت با سریX3 شرکتBMW به بازار معرفی و عرضه شد، خودرویی با سایز بزرگ‌تر و مناسب استفاده‌ی خانواده‌ها در مسیرهای ناهموار بیابانی می‌باشد.

 مقایسه طراحی خارجی بنز GLA و GLK

بنز GLK نخست در سال 2008 به بازار عرضه شد و در سال 2012 شاهد ارائه یک فیس‌لیفت از این خودرو بودیم. بنز GLK با بهره‌گیری از ساختاری مربعی شکل در بدنه خود، برای پیمودن مسیرهای ناهموار و آفرود گزینه مناسب‌تری است. علاوه بر این در مقایسه با GLA فضای بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

در قسمت پشتی این خودرو شاهد چراغ‌هاییکپارچه هستیم و در مقایسه با GLA از ارتفاع بیشتر بدنه و صندوق‌عقب برخورداریم که در سفرهای آفرود یک مزیت به‌حساب می‌آید. اما بارگیری را کمی دچار مشکل می‌کند. در طراحی خارجی بنزGLK بیشتر به کاربردی بودن بدنه توجه شده است. هرچند در نگاه اول ظاهر قابل قبولی دارد، اما در مقایسه با طراحی بنزGLA که هم‌رده آن است کمی قدیمی و بی‌هیجان به نظر می‌رسد.

بنزGLA درواقع نمونه‌ی بزرگ‌شده سریA می‌باشد. طراحی این مدل بر عهده MEC DESIGN بوده است که می‌توان نتیجه گرفت طراحی خارجی بنزGLA به‌مراتب جذاب‌تر از بنزGLK می‌باشد. نمایGLA از ظاهری بسیار امروزی و جوان پسندانِ برخوردار بوده و به‌راحتی در دل جوانان جای بازخواهد کرد. قسمت پایینی چراغ‌های جلوی این خودرو به سمت پایین کشیده شده‌اند که امری غیرعادی در طراحی خودروهایبنز می‌باشد. دریچه‌های ورودی هوای زیبا و کاپوت کشیده همراه با خطوط برجسته و حجم دهنده، این خودرو را از ظاهری زیبا برخوردار کرده‌اند.

طراحی قسمت پشتی این خودرو برخلاف GLK بسیار لوکس و امروزی می‌باشد و ازنظر فضای صندوق‌عقب در مقایسه باکلاس A از فضای بیشتری برخوردار است. اما در مقایسه با GLK، تقریباً می‌توان گفت که حرفی برای گفتن ندارد. اگر بخواهیم صادق باشیم درواقع بنزGLA به سبب ارتفاع کمتر آن، در رده کراس آور ها دسته‌بندی می‌شود. درحالی‌که بنزGLKیک شاسی‌بلند تمام‌عیار است که در مسیرهای سخت باقدرت شمارا همراهی می‌کند.

 مقایسه طراحی داخلی بنز GLA و GLK

فضای داخلی کابینGLK از فضای داخلیGLA بیشتر بوده و فرم صندلی‌ها نیز مانع دید سرنشینان عقب نمی‌شوند. همین‌طور در این خودرو از آینه‌های بزرگ‌تری استفاده‌شده که از دید بهتر شیشه‌ی عقب برخوردار خواهید بود اما ازنظر امکانات رفاهی و لوکس بودن قابل‌مقایسه با GLA نیست.

در بدو ورود به بنزGLA متوجه ظاهر بسیار اسپرت و امروزی این خودرو خواهید شد. طراحی کابین حس سرعت را به سرنشین منتقل کرده و از مواد باکیفیتی برای ساخت قسمت‌های مختلف استفاده‌شده است. اما در این خودرو از فضای کافی جهت قرارگیری سرنشینان عقب برخوردار نیستیم.

مقایسه تجربه رانندگی و ایمنی بنز GLA و GLK

بنزGLK از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار بوده و موفق به کسب هر 5 ستاره ایمنی شده است. هندلینگ این خودرو از سطح بالاتری برخوردار می‌باشد و بهتر از بنز GLA ارزیابی می‌شود. ولی شتاب و سرعت GLA از این نسخه بیشتر می‌باشد.

بنز GLA خودرویی اسپرت با مصرف سوخت بالا می‌باشد که قادر است شمارا از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت تنها در مدت 4.4 ثانیه برساند. سیستم فنربندی و تعلیق GLA از نمونه‌ی دیگر ضعیف‌تر می‌باشد اما به لطف ارتفاع مناسب و تکنولوژی بکار رفته در هنگام آفرود به مشکلی بر نخواهید خورد.

به‌طور کلی می‌توان گفت که اگر به دنبال تجربه‌ای لذت‌بخش و ملایم همراه با خانواده در محیطی بزرگ، راحت و عاری از گزینه‌ها و دکمه‌های فراوان می‌باشید،خرید بنزGLK انتخاب مناسب شما خواهد بود و اگر به دنبال هیجان، رانندگی غیراقتصادی و کابین 5 نفره لوکس می‌باشید،خرید بنز GLA می‌تواند به خوبی انتظارات شمارا برآورده کند.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه