شنود مکالمات ترامپ

واکنش چین به شنود مکالمات ترامپ ؛ آیفون خود را با هواوی عوض کنید

شنود مکالمات ترامپ توسط چین و روسیه جنجال‌های زیادی به پا کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین واکنش جالب و تمسخرآمیزی نسبت به این خبر و امنیت نامناسب گوشی های آیفون نشان داد.

خبر شنود مکالمات ترامپ توسط جاسوسان چینی و روسی، جنجال‌های زیادی را بر پا کرد که بخشی از آن مربوط به امنیت نامناسب گوشی های آیفون بوده است. طبق گزارش‌های منتشر شده توسط نیویورک تایمز و به نقل از مسئولان امنیتی کاخ سفید، مکالمات دونالد ترامپ با گوشی های آیفون توسط جاسوس‌های روسی و چینی شنود می‌شود و رئیس جمهور آمریکا نیز توجهی به هشدارهای امنیتی نمی‌کند. گفته می‌شود این اقدام چینی‌ها با هدف به دست آوردن اطلاعاتی از سیاست‌های ترامپ در رابطه با موضوع‌های مهم مانند جنگ تجاری با چین صورت گرفته است.

واکنش جالب چین به شنود مکالمات ترامپ

هوا چون یینگ (Hua Chunying)، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به شنود مکالمات ترامپ ، اظهار نظر جالب، خنده‌دار و تمسخرآمیزی کرده است. هوا چون یینگ گفته اگر آمریکایی‌ها نگران امنیتشان هستند می‌توانند به جای گوشی آیفون از گوشی های هواوی استفاده کنند. مسئولان دولتی چین در ادامه گفته‌اند اگر این اقدام نیز نگرانی آژانس‌های امنیتی آمریکا را رفع نمی‌کند، قدم بعدی می‌تواند حذف تمام ابزار ارتباطات مدرن از کاخ سفید و قطع تمام روابط با جهان خارج باشد.

واضح است که هیچ کس در مورد جنگ به وجود آمده بین آمریکا و چین خوشحال نیست که نتیجه آن سنگ‌اندازی‌های مختلف در راه جهانی شدن هواوی است. سخنگوی وزارت خارجه چین، همچنین خبر منتشر شده توسط نیویورک تایمز را جعلی دانست و گفت این نیز مانند یکی از حیله‌های انتخاباتی ترامپ در انتخابات سال 2016 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. بد تیکه ای انداخته

  2. خخخ خوب حالشو گرفتن

  3. بارها گفتم، امروزهم می گم

    عشق منی ترامپی – بت شکنی ترامپی

    با سپاس

  4. آخه چرا آیفون با هواوی عوض کنیم