مقایسه آیفون ۶ اس با گلکسی اس ۶ ، اچ تی سی وان ام۹ و اکسپریا Z5

همانطور که می دانید ، کمپانی اپل آیفون های جدید خود را به میدان فرستاده است.اما آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در این میدان رقبای سرسختی را پیش روی خود دارند و برای جذب خریداران به سمت خود می بایست از سد عظیم محصولات رقیب عبور کنند.در این مطلب ضمن اشاره کلی به مشخصات و ویژگی های جدید در آیفون ۶ اس ها ، می خواهیم آیفون ۶S را با ۳ گوشی قدرتمند حال حاظر بازار یعنی گلکسی اس ۶ سامسونگ ، اچ تی سی وان ام۹ و اکسپریا Z5 سونی مقایسه کنیم.با گجت نیوز همراه باشید.

طراحی

طبق انتظاری که از اپل داریم آیفون هایی که حرف S را در انتهای خود دارند از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارند. این آیفون ها باگ های نسل قبل را برطرف می کنند و چند ویژگی کلیدی و جدید به آن ها اضافه می شود. آیفون ۴s سیری را وارد آیفون کرد و اپل با معرفی آیفون ۵s برای اولین بار از سنسور اثر انگشت در آیفون استفاده کرد.

از نظر ظاهری تغییری بین این آیفون و آیفون نسل قبلی مشاهده نمی شود. همه چیز از جمله طراحی قاب پشتی، جنس بدنه تا کلیدهای کنترلی دقیقا همان است که در نسل قبلی مشاهده می کنیم. تفاوت اصلی در رنگ جدیدی است که برای آیفون ۶s و ۶s  پلاس مشاهده می کنیم. اکنون می توانید آیفون جدید را در رنگ طلایی سرخ خریداری کنید که رنگی شبیه رنگ صورتی دارد.

صفحه نمایش

به نظر می رسد آیفون ۶s قرار است در این قسمت گوشی های آیفون را متحول کند. این آیفون به ویژگی ۳D Touch مجهز است. این ویژگی همان است که قبلا در اپل واچ با نام Force Touch مشاهده کرده بودیم. توسط این ویژگی آیفون می تواند شدت فشاری که به صفحه نمایش آن وارد می کنید را تشخیص دهد. برای مثال اگر یک فشار کوچک روی ایمیل وارد کنید یک پیش نمایش از آن ایمیل به شما نمایش داده می شود. در زیر صفحه نمایش یک موتور ویبره وجود دارد که با توجه به فشاری که به آن وارد می کنید به شما پاسخ می دهد. برخی از برنامه های جانبی که روی آیفون ۶s نصب می شوند نیز امکانات جذابی برای این ویژگی دارند. به طور مثال در برنامه اینستاگرام زمانی که از ۳D Touch استفاده کنید یک منوی مخفی به شما نمایش داده خواهد شد که بدون باز کردن برنامه می توانید کارهایی که در برنامه انجام می دهید را اعمال کنید.

مانند نسل های گذشته آیفون ۶s صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی و آیفون ۶s پلاس صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی دارند.

پردازنده

در این نسل شاهد استفاده از یک پردازنده جدید به نام A9 هستیم. این پردازنده به ادعای اپل ۷۰ درصد از نسل قبلی یعنی A8 سریعتر عمل می کند. در زمینه پردازنده گرافیکی نیز شاهد استفاده از یک پردازنده در کلاس رایانه ها هستیم که کارآیی آن نسبت به نسل قبل ۹۰ درصد بیشتر شده است.

در کنار پردازنده اصلی که A9 نام دارد، یک پردازنده کمکی به نام M9 قرار دارد، این پردازنده مانند همیشه قرار است به کمک پردازنده اصلی بیاید و تعدادی از کارهای سبک را انجام دهد تا اینکه پردازنده اصلی بتواند به کارهای دیگری بپردازد. اکنون پردازنده M9 قرار است به صورت دائم قدم های شما را شمارش کند و همچنین سیری را برای کمک به شما همیشه در دسترس قرار دهد.

دوربین

در نهایت اپل دست از سر ۸ مگاپیکسل برداشت. آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس به دوربینی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل مجهز است. اکنون این دوربین می‌تواند با کیفیت ۴K فیلمبرداری کند. نه تنها دوربین اصلی بلکه دوربین دوم نیز کیفیت بهتری پیدا کرده است. دوربین دوم گوشی به کیفیت ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. برای اینکه بتوانید در تاریکی و نور کم عکس های سلفی بهتری بگیرید ویژگی ای به نام Retina Flash به آیفون ۶s اضافه شده است. توسط این ویژگی به کمک نور صفحه نمایش کمی نور برای دوربین دوم در نور کم تامین می شود. ویژگی های دیگر این دوربین مانند نسل قبل است. دوربین اصلی همانند نسل قبل ویدیوهای آهسته را با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه و کیفیت  ۷۲۰p تهیه می کند.

تاچ آی دی نسل دوم

سنسور اثر انگشت یکی از خصوصیات خوب و کارآمد آیفون است. آیفون ۶s و ۶s پلاس نسل دوم این سنسور را روی خود دارند که در این نسل سرعت و دقت آن بیشتر از قبل شده است.

iOS9

هر دو گوشی به سیستم عامل iOS9 مجهز هستند. این سیستم عامل ویژگی هایی دارد که آن را بسیار دوست داشتنی تر از نسل قبل کرده است.

جدول مقایسه آیفون ۶ اس با گلکسی اس ۶ ، اچ تی سی وان ام۹ و اکسپریا Z5

 

iphone-6s

galaxy-s6

one-m9

xperia-z5

 

iPhone 6s

Galaxy S6

HTC One M9

Xperia Z5

پردازنده

 Apple A9

 Exynos 7420 Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2.1 GHz Cortex-A57
Mali-T760

 Snapdragon 810
Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2 GHz Cortex-A57
Adreno 430

 Qualcomm MSM8994 Snapdragon 810
Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2 GHz Cortex-A57
Adreno 430

سیستم‌عامل

 iOS 9

Android 5.1

 Android 5

Android OS, v5.1.1 (Lollipop)

حافظه رم مشخص نیست

۳GB DDR4

 ۳GB

 ۳GB

صفحه نمایش

 ۴.۷ inches IPS LCD 750 x 1334 pixels

 ۵.۱-inches Super AMOLED
۲۵۶۰ x 1440 pixels

۵.۰ inches Super LCD3
۱۰۸۰ x 1920 pixels

 ۵.۲ inches IPS ۱۰۸۰ x 1920 pixels LCD

تراکم پیکسل

 ۳۲۶ ppi

 ۵۵۷ ppi

 ۴۴۱ ppi

 ۴۲۴ppi

حافظه ذخیره سازی

 ۱۶/۶۴/۱۲۸ GB

۳۲GB/64GB/128GB

 ۳۲GB

 ۳۲GB

microSD

 No

 No

 up to 128 GB

up to 200 GB

دوربین اصلی

 ۱۲MP

۱۶MP f1.9

 ۲۰.۷ MP, autofocus, dual-LED flash

۲۳ MP, 5520 х ۴۱۴۰ pixels, phase detection autofocus, LED flash

دوربین جلو

 ۵.۰MP

 ۵ MP f1.9

 ۴.۰MP Ultrapixel

۵.۱MP

ضبط ویدیو

۲۱۶۰p 30fps, 1080p 60fps,1080p 120fps, 720p 240fps

۲۱۶۰p 30fps, 1080p 60fps, 720p 120fps

 ۲۱۶۰p 30fps, 1080p 60fps, 720p 120fps

۲۱۶۰p 30fps, 1080p 60fps, 720p 120fps, HDR

WiFi

 Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, hotspot

۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band

 ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot

بلوتوث

 v4.2, A2DP, LE

۴.۱

 ۴.۱

v4.1, A2DP, apt-X

سنسورها

 Accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer

 Accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer

 Accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer

Accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, heart rate, SpO2

مسیریابی

 Yes, with A-GPS, GLONASS

 Yes, with A-GPS, GLONASS

 Yes, with A-GPS, GLONASS

Yes, with A-GPS, GLONASS/ Beidou (market dependant)

اثر انگشت دارددارد ندارد دارد
سیم کارت نانوسیم نانوسیم نانوسیم نانو سیم
باتری

Non-removable Li-Po 1715 mAh battery (6.9 Wh)

 ۲۲۵۰ mAh

۲۸۴۰ mAh

Non-removable Li-Ion 2900 mAh battery

وزن

 ۱۴۳ g

 ۱۳۸ g

۱۵۷ g

۱۵۴ g

ابعاد

 ۱۳۸.۳ x 67.1 x 7.1 mm

 ۱۴۳.۴ x 70.5 x 6.8 mm

 ۱۴۴.۶ x 69.7 x 9.6 mm

۱۴۶ x 72 x 7.3 mm

رنگ بندی

 Space Gray, Silver, Gold, Rose Gold

 White Pearl, Black Sapphire, Gold Platinum, Blue Topaz

 Gunmetal Gray, Amber Gold, Silver/Rose gold, Gold/Pink

 Black, White, Copper, Silver Green, Purple

تهیه شده در گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. دوست عزیز میشه بگی این اطلاعات وارقامو از کدوم منبع وسایتی نوشتی. من کاری به فروش وسرعت ایفون سونی الجی وبرندای دیگه ندارم عشقم فقط سری گلکسی نت وبا هیچ گوشی دیگهی راحت نیستم و نمیگم گوشیای دیگه بدن. هر گوشی یه خوبیایی دارن وطرفدارای خاص خودش وقابل احترام .اینارم که گفتم محض شوخی بود وقصد ناراحت کردن کسی رو ندارم.من با خیلی گوشیا کار کردم ولی از سری اول نت تا امروز که نت۵ دارم گوشی دیگهیی نگرفتم

  2. سلام دوستان
    جهت اطلاع رسانی عرض میکنم
    سنسور دوربین آیفون و سامسونگ مدلهای بالا رو شرکت سونی میسازه
    فکر میکنم همه به جواب رسیدیم

  3. دوستان هنگرویدی خواهشا نظر ندین ،،،،،،،،ممنون ،،،،،،،برین رد کارتون ،،،،،?

  4. عزیز جان همین که شما میفهمی خوبه ولی شک دارم تمام شرکتا دارن با اعداد بازی میکنن ولی اپل که چند ساله درجا میزنه خوبه اگه پیکسل ۲ یا ۵ یا ۸ خوب بودن چرا عوضش میکنه .باشه شما درست میگین یه چیز یادگار میگم اگه اپل تا ۲سال دیگه دچار اوضاع نوکیا نشد بعد بگین

    • نگران بقا اپل نباش. اگه یکم زحمت بدی به خودت آمار درآمد زایی شرکت ها هر سال منتشر میشه . میتونی از اوضاع فروش پرچمداران سامسونگ هم خبردار بشی . این آمار هم با تولید یک یا دو گوشی در سال توسط اپل و هشتصد و نود و هفتا توسط سامسونگ رقم میخوره. تو همین سایت میتونی بری مقایسه سرعت سونی اکسپریا زد ۵ رو با اپل ۶ ببینی مشخصات هر دو تا رو هم بخون.دیگه اگه چیزی متوجه نشدی که حرفت رو قبول دارم

  5. اینکه سامسونگ از یک گونی پردازنده استفاده کرده افتخار نداره.و اینکه از یه گونی پردازنده استفاده کرده نه به فکر من بوده نه فکر شما بلکه مجبور بوده میفهی مجبور.اگه میتونست یه گوشی میساخت که با مشخصات آیفون ۶ همچین سرعتی داشته باشه. و این بازی کردن با اعداد هم برای کسانیه که هیچی از این مسائل نمیفهمن فقط میبینن کدوم عددش بیشتره میگن پس اون بهتره.

  6. با سلام دوست عزیز همچین کتابی گفتی ترررکاند همه فکر میکنن شما خدایی نکرده چیزیت شده .یعنی بعداز یه سال یه اس اضافه کرده بعد ازقرنی از۸ به ۱۲ پیکسل رسونده اینو میگی ترکاند باشه
    سامسونگ یه گونی پردازنده داره اما این سوگلی ارزش یه گونی پیازم نداره

  7. و بار دیگر آیفون رقبا را ترکاند

    اس ۶ بدبخت با یگ گونی پردازنده در مقابل آیفون ۶اس به لرزه در آمد

    اس ۶ در حد آیفون ۶ نیست چه برسد به ۶اس