حسگر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 8

گلکسی اس 8 اولین گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت نوری خواهد بود

در رویه‌ای که تاکنون از سامسونگ دیده بودیم، هر پرچمدار در مقایسه مدل قبلی با تفاوت چندان زیاد و قابل توجهی ارائه نمی‌شد. سامسونگ تصمیم گرفت تا در نوت 7 این روال را تغییر دهد، از همین رو این مدل را با تغییرات بسیار زیادی روانه بازار کرد که از وجود اسکنر عنبیه چشم به عنوان یک سد مستحکم امنیتی می‌توان به عنوان مهمترین آن‌ها یاد کرد. با شکست خوردن این پروژه، اکنون تمامی تمرکز سامسونگ بر روی مدل بعدی سری S قرار داده شده و از قرار معلوم این گوشی قرار است تا با تغییرات سخت افزاری اساسی روانه بازار شود. وجود حسگر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 8 از جمله مواردی است که این تفاوت را سبب خواهد شد.

سیستم امنیتی متفاوت با حسگر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 8

طبق گزارشات رسیده محصول بعدی سری S قرار است تا به معنی واقعی تمام صفحه باشد، به این معنی که از حاشیه‌ در آن خبری نبوده و لبه‌های منحنی علاوه بر طرفین راست و چپ گوشی، به بالا و پایین آن نیز کشیده خواهند شد. همچنین اخباری از چین به گوشی می‌رسند که بیانگر تفاوت گلکسی اس 8 در یک زمینه دیگر با به کار بردن یک تکنولوژی جدید هستند. با قرار گرفتن حسگر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 8 شاهد یک تکنولوژی جدید در این شیوه از احراز هویت خواهیم بود، به عنوان نمونه سامسونگ دیگر مجبور نیست تا حسگر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 8 را در پایین دکمه هوم (Home) قرار دهد.

پیشتر و قبل از منتشر شدن خبر به کار بستن حسگر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 8 ، شایعاتی شنیده بودیم که در آن گفته شده بود که قرار است تا سامسونگ پا را فراتر از تکنولوژی روز گذاشته و حسگر اثر انگشت را در دل خود صفحه نمایش تعبیه کند. یک حسگر نوری (Optical) زمانی کار می‌کند که انگشت بر روی یک سطح شیشه‌ای و یا بر روی صفحه نمایش شیشه‌ای یک گوشی هوشمند قرار داده شود. چنین پیاده سازی، همچون حسگر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 8 ، تا پیش از این بر روی هیچ گوشی هوشمندی دیده نشده است، پس مشاهده شدن این ویژگی بدون شک نام این مدل را به عنوان اولین گوشی هوشمند استفاده کننده از این تکنولوژی ثبت خواهد کرد. این تکنولوژی از آنجایی مورد توجه است که در کنار سریع‌تر بودن، بسیار دقیق‌تر از حسگرهای فراصوتی اثرانگشت کنونی عمل می‌کند.

گفته شده که اکنون عملکرد اجزای سازنده حسگر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 8 بالا نیست، اما از آنجایی که حداقل سه ماه تا زمان عرضه این مدل زمان باقی مانده، به طور حتما سامسونگ برای بهبود عملکرد آن شبانه روزی تلاش خواهد کرد. بعد از معرفی رسمی سیستم امنیتی جدید در گوشی گلکسی نوت 7، بسیاری از شرکت‌ها از جمله بانک‌های کره جنوبی و دیگر کشورها تمایل خود را برای استفاده از این سیستم با مشاهده عملکرد فوق‌العاده آن ارائه کردند، اما با پدید آمدن مشکل در باتری این گوشی، قابلیت یاد شده رسما به حاشیه کشیده شد. باید دید که در صورت موفقیت مدل جدید سری S سامسونگ، آیا این سیستم امنیتی می‌تواند در جهان تکنولوژی خوش بدرخشد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این حسګر اثر انګشت اس سون ایج یه چیز کاملا بیخوده اسن کارای نداره

    بهترین حسګر اثر انګشت فقط سری میت داره