اتومبیل های خودران

شرکت بوش سنسورهای لیدار را برای اتومبیل های خودران تولید خواهد کرد

شرکت آلمانی بوش تایید کرد سنسورهای لیدار یا همان رادار لیزری را برای اتومبیل های خودران تولید خواهد کرد. این فناوری برای سنجش فاصله اجسام و افزایش اطمینان این خودروها بسیار کاربردی است.

اتومبیل های خودران یا خودگردان که با اسم غیر رسمی ماشین های بی راننده هم خوانده می‌شوند یکی از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مهم و پیشرو در جهان امروز به شمار می‌روند، اما بسیاری از مردم هنوز اعتماد لازم و کافی را نسبت به این وسایل ندارند و به همین خاطر شرکت‌های خودروساز به دنبال روش‌هایی برای افزایش امنیت وسایل نقلیه خود هستند. شرکت بوش بالاخره قصد دارد رادار لیزری را برای ماشین های بی راننده بسازد و امیدوار است با افزایش میزان تولید، قیمت نهایی این فناوری برای مصرف کنندگان کاهش یابد.

لیدار یا لایدار یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و بررسی نور بازتاب‌شده، فاصله‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. به کمک این تکنولوژی سه بعدی که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعاتی با کیفیت از محیط اطراف خود جمع‌آوری کند، ایمنی خودروها بسیار افزایش می‌یابد و شما ایمن‌تر به مقصد خود می‌رسید.

بوش تنها شرکتی نیست که بر روی لیدار برای اتومبیل های خودگردان کار می‌کند، اما بزرگ‌ترین فعال این زمینه به شمار می‌رود و اگر خط تولید آن‌ها رونق بگیر، با کاهش قیمت نهایی این تکنولوژی مواجه می‌شویم و قطعا این مسئله می‌تواند قیمت نهایی خودروهای بی راننده را کاهش دهد و آن‌ها را یک قدم به عمومی شدن نزدیک کند.

سال گذشته شرکت Luminar اعلام کرد سنسورهای لیدار را با قیمت هزار دلار تولید و عرضه خواهد کرد و در کنار آن‌ها شرکت Waymo هم طی سال 2019 این سنسورها را با قیمت کمتر از پنج هزار دلار در دستور تولید خود قرار داد که بسیار ارزان‌تر از قیمت‌های قبلی این سنسورها هستند، در نتیجه وارد شدن شرکتی مثل بوش به بازار رادار لیزری می‌تواند فضا را رقابتی‌تر کند و قیمت محصولات را کاهش دهد. شاید عجیب باشد ولی تا چندی قبل از قیمت هفتاد و پنج هزار دلار برای چنین سنسورهایی صحبت می‌شد!

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*