آفتابگیر مجازی بوش

آفتابگیر مجازی بوش بدون کاهش دید، نور خورشید را سد می‌کند

آفتابگیر مجازی بوش از جمله نوآوری‌های این کمپانی است که در نمایشگاه CES از آن رونمایی شد و آنطور که مشخص است می‌تواند یک محصول بسیار کاربردی باشد.

همه ساله تابش نور خورشید به چشم راننده مسبب هزاران تصادف رانندگی می‌شود و در مقایسه با دیگر پدیده‌های جوی، سهم دو برابری در خلق حادثه دارد. اما آفتابگیر مجازی بوش که در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد، قصد دارد تا دست کم این مشکل را حل کرده و مانع از اذیت چشم راننده توسط آفتاب شود.

آفتابگیر مجازی بوش

آفتابگیر مجازی بوش از یک پنل نمایشگر LCD با شفافیت 50 درصد و یک دوربین به سمت راننده تشکیل شده است. الگوریتم هوش مصنوعی این آینه به کمک دوربین همواره بررسی می‌کند که آفتاب روی کدام بخش‌ها از صورت راننده می‌تابد. همچنین دید راننده را در نظر گرفته و سپس با جمع بندی اطلاعات بدست آمده، بخشی از پنل LCD را تاریک و مسیر نور را سد می‌کند. جز قسمت تیره شده، مابقی آفتابگیر شفاف است تا بدین ترتیب بر خلاف آفتابگیرهای معمولی، خللی در میدان دید راننده ایجاد نکند.

همانطور که حدس زده‌اید، این فناوری بسیار جدید است و خبری از آن در خودروها نیست. با این حال بوش مشغول گفتگو با کمپانی‌های خودروساز به منظور نصب این گجت آفتابگیر پیشرفته در تولیداتشان است.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تکنولوژی جدیدی ک باید معرفی بشه اینه بقیش مسخره بازیه