۵ برتری LG G5 نسبت به iPhone 6s

تلفن هوشمند ال جی جی ۵ ( LG G5 ) که این همه انتظارش را می‌کشیدیم بالاخره دیروز رسما در جریان کنفرانس ال جی در نمایشگاه Mwc 2016 معرفی گردید.G5 از نظر طراحی یک قدم از مدل‌های قدیمی‌ترش فاصله گرفته و با بدنه‌ای کاملا فلزی ارائه شده است. با این کار بیشتر تلاش کرده تا با سایر ترندها همخوانی داشته باشد. اما در عین حال ویژگی‌های پیشرفته‌تر دیگری نیز دارد که آن را یک ردیف بالاتر از مدل‌های قبلی LG قرار می‌دهد. مثلا دو دوربین دارد، اثر انگشت را با استفاده از دکمه خاموش/روشن که پشت آن قرار دارد، اسکن می‌کند و صفحه نمایش آن می‌تواند همیشه روشن بماند.

اما اگر بخواهیم این تلفن هوشمند LG را با سایر گوشی‌های هوشمند قدرتمند و صاحب نام بازار ، بخصوص iPhone 6s مقایسه کنیم، به نتایج جالبی می‌رسیم. این که کدام گوشی برای هرفردی مناسب تر است یک انتخاب شخصی و کاملا سلیقه‌ای است اما ال جی جی ۵ ویژگی‌هایی دارد که بدون شک برتر هستند.

۱. باتری قابل جابه‌جایی و تعویض

با وجود این که این روزها امکان استفاده از پاوربانک‌ها وجود دارد و حتی کاربران بسیاری به غیر قابل تعویض بودن باتری عادت کرده‌اند، اما باز هم چنین امکانی بسیار جذاب و دوست داشتی است و قطعا با استقبال آنهایی مواجه خواهد شد که حمل کردن یک باتری لاغر و سبک اضافه را به پاوربانک‌های بزرگ و سنگین ترجیح می‌دهند.

Removable-battery

۲. صقحه نمایش بزرگتر با کیفیت تصویر بهتر

صفحه نمایش LG G5 بزرگتر است ۵.۳ اینچ در برابر ۴.۷ اینچ آیفون و همچنین رزولوشن تصویر آن ۱۴۴۱ * ۲۵۶۰ با چگالی پیکسل ۵۵۴ است. نسبت صفحه نمایش به بدنه ۷۰٪ است و با این وجود این تلفن هوشمند حجیم به نظر نمی‌رسد. شاید iPhone 6s جمع و جورتر باشد اما صفحه نمایش ۴.۷ اینچی آن یک نکته منفی به حساب می‌آید. همچنین رزولوشن تصویر در آیفون ۷۵۰*۱۳۳۴ است با چگالی پیسکل ۳۲۶.

Bigger-higher-resolution-display

۳. حافظه جانبی

این همان ویژگی ناشناخته آیفون است. ویژگی که باعث می‌شود اگر یک کاربر فضایی بیش از ۱۶G بخواهد باید ۱۰۰ دلار بیشتر هزینه کند. اما LG با وجود داشتن جافظه ۳۲ گیگی امکان استفاده از MicroSD به کاربر می‌دهد؛ آن هم تا ۲TB!

Storage-can-be-expanded-with-microSD

۴. صفحه نمایش

هر کسی که از گوشی اندرویدی به آیفون سوییچ کرده باشد، متوجه می‌شود که هیچ راهی وجود ندارد که کاربر بفهمد برایش نوتیفیکشن آمده مگر آنکه به سراغ تلفن رفته و صفحه نمایش آن را روشن کند. شاید این ویژگی کم ارزش به نظر برسد اما در عمل برای بسیاری از کاربران مهم و پرکاربرد است. تلفن‌های هوشمند اندروید با استفاده از LED های رنگی می‌توانند از وجود نوتیفیکشن‌های اپلیکیشن‌های مختلف آگاه شوند. اما ال‌جی یک قدم پا را فراتر گذاشته و امکانی با عنوان صفحه نمایش همیشه روشن در اختیار کاربران قرار داده تا به کاربر نشان دهد که نوتیفیکشن‌ها دقیقا از کدام برنامه هستند. بدین تریتب بدون آنکه نیازی به بازکردن قفل گوشی داشته باشید می‌توانید از محتوای نوتیفیکشن‌ها اطلاع یابید و در مورد واکنش نشان دادن یا ندادن به آنها تصمیم گیری کنید.

Always-on-display

۵. سایر ماژولها

ال‌جی قصد دارد تا تلفن‌های هوشمند را دوباره دوست داشتنی و جذاب کند. برای این منظور دنبال راهکارهایی است که تجربه کاربر را بیش از پیش گسترش دهد. مدول‌ها یکی از ابزارهایی هستند که برای این منظور در نظر گرفته شده اند. در حال حاضر دوتای آنها در دسترس است. یکی دوربین CAM Plus است که امکان کنترل مکانی را به عکاس می‌دهد. دیگری مدول Bang & Olufsen audio DAC است که شنونده را خشنود نگه می‌دارد.

Modules-and-Friends

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*