گلکسی کروم بوک

گلکسی کروم بوک سامسونگ با طراحی چشم‌نواز و نمایشگر 4K معرفی شد

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2020 از جدیدترین کروم بوک خود با نام گلکسی کروم بوک رونمایی کرد که لقب بهترین کروم بوک را از آن خود کرده است. در ادامه با مشخصات گلکسی کروم بوک آشنا می‌شویم.

گلکسی کروم بوک (Galaxy Chromebook) نه تنها یکی از جالب‌ترین نوت بوک‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم، بلکه مدیر ارشد بخش مدیریت محصولات گوگل، کان لیو، آن را بهترین کروم بوک حال حاضر در دنیا نامیده است. کروم بوک جدید سامسونگ به لطف استفاده از رنگ قرمز طراحی چشم‌نوازی دارد و با در دست گرفتن آن احساس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌شود.

گذشته از ظاهر زیبا، سامسونگ گلکسی کروم بوک را به یک نمایشگر 13.3 اینچی امولد مجهز کرده است که از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند. شاید استفاده از چنین صفحه نمایش زیبا و باکیفیتی در یک کروم بوک زیاده‌روی به نظر برسد، اما برای افرادی که به تماشای ویدیو یا وب‌گردی می‌پردازند بسیار عالی است. سامسونگ همچنین اعلام کرده که قصد دارد نسخه‌ای با قابلیت HDR400 را اواخر امسال به بازار عرضه کند که دامنه پویای بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. علاوه بر رنگ چشم‌نواز دستگاه، گلکسی کروم بوک تنها 9.9 میلی‌متر ضخامت دارد و حاشیه نمایشگر بسیار باریک 3.9 میلی‌متری زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

سامسونگ از پردازنده نسل دهمی اینتل Core i5 به عنوان مغز متفکر کروم بوک زیبای خود استفاده کرده است. 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD مشخصات سخت‌افزاری گلکسی کروم بوک را تکمیل می‌کند. چنانچه به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید روی اسلات microSD دستگاه حساب کنید. به علاوه دو پورت USB-C نیز در دستگاه تعبیه شده است و جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم به چشم می‌خورد.

علی‌رغم اندازه کوچک، گلکسی کروم بوک دارای قلم اس پن نیز می‌باشد و می‌توانید برای استفاده از آن به عنوان تبلت، صفحه لپ‌تاپ را به طور کامل بچرخانید. یک دوربین 8 مگاپیکسلی ثانویه به عنوان وب کم در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلید به چشم می‌خورد که در این پیکربندی به عنوان دوربین پشتی عمل می‌کند. برای مواردی مانند تماس‌های ویدئویی، می‌توانید از دوربین یک مگاپیکسلی موجود در بالای نمایشگر استفاده کنید.

اگرچه از سایر گلکسی بوک‌های سامسونگ عمر باتری حدودا 20 ساعتی را انتظار داریم، اما نمایشگر 4K کروم بوک به معنای عمر باتری کوتاه‌تر در حدود 10 ساعت است. شاید این به مذاق برخی کاربران خوش نیاید و نمایشگر فول اچ دی یا 2K با عمر باتری بیشتر را ترجیح دهند. در رابطه با صفحه کلید دستگاه نیز باید بگوییم که چیدمان کلیدهای کیبورد و فاصله کلیدها به طور کلی مناسب ارزیابی می‌شود.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*