سرویس بهداشتی هوشمند Charmin

با سرویس بهداشتی هوشمند Charmin آشنا شوید؛ مجهز به ربات و هدست VR

برند چارمین (Charmin) به استفاده از ربات‌ها و واقعیت مجازی برای ایجاد سرویس بهداشتی هوشمند می‌اندیشد. این تولید کننده دستمال توالت، از طرح مفهومی خود با نام cheeky در نمایشگاه CES رونمایی کرد.

سرویس بهداشتی هوشمند cheeky مبتنی بر مجموعه‌ای از ربات‌ها، سنسورها است. مثلا یک ربات غلتان، موسوم به RollBot وجود دارد که دستمال توالت تمیز را به کاربر می‌رساند و از طریق اتصال بلوتوثی با گوشی، قابل کنترل است. یا حسگر SmellSense که قبل از ورود افراد به سرویس بهداشتی، بوی محیط را با اسکن دی اکسید کربن و سولفید هیدروژن می‌سنجد.

سرویس بهداشتی هوشمند Charmin

همچنین V.I.Pee ایده‌ی چارمین برای آینده‌ی توالت‌های سیار است. با وجود هدست واقعیت مجازی Oculus Rift S در آن، می‌توانید از آنچه که در بیرون می‌گذرد با خبر شوید. به این ترتیب مثلا اگر بخواهید در جریان یک کنسرت از سرویس بهداشتی استفاده کنید، چیزی را از دست نخواهید داد.

کمپانی چارمین با چنین ایده‌هایی در CES 2020 حضور یافته است، ولی فعلا قصدی برای تبدیل آن‌ها به محصولات تجاری ندارد. البته گجت های دیگری هم برای ایجاد یک سرویس بهداشتی هوشمند قابل استفاده هستند. مثلا دوش حمام و شیر آب قابل کنترل با فرمان صوتی، یا آینه های هوشمند که اتفاقا امسال هم در لاس‌وگاس به نمایش درآمده‌اند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*