انتشار اولین نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ

انتشار اولین نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ

گوشی های پرچمدار جدید سامسونگ و به خصوص مدل گلکسی اس 10 پلاس غول های جدید دنیای عکاسی موبایل محسوب می‌شوند و ویژگی‌های بسیار جذابی در دوربین آنها تعبیه شده است. حالا در این مطلب می‌خواهیم اولین نمونه تصاویر و فیلمبرداری دوربین اصلی و دوربین سلفی گلکسی اس S10 پلاس را با هم بررسی کنیم.

دو روز پیش سامسونگ از خانواده جدید گلکسی اس ۱۰ به همراه نمایشگرهای اینفینیتی-او با پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک زیر صفحه رونمایی کرد. اینها قابلیت‌های جدیدی محسوب می‌شوند اما قطعا گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus) برای رقابت با رقبای قدرتمند خود از برندهای هواوی و اپل لازم است که کمی هجومی‌تر عمل کنند و به همین دلیل ۷ سامسونگ حالا از سیستم دوربین های سه گانه برای آنها استفاده کرده است. در این سیستم یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل و لنز مجهز به دیافراگم متغیر پایدار شده به عنوان ماژول اصلی فعالیت می‌کند و یک لنز تله فوتو و یک دوربین فوق عریض آن را همراهی خواهند کرد. لنز تله فوتو از مدل قبلی به این محصول اضافه شده و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر برای لنز آن به همراه گشودگی دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی ۵۲ میلی‌متری بر روی آن قرار دارد.

اما دوربین فوق عریض گلکسی اس ۱۰ پلاس یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی کاملا جدید با زاویه دید ۱۲۳ درجه است که مدل متفاوتی نسبت به دوربینی محسوب می‌شود که پیش‌تر در گلکسی ای ۷ و ای ۹ دیده بودیم. فوکوس این دوربین ثابت است و با وجود این که این موضوع بر روی اکثر دوربین‌های فوق عریض دیده می‌شود، اما همین هم باعث می‌شود که همچنان هم سری هواوی میت ۲۰ پرو با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و فوکوس خودکار بر روی کاغذ بدون رقیب باقی بماند.

البته در بخش پنل جلویی، گلکسی اس ۱۰ و مدل پلاس کاملا متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند و برادر بزرگتر به یک دوربین دوم نیز در کنار دوربین اصلی مجهز شده است. این سنسور یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان است. دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی سلفی یک ماژول قدرتمند است که اجازه می‌دهد ویدیوهای 4K ثبت کنید و زمانی که به خصوص برای ثبت تصاویر پرتره نیاز به تشخیص عمق میدان باشد، این سنسور دوم وارد عمل می‌شود.

رابط کاربری دوربین کمی نسبت به نسل قبلی گوشی های سامسونگ تغییر کرده است و حالا قابلیت تنظیم صحنه می‌تواند ۱۰ سناریوی جدید را علاوه بر ۲۰ حالت قبلی شناسایی کند و تنظیمات مختلف را نسبت به آن سوژه به طور خودکار تنظیم نماید. همچنین یک ویژگی هوشمند به نام Best shot نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد کادر بندی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و حتی این قابلیت به طور هوشمند تصاویر را در حالتی که فکر می‌کند در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند ثبت می‌کند تا به شما روش صحیح ثبت آن شات را نشان دهد.

گالری تصاویر نمونه دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

کارشناسان وب‌سایت جی اس ام آرنا دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس را به یک تست میدانی برده و نمونه تصاویری از موقعیت‌های مختلف ثبت کرده‌اند که عملکرد پرچمدار ۲۰۱۹ سامسونگ در میدان را به خوبی نشان می‌دهد. اولین تصاویر، تعدادی شات گرفته شده از فضای باز در طول روز هستند که با استفاده از دوربین فوق عریض به ثبت رسیده است و شما می توانید در گالری زیر آنها را تماشا کنید:

حالا به سراغ دوربین اصلی می‌رویم که از نظر فاصله کانونی به یک لنز ۱۲۶ میلی‌متری مجهز شده است و در تصاویر زیر می‌توانید نمونه عکس‌هایی که با استفاده از این سنسور به ثبت رسیده را مشاهده کنید:

حالا به سراغ لنز تله فوتو می‌رویم که از فاصله کانونی ۵۲ میلی‌متری برخوردار است و می‌تواند سوژه را از فواصل دور با کیفیت بالا به ثبت برساند. ما همان تصاویر بالا را حالا با لنز تله فوتو ثبت کرده‌ایم تا کیفیت بزرگنمایی لنز را مشاهده کنید:

نمونه تصاویر پرتره و سلفی سامسونگ اس ۱۰ پلاس

یکی از بزرگترین تغییراتی که در دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس لحاظ شده این است که حالا تصاویر پرتره با استفاده از دوربین اصلی ثبت می‌شود و این در حالی‌ست که ما فکر می‌کردیم این قابلیت از طریق لنز تله فوتو صورت گیرد. این به معنای آن است که شما باید بسیار به سوژه خود نزدیک‌تر شوید و در گاهی اوقات این موضوع کمی آزاردهنده می‌شو،د اما در عوض کیفیت تصویر نهایی بسیار بالاتر خواهد بود. به خصوص در نور کم، استفاده از سنسور اصلی به جای دوربین تله فوتو می‌تواند ویژگی جذابی باشد. دو تصویر پرتره زیر، قابلیت عکاسی پرتره دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس که با نام لایو فوکوس شناخته می‌شود را به تصویر می‌کشد. همان‌طور که می‌بینید جدا شدن سوژه از پس زمینه و ایجاد افکت بوکه در عکس‌ها به خوبی قابل مشاهده است:

دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس به شما اجازه می‌دهد که بین یک حالت عریض و یک حالت نیمه عریض جابه‌جا شوید که انتخاب کمی عجیبی به نظر می رسد. در حال عریض از تمام سطح سنسور استفاده می‌شود و سلفی‌های ۱۰ مگاپیکسلی می‌توانید به ثبت برساند، اما با عکاسی در حالت نیمه عریض شما تصاویر کراپ شده‌ای دریافت خواهید کرد که ۶.۵ مگاپیکسل رزولوشن دارند:

علاوه بر دو تصویر بالا شما می‌توانید چند سلفی معمولی به همراه شات‌هایی که با استفاده از قابلیت لایو فوکوس ثبت شده‌اند را در زیر مشاهده کنید:

نمونه فیلمبرداری دوربین گلکسی S10 Plus

یکی از ویژگی‌های اصلی پرچمداران جدید سامسونگ که در گزارش‌های خبری و تبلیغات این کمپانی نیز بر روی آنها مانور زیادی داده شد،ه پایداری فوق العاده بالای دوربین هنگام فیلمبرداری است که تحت عنوان قابلیت Super Steady شناخته می‌شود. این ویژگی جدا از تثبیت تصاویر عمل می‌کند و رزولوشن آن به ۱۰۸۰ پیکسل محدود شده است. این به معنای آن است که هنگامی که شما در زمان فیلمبرداری بالا و پایین بپرید و حتی به طور مثال در سناریوهایی مانند راندن یک دوچرخه در آب و هوای بارانی اقدام به ضبط کلیپ‌های باکیفیت کنید، دوربین سامسونگ به خوبی شما را کمک خواهد کرد. در کلیپ‌های زیر شما می‌توانید مقایسه بین حالت فول اچ دی به صورت فوق‌العاده تثبیت شده (Super Steady) و حالت تثبیت معمولی با رزولوشن ۲۱۶۰ پیکسل هنگام راه رفتن در پارک را مشاهده کنید:

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بسیار عالی دوربینش حرف نداره