با سوپر اسپرت ایرانی-آمریکایی رضوانی بیست آشنا شوید

رضوانی موتورز نام یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تولید خودروهای سوپر اسپرت خاص و گرانقیمت است.کمپانی رضوانی موتورز توسط آقای فردیس رضوانی ( ایرانی الاصل ) تاسیس شده و هم اکنون در حال کار بر روی جدیدترین سوپر اسپرت خود با نام رضوانی بیست ( Rezvani Beast ) است.

با فردیس رضوانی آشنا شوید

fardis-rezvaniفردیس رضوانی فعالیت حرفه‌ای خود را با طراحی و تولید خودروهایی مانند Vencer Sarthe آغاز کرد. او فرزند یک خلبان جنگنده‌ است و همین باعث ایجاد علاقه او نسبت به طراحی هواپیما و خودروهای عجیب شد. رویای او برای ساخت ابرخودروهای خاص با عملکرد متفاوت در نهایت منجر به بنیانگذاری شرکت خودروسازی و طراحی خودروی رضوانی شد. این شرکت برای اشخاص به‌صورت خصوصی خودرو طراحی می‌کند.

رضوانی تیمی قدرتمند از طراحان، تولید‌کنندگان و مهندسان را در اختیار دارد و از آنها در طراحی و ساخت خودروهای مسابقه پیشرفته استفاده می‌کند. سمیر سادیخوف یکی از طراحان برجسته تیم رضوانی است که تاکنون جوایز طراحی زیادی را از آن خود ساخته و به‌خاطر طراحی خودرهای استون مارتین DBC و فراری Xezri به شهرت رسیده‌است.سرانجام نسخه نهایی و تولیدی رضوانی بیست، به عنوان یک خودروی اسپرت خالص، خام و قدرتمند رسماً معرفی شد.

رضوانی موتورز و مالک ایرانی آن یعنی فردیس رضوانی، این خودرو را بر مبنای طراحی هواپیماهای جنگنده، سر و شکل داده است. سمیر سادیخف، طراح مشهور آذربایجانی، یک طراحی منحصر به فرد را برای این خودرو به سرانجام رسانده است.

بیست (Beast) روی شاسی و ساختار آریل اتم ۳ بنا شده است. در واقع این خودرو تنها ارائه یک بدنه آئرودینامیکی برای آریل اتم محسوب می‌شود. این بدنه شیک از جنس فیبر کربن با دماغه کشیده و رو به پایین خود، چراغ‌های کوچک و نگاه زهردار، هواکش‌های متعدد و بزرگ در جلو و پهلوها، اسپویلر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و چرخ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی براق، متمایز از هر خودروی دیگری به نظر می‌رسد. شیشهٔ جلو بدون فریم و خودرو بدون سقف می‌باشد.

با ورود به کابین، فضایی بسیار ساده و خام را مشاهده خواهید کرد. صندلی‌ها تماماً از فیبر کربن بوده و نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ همراه با سیستم سرگرمی سازگار با اپل CarPlay و فرمان اسپرت خودرو جلب نظر می‌کنند.قدرت این خودرو توسط یک پیشرانه چهار سیلندر ۲٫۴ لیتری سوپرشارژر و توربوشارژر تأمین می‌شود. تقویت موتور باعث شده تا قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار برسد.با وجود وزن بسیار پایین ۷۴۸ کیلوگرمی خودرو و نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده آن، این خودرو قادر است شتاب حیرت‌انگیز صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۲٫۷ ثانیه ثبت نماید. البته بیشینه سرعت آن تنها ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.قیمت پایه رضوانی بیست از ۱۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود و ساخت هر دستگاه آن به گفته رضوانی، بین ۸ تا ۱۲ هفته زمان خواهد برد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویری از خودروی سوپر اسپرت ایرانی-آمریکایی رضوانی بیست دعوت می کنیم :

منبع :rezvanimotors

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. عالیه حرف نداره…وارد ایران هم شده یا نه؟؟؟
    مغزها و نخبه های ایران بخاطر نبودن امکانات مجبورن برن
    موفق باشی آقای رضوانی

  2. محمدرضا ملک حسینی

    باسلام خدمت آقای رضوانی من طرح و اختراعی دارم در رابطه با انتقال قدرت موتور که با استفاده از این سیستم میشه از قدرت موتوری که برا 100کیلومتر بر ساعت نیرو تولید میکنه با همین نیرو سرعت خودرو را به بالای سیصد کیلومتر بر ساعت رسوند . من تو یکی از شهرهای شمال ایران زندگی میکنم و بیکارم و هیچگونه قدرت مالی ندارم که بتونم اختراعاتمو ثبت یا اجرایی کنم ولی این طرحمو برا اولین بار تو دنیا میخام به یه شرکت معتبر مثل شما بدم و ثبت کنم لطفا در صورت حمایت با این شماره خونده بهم اطلاع بدین چون ایمیل از خودم نیست و ندارم 09124467767

  3. دوستان یه چیزییییی این چقدر شبیه ماشین جدید استون مارتین هستش فرمونشم کپی همونه ارمش هم همینطور استون مارتین قراره ماشین جیمز باند بشه ……کی از کی کپی کرده الاااان؟؟؟؟/

  4. سلام من رضا ترابی طراح خودرو هستم لطفا اگه ایمیلی از آقای رضوانی دارید به من بدید شاید بتوانم با ایشان همکاری کنم ممنون
    09121091273

  5. کاش روی اینتریور بیشتر کار میکردن. داخلش خیلی بی روحه!

  6. چه آینده ای میتونه داشته باشه این آدم و این شرکت! به قول آقای رضوانی: آینده همه چیز رو مشخص میکنه! ‌‌???

  7. حرفی برای گفتن نیست فقط به فقط ای کاشک جناب رضوانی که باعث افتخار من ایرانی است ایشان بتوانند در داخل این مرز بوم یعنی ایران عزیز بتوان این برنت جهانی را در داخل خود ایران تولید کند و انگیزه ای برای خودرو سازهای منتاژ کار بی کیفت داخلی باشد درود بر جناب رضوانی و ارزوی سلامتی برای ایشان

  8. این ماشین تو موزیک ویدیو جدید کامران & هومن به اسم “خود همونی ک میخوامی” ازش استفاده شده

  9. چی می شد همین ماشینو تو سایپا می ساختی؟

  10. افرین به فردیس رضوانی واقعا ماشین سوپر اسپرت و کانسپتی هست دمشون گرم