خودرو آب سوز

خودرو آب سوز در ایران؛‌ تکنولوژی انقلابی ، شوخی یا کلاه‌برداری؟!

یک جوان ایرانی ادعا می‌کند که سامانه آب سوز کردن خودرو را اختراع کرده و حتی ثبت نام برای متقاضیان را آغاز کرده است. اما آیا خودرو آب سوز ایرانی واقعا حقیقت دارد؟ در ادامه این ادعا را بررسی می‌کنیم.

تقریبا سه سال پیش بود که در خبرها داشتیم یک مخترع ایرانی سامانه‌ای را طراحی کرده که امکان استفاده از آب به جای بنزین را فراهم می‌کند و در واقع خودرو آبسوز می‌شود. بنابر ادعای این مخترع ایرانی، این سامانه با نصب بر روی خودروهای مختلف، امکان استفاده از آب به جای بنزین به عنوان سوخت خودرو را فراهم می‌کند. حالا در حالی که حدود سه سال از انتشار این خبر می‌گذرد، شنیده‌ایم که دست اندرکاران این پروژه ثبت نام از متقاضیان برای نصب سامانه آب سوز بر روی خودروهای شخصی را آغاز کرده‌اند.

متولیان پروژه آب سوز کردن خودروها اعلام کرده‌اند که نصب این سامانه بر روی خودروهای شخصی در آغاز به صورت 50 درصد بنزین و 50 درصد آب صورت می‌گیرد و در مرحله‌های بعدی سامانه‌های 75 درصدی و در نهایت صد در صدی ارائه می‌شود. همچنین یک نشانی اینترنتی برای ثبت نام نصب سامانه آب سوز معرفی شد که متقاضیان می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در آن ثبت نام کنند.

ویژگی های سامانه آب سوز کردن خودرو از زبان مخترع آن

چند سال پیش علاءالدین جاسمی زرگانی ادعا کرد سامانه‌ای را ابداع کرده که می‌تواند با ریختن آب در باک سوخت، خودروها را از بنزین بی نیاز کند. وی در سال 96 گفت در 23 سالگی موفق به این اختراع شده و حالا به دنبال تجاری‌سازی آن و کسب مجوزهای لازم از دولت است. وی گفت به اندازه کافی سرمایه دارد و اصلا به دنبال دریافت پول و اخذ حمایت‌های مالی از دولت نیست. جاسمی زرگانی همچنین اضافه کرد ثبت اختراع این سامانه در انگلستان انجام شده و برای ثبت آن در ایران نیز اقداماتی صورت گرفته است.

خودرو آب سوز

این مخترع ایرانی می‌گوید آمریکا از چهار قرن پیش به فناوری خودروهای آب سوز دست پیدا کرد و در ناوگان نظامی خود از آن بهره برد، اما با توجه به این که این فناوری در آن کشور امنیتی به شمار می‌رفت، کشورهای در حال توسعه نباید تا 90 سال آینده از آن مطلع شده یا بهره‌برداری کنند. او در خصوص اثبات ادعای خود در مورد عملکرد سامانه آب سوز گفت اجازه دهیم این سامانه به دست مردم برسد و خود مردم درباره آن قضاوت کنند.

در سال 96 یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور مصاحبه‌ای کرد و گفت ادعای جاسمی درباره اختراع سامانه آب سوز کذب محض و عوام فریبی است و او می‌خواهد اخاذی کند. جاسمی در پاسخ به این حرف گفت این فرد که از قضا 23 سال سابقه کارمندی شرکت سایپا را دارد از جایی خط می‌گیرد. وی همچنین اضافه کرد چند سال پیش یکی از شرکت‌های خودروساز به ما پیشنهاد داد تا کل سامانه را تحویلشان دهیم و بعد از آزمایش آن به ما زنگ بزنند، اما من پیشنهاد دادم تا فیلم‌ها و مستندات مربوط به سامانه را در اختیارشان بگذاریم. ما حاضریم سامانه را برای مسافت یک هزار کیلومتر به شکل رایگان برای متقاضیان ثبت نام کنیم و 40 هزار کیلومتر یا دو سال گارانتی هم ارائه دهیم تا خیالشان راحت باشد.

جاسمی زرگانی درباره پروسه کاری سامانه اختراع شده گفت هر زمان گاز هیدروژن به فاصله 15 سانتی‌متر از هر نازلی خارج شود با اکسیژن تبدیل به بخار آب شده و این تنها شاخص رقابتی ماست. هیدروژن تولیدی ما غیر قابل انفجار است و در موتور چدنی و آلومینیومی هم مشتعل می‌شود. ما سامانه‌ای را مانند محفظه سوخت CNG روی خودروها نصب می‌کنیم که می‌تواند این کار را انجام دهد و انقلاب صنعتی دیگری را ایجاد کند.

خودرو آب سوز

در تیرماه 1396، روابط عمومی سامانه آب سوز کردن خودرو اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد پس از تلاش مستمر و شبانه‌روزی مجموعه خودرو آب سوز و حمایت‌های مردم، خوشبختانه با طی مراحل قانونی، مراحل اخذ مجوز در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک سامانه آب سوز خودرو برای استفاده عموم در دسترس مردم ایران قرار خواهد گرفت. با مطالعه همه جانبه موضوع و مشاوره لازم با مراجع قانونی، تصمیم بر این شد که در فاز اول، سامانه آب سوز خودرو با 50 درصد ظرفیت خود را به کار گیرد، فاز دوم به صورت 75 درصد و در نهایت با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و الزام قانونی کاهش آلودگی هوا، سامانه 100 درصدی را برای خودروهای سبک و سنگین فراهم می‌کنیم.

در اسفند 1397 نیز مخترع سامانه آب سوز کردن موتور خودرو مراسمی را برای راستی‌آزمایی اختراع خود برگزار و اعلام کرد این سامانه تا شش ماه آینده تجاری‌سازی می‌شود. وی همچنین از عدم باور و حمایت مادی و معنوی دولت به این کار خبر داد و گفت البته پارک علم و فناوری استان البرز کاملا با ما همراه است، ما را باور دارد و از سازوکار ما مطلع است و شما می‌توانید استعلام کنید و ببینید.

خودرو آب سوز

جاسمی در مراسم راستی‌آزمایی اختراع خود ابتدا یک موتور نیسان را با بنزین روشن کرد و پس از آن اتصالات باک بنزین به موتور نیسان را قطع و پمپ بنزین را از باک جدا کرد. در مرحله بعد سامانه آبسوز را به واسطه یک کمپرسور ذخیره گاز به موتور وصل کرد که با استفاده از آن نشان داد موتور با موفقیت روشن می‌شود. در نهایت او کمپرسور مذکور را از سامانه حذف کرد و یک میکروکمپرسور را جایگزین آن و سوخت تولید شده در سامانه را بدون واسطه به موتور منتقل کرد که در این حالت نیز نشان داد موتور به خوبی کار می‌کند.

تب گرانی بنزین و شروع دوباره خودرو آب سوز

حالا در پاییز 1398 هستیم و تب بنزین همه جا را فرا گرفته است. با اطلاعیه رسمی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از ساعت صفر جمعه 24 آبان 98 طرح سهمیه بندی بنزین مجددا آغاز شد و به این ترتیب قیمت بنزین سهمیه‌ای به 1500 و قیمت بنزین آزاد به 3000 تومان افزایش پیدا کرد. با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی سوخت، جاسمی زرگانی از فرصت استفاده کرده و موقعیت را برای سر زبان انداختن نام خود و اختراعش مناسب دیده است. وی بار دیگر در رسانه‌ها دیده شده و ادعا می‌کند با نصب کردن سامانه آب سوز روی اتومبیل‌های بنزین‌سوز می‌توان 50 درصد بنزین و 50 درصد آب سوزاند و به قدرتی تا سه برابر سوزاندن بنزین دست پیدا کرد! با این دورنما، لابد با 100 درصد آب سوز شدن خودرو می‌توان به قدرت شش برابر خودروهای بنزینی دست پیدا کرد.

خودرو آب سوز

در این شرایط بحرانی و وضعیتی که کشور به شدت تحت تاثیر سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین قرار گرفته، به طبع آب سوز کردن خودرو طرفداران زیادی پیدا می‌کند و شهرت بزرگی را نصیب یک جوان ایرانی که خود را مخترع ابداع بزرگ قرن می‌نامد می‌کند. حتی در این شرایط اعلام شده که ثبت نام برای متقاضیان این سامانه آغاز شده است و مردم باید اطلاعات خود را در یک آدرس اینترنتی ثبت کنند.

اما ادعای این فرد چقدر به واقعیت نزدیک است و آیا او واقعا توانسته خودرو آب سوز را اختراع کند؟ ماجرا وقتی جالب می‌شود که وی در اواخر سال 94 اولین بار چنین ادعایی را مطرح کرد و در این چند سال چیزی جز تلاش برای حضور در رسانه‌ها ندیده‌ایم و حالا که بنزین گران شده به یک باره ثبت نام از متقاضیان آغاز می‌شود و او که ادعا می‌کند کشورهای مختلف جهان برای اختراعش سر و دست می‌شکنند، برای خدمت به هموطنانش حاضر به ترک وطن نشده است!

خودرو آب سوز

طبق اطلاعات به دست آمده علاءالدین جاسمی زرگانی که تحصیل‌کرده دانشگاه اهواز و ساکن کرج است به همراه برادر و دوستش، شرکتی به نام «متفکران ایده‌های انرژی نوالبرز» ثبت کرده‌اند که حتی محل دفتر هم ندارد. وی مدعی است که دکترای انرژی دارد و زمانی دوره تکمیلی خلبانی دیده است و حالا می‌خواهد از خود یک قهرمان بسازد.

خودروهای آب سوز در جهان چه جایگاهی دارند؟

امروزه شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا با چالش بهینه‌سازی خودروهای برقی و هیبریدی روبه‌رو هستند و خودروهای خودران با فناوری‌های میلیارد دلاری‌شان سعی می‌کنند صنعت حمل و نقل را بهبود ببخشند، اما با آن همه سرمایه‌گذاری و استفاده از بزرگ‌ترین متخصصان هیچگاه موفق نشده‌اند به چنین فناوری‌ای دست پیدا کنند و حالا یک جوان ایرانی می‌گوید بدون نیاز به هیچ سرمایه‌گذاری از سوی دولت و دیگران می‌خواهد سامانه آب سوز را به مردم شریف ایران تقدیم کند. او در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شیلنگ آب را درون باک یک خودروی پژو 405 گرفت و استارت زد و خودرو حرکت کرد و در ادامه گفت از 26 کشور جهان دعوتنامه برای ارائه اختراعش دریافت کرده، اما می‌خواهد این تکنولوژی را در اختیار مردم خودش بگذارد. سازمان ملی استاندارد ایران هم در واکنش به ادعای جاسمی می‌گوید تاکنون درخواستی در این خصوص که به ساخت نمونه منجر شده باشد دریافت نکرده است.

البته بحث خودروهای آب سوز اولین بار نیست که مطرح می‌شود و در گذشته نیز چند بار توسط غربی‌ها مطرح شده بود. اولین بار در سال 1935 توسط چارلز اچ گرت و سپس در سال 1980 توسط استنلی مایر شاهد مطرح شدن چنین ادعایی بودیم که هر دو بار به نتیجه‌ای نرسید و حتی استنلی مایر در سال 1996 به جرم تقلب و کلاهبرداری در دادگاه محکوم شد. در سال 2002 هم شرکت فناوری هیدروژن کاربردی اختراعی به نام Aquygen را ثبت کرد که بار دیگر نتیجه‌ای نداشت و حالا این کمپانی فقط می‌گوید قادر به افزایش بهره‌وری سوخت‌های هیدروژنی است نه تامین سوخت خودرو به وسیله آب! شرکت انرژی جهانی ژنزیس هم در سال 2003 چند میلیون دلار از سرمایه‌گذاران برای استخراج انرژی از آب دریافت کرد ولی در نهایت هیچ دستگاهی را ارائه نداد. پاتریک کلی، بنیان‌گذار این شرکت هم در سال 2006 به دلیل سرقت و کلاهبرداری به 5 سال زندان و جریمه نقدی محکوم شد.

واقعیت، شهرت‌طلبی یا کلاهبرداری؟

حالا در سال 2019 یک جوان ایرانی می‌گوید بدون هیچگونه تغییری در سیستم موتور، آب را به سوخت پاک تبدیل می‌کند. او درباره سازوکار این سامانه اظهار کرده که یک دستگاه الکترولیز درون خودرو قرار گرفته و هنگامی که استارت زده می‌شود این دستگاه هیدروژن تولید می‌کند. این گاز وارد لوله ویژه‌ای شده و سپس فشرده می‌شود تا مانند سوخت برای خودروها به کار گرفته شود که این ادعا چندان مبنای علمی و عقلی ندارد. تاکنون هیچکس راهی برای استخراج انرژی از آب پیدا نکرده و تولید انرژی از آب بسیاری از قوانین فیزیکی را نقض می‌کند. حتی اگر چنین سامانه‌ای طراحی شود هم با توجه به این که سیلندر خودرو مناسب با سوختن بنزین طراحی شده، در هنگام استفاده از این سیستم به موتور خودرو و همچنین به باتری آسیب جدی وارد می‌شود.

خودرو آب سوز

تا به امروز بالاترین و بهترین فناوری در زمینه استفاده از سوخت‌های جایگزین که در صنعت خودروی جهان شاهد بودیم، استفاده از هیدروژن در پیل سوختی است که این فناوری نیز به صورت عمده و گسترده تجاری نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود ظرف 10 تا 20 سال آینده شاهد گسترده شدن خودروهای هیدروژنی در جهان باشیم که در این صورت هم قطعا موتور و سیستم‌های خودرو بر مبنای سوخت آن طراحی می‌شوند.

حالا چندین سوال در رابطه با ادعای جاسمی زرگانی و خودرو آب سوز مطرح می‌شود؛ از جمله این که چرا در این چند سال هیچ اتفاقی جز تلاش برای حضور در رسانه‌ها رخ نداده است؟ چرا وی تاکنون خودرو آب سوز را برای متخصصان این امر رونمایی نکرده است تا آزمایشات دقیقی روی آن انجام شود؟ شاید بعد از چند سال و دریافت اطلاعات مردم و احتمالا دریافت سرمایه، این به اصطلاح مخترع جوان می‌گوید دست‌های پشت پرده و مافیا مانع از به ثمر نشستن این اختراع شده‌اند! در هر صورت به نظر می‌رسد اختراع خودرو آب سوز بیشتر شبیه به یک شوخی بچگانه است که با هدف کسب شهرت و احتمالا کسب سرمایه مطرح شده است.

نظر شما چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

33 دیدگاه

  1. یک روان‌پریش دیوانه هذیان گفته این همه کارشناس و متفکر با هم بحث میکنن ، خوب اگر این فرد راست میگه در طول این همه سال به جای حرف زدن این سامانه رو به صورت یک پکبج ارائه میکرد و به متقاضیان تحویل میداد منتظر چیه پس ؟

  2. آقا اصلا گیرم که راست میگه این پسر!! آب الان خیلی منبع زیادیه تو کشور ما ؟؟؟ ما کشورمون از اول از بی آبی رنج میبره … دنیا داره خودروی برقی میزنه بعد اینا … خیلی عقبیم خیلی

  3. دوستان با یه ایمیل ساده به ثبت اختراع انگلیس که ایشون ادعا دارن اختراعشون اونجا ثبت شده میشه فهمید که طرف راست میگه یا دروغ جای بحثی باقی نمیمونه ، ولی از صحبتاش مشخصه که دروغ میگه توی مصاحبش کلی سوتی داره

  4. الان که بنزین گرون شده جای جمشید ارین خالیه مخترع خودرو های برقی.
    البته اقای جمشید ارین گفتن که خودرو اب سوز کاملا دورغه

  5. دوستان ادعای ساخت خودروی آبسوزبچگانه و مسخره است.
    دلیلش رو هم در دبیرستان همه مطالعه کردیم. آب یک ترکیب پایدار از هیدروژن و اکسیژنه.هر نوع واکنشی که بخواد اینا رو جدا کنه انرژی خواهه. و ترکیب شدن دوباره شون هم همونقدر انرژی که مصرف شده آزاد میکنه.تازه حتما مقداری انرژی این وسط تلف میشه .مثل اینکه شما یک توپ رو از دستتون ول کنید ک ب زمبن بخوره و جهش کنه بالا.هیچوقت ب ارتفاعی ک رهاش کردین بر نمیگرده.در بهترین حالت ک امکان نداره بر میگرده توی دستتون.دیگه بالاتر نمیره. اینم همونه.ساده نباشید.نذارید هر کلاهبرداری ب ریشتون بخنده.

  6. این تکنولوژی خیلی قدیمیه و خیلی وقته بخاطر بهینه نبودن منقرض شده.
    برق آب رو به دو عنصر اکسیژن و هیدروژن تجزیه میکنه،
    این دو عنصر در موتور مثل ماشین های گاز سوز میسوزن و انرژی تولید میکنن و خودشون دوباره تبدیل به آب میشن.
    از انرژی تولید شده برق هم تولید میشه و دوباره این چرخه تکرار میشه
    ولی اصلا بهینه نیست.

  7. از لحاظ تئوری درسته و شدنیه اما نکته اصلی اینجاست که واقعا کسی نمیدونه ارزش آب ۱ میلیون برابره هر چیز دیگه ای تو دنیاست و نفت و بنزین که جای خود داره…

    در سال های اینده اب از طلا هم با ارزش تر میشه…
    اگر این اتفاق بیفته و انسان بخواد سوخت ماشینم اب استفاده کنه هممون تو خشکسالی میمیریم آب تنها چیزیه که هیچ کشوری روش ریسک نمیکنه جز ایران و ایرانی ..‌.

    واقعا جای تاسف داره…

  8. بدیهی که کلاه برداریه و دنبال دیده شدن هستن

  9. ما وقتی اطلاعی از چیزی نداریم، نمی تونیم اون رو رد کنیم و یا بپذیریم

    امکان تولید سوخت از خاک هم وجود داره
    امکان تولید گوشت مصنوعی رو ما داریم میبینیم، پس چه طور این نظریه رو رد می کنیم؟؟؟

    خیلی خوبه که خیلی راحت چیزی رو نپذریم، اما رد کردن چیزی که اطلاعی ازش نداریم درست نیست

    با سپاس

  10. این شخص راست میگه این همون ماشین بخاره که اب تبدیل میشه به بخار و ماشین حرکت میکنه

  11. داستان مخترعین دروغین کره شمالی شده

  12. بنزین گرون شد تا کسری بودجه از جیب مردم داده بشه
    این طرح واقعی هم باشه اجرا نمیشه مگه اینکه اب قیمتش ده برابر بشه
    همیشه جیب مردم رو یجوری باید خالی کرد

  13. طرحی استراتژیک برای گرانی و سهمیه بندی آب مصرفی کشور در آتی !

  14. اصلا اب توان احتراق نداره چی میگید واسه خودتون

    • یکم به مغزت فشار بیار ، آب از اکسیژن و هیدروژن ساخته شده که وقتی جریان برق ازش رد بشه تجزیه میشه
      هیدروژن که قابل احتراق هستش اکسیژن هم که تو مثلث آتش هست و باید باشه فقط میمونه یه جرقه

  15. اب فقط هیدروژنش با اکسیژن واکن میشه و عمل سوختن و تولید انرژی از این واکنش انجام میشه 😐 اخه مردک بز کاتالیز اب به اکسیژن و هیدروژن رو با چه ماده ای انجام میدین که از انرژی حاصل از سوخت کمتر انرژی میخاد :||||||

  16. نه دیگه صدای منم در اومد با این چرندیات
    احتی ایلان ماسک هم چنین ادعایی نداشته

  17. ضمنا…
    اگر اگر اگر فرض بگیریم که همچین چیزی درست باشه، باید از آب چندبار تقطیر استفاده بشه که TDS بسیار پایینی داشته باشه تا باعث رسوب و گرفتگی املاح نشه، خوردگی ایجاد نکنه و…
    برای کشوری مثل ایران که در آستانه بحران شدید آب قرار داره(بر اساس آخرین گزارش FAO)، حماقت محضه که خودروی آبسوز تولید بشه، چرا که روزانه میلیونها لیتر آب شیرین صرف خودروها میشه و عملا کشور رو با بحران بی آبی (نه کم آبی) روبرو میکنه.
    سوخت‌های فسیلی برای محیط زیست مضر هستند ولی باید به فکر چاره درست و منطقی بود نه شو تبلیغاتی

  18. به عنوان یک کارشناس ارشد مهندسی شیمی، باید بگم علم ترمودینامیک رو ایشون دارن به سخره میگیرند. موتورهای درونسوز بر اساس یکسری استانداردها طراحی میشه، مثلا نسبت تراکم، نسبت کربن به هیدروژن سوخت، دمای عملیاتی، و بسیاری از نکات بسیار ریز دینامیکی که در تخصص مهندسی مکانیک هست، مجموعه ای از چندین حوزه علوم که نهایتا منجر به تولید موتور میشه … ایشون فرمودن در حالت ۵۰ به ۵۰ نسبت سوخت به آب انرژی آزاد شده ۳ برابر خواهد شد، یعنی دمای موتور به شدت افزایش خواهد یافت این یعنی سیلندرهای چدنی و آلومینیومی در آستانه ذوب شدن قرار میگیرند، از طرفی انبساط حجمی شدید موتور باعث بهم خوردن نظم کاری موتور میشه…
    تا علمی حرف نزنند نمیشه باور کرد، حداقل توی مقاله وبسایت شما که من چیزی بیشتر از شیمی سوم دبیرستان نمیبینم. بعیده یک نفر با مدرک دکترا همچین حرفی رو بدون سند بزنه.

    • یک ضرب المثل داریم: یک طرفه به قاضی رفتن

      اگر طالب مطلب علمی هستید بفرمایید بخونید

      در مورد الکترولیز آب که همه استادان دانشگاه میگن قوانین فیزیک رو نقض میکنه بگم که:
      ما یک قانون داریم و یک قضیه ، اونکه اصلا نقض نمیشه قضیه است و قوانین همیشه با پیشرفت علم نقض میشن ، قضیه مانند: از هر دو نقطه روی صفحه فقط یک خط راست عبور میکنه

      برای الکترولیز هم بگم : همه فکر میکنن که برای الکترولیز فقط و فقط باید به آب ساکن در یک ظرف بدون ایجاد شرایط خاص برق و الکترود وصل کرد تا تجزیه بشه و هیدروژن تولید بشه
      نه داداشِ من، این فکر خیلی فرسوده و قدیمیه دقیقا مثل اینکه شما برای بخار کردن دو لیتر آب فقط بگی تنها راه حرارت دادنه و اون رو جوشاند و بدون حرارت ممکن نیست ولی من میگم توی یک ظرف خلا مستمر (یعنی در هر لحظه داره به خلا اون اضافه میشه) بدون حرارت دادن اون دو لیتر آب رو به جوش میارم و تبخیر میکنم

      در مورد الکترولیز هم دقیقا شبیه همین مثاله: مراحلی داره
      ۱_ آب با اشعه uv بتردار بشه
      ۲_ اون آب در مرحله بعد از یک میدان مغناطیسی قوی عبور کنه میدان و جریان و حرکت آب با هم (آهن ربای لوله‌ای که دو قطبش دو سر لوله نیست بلکه دو بغل لوله است)
      ۳_ وارد کردن آب به یک محفظه با فشار (بار bar) بالا چون از ویژیگی های منحصر به فرد آب اینه انرژی مصرفی جهت الکترولیز آب در فشار ۱ اتمسفر با انرژی مصرفی جهت الکترولیز همون مقدار آب ولی در محفظه با فشار بالا یکسان و برابره (که این مورد سوم صرفا جهت تخلیه و ذخیر راحت تر هیدروژن انجام میشه)

      با این شرایط آب با کمترین صرف انرژی و الکتریسیته با ولتاژ خیلی کم تجزیه میشه به همین راحتی

      نمیدونم واقعا برخی اساتید دانشگاه نمیدونن یا فقط سر لجبازی و کارشکنی میگن محاله

      برای کنترل حالت انفجاری هیدورژن هم فرمول داره :
      هیدورژن _ اکسیژن _ بخار آب؛ هر کدوم به درصد معینی باید توی سیلندر تزریق بشه که انفجار غیر کنترل شده ایجاد نکنه که اکسیژن هم از خود الکترولیز آب به دست میاد

      و در مورد عدم ثبت اختراع در ایران که چرا هنوز ثبت نشده:
      بابد بگم متاسفانه شرایط و وضعیت حفظ ارزش معنوی و اطلاعات دستگاه در فرایند ثبت اختراع در ایران اصلا رعایت نمیشه بنده خودم دستی بر آتش دارم جهت ثبت اختراع دستگاه cnc ۵ محوره جهت طراحی حنا رو بدن

      در مورد جذب سرمایه:
      شما هر راه اتباطی با این گروه که پیدا کنید و بگید میخوام پول بدم و همکاری کنین اصلا قبول نمیکنن، یعنی اصلا پولی دریافت نمیکنن
      آقا سعید کارشناس و آقای معصوم پور چرا الکی نظر میدی و فکر میکنید تمام علوم دنیا توی سینه شما جا گرفته
      من نمیگم صد در صد عملیه
      من میگم محال و غیر ممکن نیست

      • توضیحات شما رو خوندم. باز هم قانع نشدم…
        اولا الکترولیز آب یک مبحث ساده و پیش پا افتاده در دنیای علمه، نقض هیچ قانونی هم نیست!(نمیدونم این حرف رو کدوم استاد زده)
        ضمنا ایشون فرمودن هر خودرویی دارید بیارید تا ما با اضافه کردن سامانه، آبسوز کنیم، یعنی عملا حرفی درمورد طراحی یک موتور جدید زده نشده.. (خیلی مقالات داریم که در مورد بهسوزی سوخت با تزریق بخارپرفشار هستش ولی حرف ایشون این نیست)..
        ضمنا شما هیچ پارامتر مهندسی رو در حرفاتون لحاظ نکردید.
        از طرفی یکی از قوانین (بقول خودتون) اصل پایستگی انرژی هست..انرژی مصرفی جهت الکترولیز آب چیزی معادل انرژی آزاد شده در سوختن هیدروژن و اکسیژن خواهد بود… این اصل رو هم مطالعه کنید…

        ضمنا.. من گفتم که ایشون با مدرک دکتری(اعلامی از طرف خودشون) نباید حرفی بدون سندعلمی بزنه.. و هرگز نگفتم محال و غیرممکنه..

        من یه عمری زمینه کاریم بوده این مسائل.. حوصله بحث و جدل هم ندارم چون خوشبختانه امروزه منابع برای مطالعه بسیار زیاده…
        شما اگه دوست داشتین کتاب ترمودینامیک ون وایلن و ون نس رو یه مطالعه بفرمایید. با اصول اولیه آشنا بشید. بعدش اگه وقت داشتید کتاب علم مواد و همچنین دینامیک رو میتونید از دانشجوهای مهندسی مکانیک بگیرید.

      • اولا همشو گفتی خیلی راحته که این حکایت از دانش وسیعت داره در ثانی هیدروژن وقتی وارد سیلندر خودرو بنزین سوز بشه چه اتفاقی برای اون سیلندر میفته؟فرمول فیزیکی اکسیسژن هیدروژن بخار آب رو اینجا لطف کنید بنویسید تا همگان مطلع بشن.آب الکترولیز میشه و بعد هیدروژن با شلنگ وارد همین موتور ماشینهای موجو میشه و بعدشم مردم خوشحال میرن مسافرت.این حرفها به درد تولید قسمتهای جدید تام و جری میخوره تا راهکار عملی حذف سوخت کربنی

        • دوست عزیز..ایشون یه سرچ گوگل زدن و تصور میکنن علم بدست آوردن. این کار در حال حاضر توجیه علمی و اقتصادی نداره.
          توجیه علمی رو من تلاش کردم سربسته و کلی بگم.
          توجیه اقتصادی هم اینکه اولا بحران اب شیرین در اکثر نقاط جهان وجود داره، اگر بخوایم اب شور رو شیرین کنیم و بعد الکترولیز و بعد سوزاندن که خودش هزینه‌ش چندین برابر سوخت فسیلی میشه، همچین محیط زیست رو نابود میکنه…

          یه زمانی هم یه عده با تمام وجود اعتقاد داشتن به راحتی میشه مس رو طلا کرد و ثروتمند شد.

    • شما که کارشناسید جای خود مردم عادی هم گولش رو نمیخورن

  19. مشخصه دیگه کلاهبرداری بیشتر نیست

    اینقدر انواع و اقسام کلاهبرداری انجام شده دیگه لو رفته ، رو اوردن به چه چیزایی

    فردا میگن قرص عمرجاویدان ،جوان سازی مو، کرم ضد چروک صدساله

    خودتونین

    • دارن اینو تو تلویزیون پخش میکنن تا ب مردم دلداری بدن که یه چیز دیگه حای بنزین میادش

      • تودیگه خیلی جدی گرفتی موضوع رو یه مسافرت برات خوبه داری دق میکنی فردا اگه بگن فسیل دایناسور پیدا شده میگی کار خودشونه که بگن زیر فسیل کود دایناسوره میشه ازش بنزین گرفت😂