نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس

تست باتری و عملکرد نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 قدرت می‌گیرد. در این مطلب به بررسی عمر باتری و عملکرد نسخه اسنپدراگونی سامسونگ گلکسی S9 پلاس خواهیم پرداخت.

همانند سال‌های گذشته، پرچمداران سامسونگ در دو نسخه که از نظر تراشه به کار رفته در آن‌ها متفاوت هستند عرضه شده‌‌اند. تمامی بازارهای سراسر دنیا به جز آمریکا و چین سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس قدرت گرفته از اگزینوس 9810 را دریافت می‌کنند، در حالی که نسخه مخصوص دو کشور نام برده، دارای چیپست اسنپدراگون 845 است.

طی بررسی‌های سال‌های گذشته، همواره عملکرد نسخه اگزینوسی از نسخه دارای تراشه پرچمدار کوالکام بهتر بوده است. عملکرد بر اساس اعداد و ارقام به دست آمده در بنچمارک‌ها بهتر بوده و حین انجام اعمال روزمره تفاوتی احساس نمی‌شد. اما در سال 2018 روال کمی تغییر کرده و نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس قدرتمندتر ظاهر شده است.

گلکسی اس 9 پلاس

پیش از بررسی نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس ، بد نیست نگاهی به مشخصات فنی دو تراشه بیندازیم. اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 چندان با یکدیگر تفاوت ندارند، به طوری که هر دو 10 نانومتری بوده و دارای پردازنده اصلی تقریبا مشابهی هستند. در پردازنده اگزینوس 9810، چهار هسته Mongoose M3 با سرعت 2.7 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز و در پردازنده اسنپدراگون 845 چهار هسته Kryo 385 Gold با سرعت 2.7 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 385 Silver با سرعت 1.7 گیگاهرتز وجود دارد. پس روی کاغذ، نباید بین نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس و نسخه اگزینوسی آن تفاوتی وجود داشته باشد.

بر اساس بنچمارک GeekBench، نسخه اگزینوسی مخصوصا در پردازش تک هسته‌ای، وضعیت بهتری دارد.

امتیازهای نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس

نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس

اختلاف امتیاز بین نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس و نسخه دیگر آن در بخش پردازش چند هسته‌ای کمتر می‌شود. یکی از نکات قابل توجه بر اساس جدول زیر و جدول قبلی، نزدیک شدن امتیازهای بنچمارک آیفون‌ ها و گوشی های اندرویدی است.

نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس

واقعیت این است که اعداد و ارقام کسب شده در بنچمارک‌ها یک مقایسه سطحی از گوشی های هوشمند به ما ارائه می‌کنند، اما در واقعیت عملکرد یک گوشی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. پس حتی اگر قرار است برای مقایسه، امتیازهای بنچمارک‌ها را مد نظر قرار بدهیم، باید گوشی را در چندین بنچمارک تست کنیم. در Basemark X عملکرد بهتر پردازشگر گرافیکی نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس مشخص است، چرا که برخلاف نسخه اگزینوس به جای Mali-G72 MP18 از پردازشگر گرافیکی Adreno 630 استفاده می‌کند.

نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس

در زمینه پردازش پیکسل‌ها، اختلاف عملکرد بین دو پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP18 و Adreno 630 به 30 درصد می‌رسد که باز هم نشان‌دهنده وضعیت بهتر نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس است. تست زیر در GFX 3.1 Manhattan صورت گرفت.

نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس

در GFX 3.1 Car scene، امتیازهای زیر توسط پرچمداران به دست آمد.

نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس

در برخی مواقع، در نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس نزدیک به 10 پیکسل بیشتر به دست می‌آید که نشان‌دهنده پردازش و نمایش متفاوت محتوا بر روی نمایشگر است. اختلاف در حالت عادی قابل توجه نیست، اما اگر یک گیمر حرفه‌ای بوده و تصمیم دارید گلکسی اس 9 پلاس را برای انجام بازی‌های موبایل خریداری کنید، در صورت داشتن حق انتخاب، نسخه اسنپدراگون آن گزینه مناسب‌تری است.

برای دریافت یک امتیاز کلی از نحوه عملکرد گوشی بد نیست به بنچمارک Basemark OS 2.0 نیز سر بزنیم. حتی بر اساس آن نیز نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس عملکرد بهتری در مقایسه با نسخه جهانی گوشی دارد.

امتیاز کسب شده در بنچمارک AnTuTu 7 نیز مجددا این موضوع را تایید می‌کند.

نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس

تعامل با رابط کاربری صورت می‌گیرد، به همین دلیل نقصان‌های موجود توسط بهینه‌سازی‌های نرم افزاری رابط کاربری کاملا پوشیده می‌شود. به همین دلیل حتی حین اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها، تفاوت محسوسی بین نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس و نسخه جهانی آن احساس نخواهد شد.

یکی از تفاوت‌های اساسی میان آن‌ها که ممکن است برخی خریداران را به شک بیندازد، توانایی نسخه اگزینوسی در فیلم برداری 4K با نرخ فریمی بیشتر است. حین استفاده از این رزولوشن، با نسخه جهانی می‌توان تا حداکثر نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد، در حالی که این محدودیت برای نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس به 60 فریم می‌رسد. البته حین فیلم برداری 120 فریم بر ثانیه، از نظر زمانی یک محدودیت 5 دقیقه‌ای وجود دارد.

با عرضه محصولات جدید سری S در سال 2018، نه تنها اختلاف فاحش میان نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی از بین رفت، بلکه بر روی کاغذ، نسخه دارای تراشه ساخت دست خود سامسونگ عملکرد تقریبا پایین‌تری نیز دارد. اگرچه اختلاف‌ امتیازهای عملکرد در بنچمارک‌ها در دنیای واقعی قابل رویت نیست، اما موضوع برای دوام باتری کمی متفاوت است.

اگر تا الان حتی در صورت سکونت خارج از آمریکا و چین به خرید نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 پلاس تشویق شده‌اید، احتمالا اکنون نظرتان تغییر خواهد کرد، چرا که دوام باتری نسخه قدرت گرفته از تراشه کوالکام پایین‌تر است.

این در حالی است که کوالکام در اسنپدراگون 845 از مودم LTE X20 استفاده کرده که مصرف بهینه‌تری دارد. برای بیشتر کاربران، نه تنها تفاوت عملکرد پردازشی، بلکه حتی اختلاف از نظر دوام باتری نیز قابل رویت نخواهد بود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم خود را برای دست پیدا کردن به نسخه‌ای متفاوت از آن چه در منطقه سکونتتان قرار دارد به دردسر نیندازید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. ولی بازم هرچی باشه خیلی خوشگله

  2. قیمت نسخه پلاس چقدره توی ایران؟