ساعت هوشمند ویتینگز (Withings) وقفه تنفسی را تشخیص می‌دهد  

در جریان نمایشگاه CES 2020، شرکت ویتینگز (Withings) از یک ساعت هوشمند جدید دیگر پرده برداشت. این ساعت هوشمند ویتینگز بر سلامتی شما نظارت می‌کند و وقفه تنفسی را نیز تشخیص می‌دهد.

ساعت هوشمند ویتینگز با اینکه شبیه به ساعت‌های کلاسیک جلوه می‌کند اما کاملا پیشرفته است و جزئیات مهمی از وضعیت بدن شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شرکت ویتینگز در زمینه گجت‌های مرتبط با سلامتی، برند شناخته‌شده‌ای است، آن‌ها تاکنون فشارسنج‌های مختلف، سیستم‌های هوشمند کمک کننده در زمینه خواب و ساعت‌های ردیاب تناسب اندام گوناگونی تولید کرده‌اند. ساعت‌های آن‌ها معمولا شبه‌آنالوگ هستند، از بند چرمی بهره می‌برند و سایز صفحه آن همیشه در حالت ایده‌آل قرار دارد. حالا در جریان نمایشگاه CES 2020 آن‌ها از یک اسکن‌واچ (ScanWatch) جدید پرده برداشته‌اند که شبیه ساعت‌های قبلی آن‌هاست اما نباید به خاطر نوع طراحی‌اش فکر کنید که تنها یک ساعت معمولی است، این اسکن واچ کارایی‌ بالا دارد و وظایف‌اش را با دقت انجام می‌دهد.

ساعت هوشمند ویتینگز

در پشت ساعت، یک جفت سنسور نوری (اپتیکال) وجود دارد: یکی برای تشخیص آریتمی قلب یا همان تشخیص غیرطبیعی بودن ریتم تپش قلب شما و دیگری برای تشخیص آپنه خواب یا همان وقفه تنفسی. هر دو ویژگی هیجان انگیز هستند، خصوصا تشخیص آپنه خواب.

تست‌های نوار قلب (ECG) این روزها یک ویژگی عادی در میان ساعت‌ها و مچ بندهای هوشمند است اما تعداد کمی توانایی تشخیص وقفه تنفسی را دارند. آپنه یک نوع اختلال خواب است که ممکن است نتایج کشنده‌ای همانند سکته قلبی یا مغزی را به همراه داشته باشد.

برای این تست آپنه، ویتینگز از یک سنسور نوری استفاده کرده که میزان اشباع اکسیژن در خون را اندازه‌ گیری می‌کند. این اسکن واچ به زودی از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و آژانس دارویی اروپا (EMA) گواهینامه دریافت خواهد کرد و شرکت ویتینگز امیدوار است که تا سه ماهه دوم سال 2020 آن را به بازار عرضه کند.

اگر با اپل واچ‌های سری 4 یا سری 5 کار کرده باشید، تست نوار قلب این ساعت برای شما آشنا خواهد بود. ساعت هوشمند ویتینگز همانند اسکن واچ‌های قبلی، تعداد قدم‌های شما را نیز ثبت می‌کند و از یک جی‌پی‌اس داخلی بهره می‌برد. همچنین این ساعت از 30 ورزش مختلف پشتیبانی می‌کند و دارای طراحی ضدآب است. البته آن‌قدرها هم ضدآب نیست و فقط می‌توان تا 50 متر و به مدت 10 دقیقه از آن در آب استفاده کرد، در نتیجه اگر شنا ورزش محبوب شماست، توصیه می‌شود که به سراغ این ساعت نروید.

این ساعت در دو سایز 38 و 42 میلی متری و در دو رنگ سفید و مشکلی عرضه خواهد شد. قیمت مدل 38 میلی متری، 250 دلار و قیمت نسخه 42 میلی متری، 299 دلار خواهد بود.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*