کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32

کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32 ؛ یک کامپیوتر در نقش مرکز چندرسانه‌ای

کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32 (HP Envy 32 All-in-On) در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد. این کامپیوتر یک مرکز قدرتمند برای فعالیت‌های چندرسانه‌ای است.

تا وقتی لپ تاپ‌های فوق سبک در حال درخشش در بازار هستند، کامپیوترهای All-in-On نمی‌توانند خیلی جذاب باشند. اما آل این وان جدید اچ پی انوی 32 ممکن است فکر شما را در مورد کامپیوترهای رومیزی عوض کند. این آل این وان با نمایشگر 31.5 اینچی 4K HDR، اسپیکرهای توانمند بنگ اند اولافسن و کارت گرافیک شرکت انویدیا یک غول چندرسانه‌ای است. هرچند آن به اندازه‌ی سرفیس استودیو مایکروسافت نوآورانه نیست، اما نشان داده که می‌تواند بدون نیاز به هزینه‌ی خیلی بالا، کاربران را صاحب یک کامپیوتر همه کاره قدرتمند کند.

مزایا

  • نمایشگر مجلل و بزرگ
  • اسپیکرهای عالی بنگ اند اولافسن
  • CPU و GPU توانمند
  • طراحی شیک
  • قابلیت‌های کاربردی نظیر شارژ‌ بی‌سیم

معایب

  • احساس ارزانی ماوس و کیبورد
  • فقدان یک نمایشگر لمسی مانند سرفیس استودیو

خلاصه

جدیدترین کامپیوتر All-in-On اچ پی برای کاربرانی ساخته شده است که می‌خواهند یک صفحه نمایش بزرگ و عالی داشته باشند. آن یک غول چندرسانه‌ای است؛‌ هرچند استفاده از ماوس و کیبورد آن احساس نه چندان رضایت بخشی را به کاربر می‌دهد.

اچ پی انوی 32 ؛ غول چندرسانه‌ای HP‌

اگر بخواهیم ستاره‌های انوی 32 در بررسی انجام داده را مشخص کنیم، نمایشگر غول پیکر و نوار اسپیکر بزرگ آن است. این نمایشگر نسبت به رقبا که معمولا 28 اینچی است، بزرگ‌تر بوده و همچنین نخستین کامپیوتر آل این وان لقب گرفته که نمایشگر آن از HDR تا حداکثر شفافیت 600 نیت پشتیبانی می‌کند. وقتی جلوی آن می‌نشینید احساس خوبی به شما می‌دهد. این نمایشگر پوشش 98 درصدی از استاندارد DCI-P3 همراه عمق رنگ‌های 10 بیتی دارد که آن را به کامپیوتری مناسب طراحان و سازندگانی که نیازمند نمایشگرهایی با دقت رنگ بالا هستند تبدیل کرده است.

کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32

ستاپ اسپیکر انوی 32 شامل دو تویتر، دو درایور متوسط، یک ووفر و دو تابشگر منفعل است. شما مشابه آن را می‌توانید در ساندبارهای خانگی خود بیابید،‌ اما انوی یک گام را فراتر گذاشته و فرکانس‌های پایینی قدرتمندتری را ارائه می‌دهد. این اسپیکر یک جامع آکوستیکی شفاف را به تن کرده است که به زیبایی ظاهری آن کمک شایانی می‌کند. برچسب چرمی لوگو Bang & Olufsen را نیز می‌توان روی این اسپیکر دید. البته استفاده از لوگوی شرکت سازنده روی اسپیکر رایج نیست، اما اندازه‌ی بزرگ اسپیکرهای این کامپیوتر آل این وان، این اجازه را به اچ پی داده است. نوار اسپیکر Envy 32 تا چند اینچ پایین‌تر از نمایشگر حضور دارد. این چیز خوبیست، چرا که هیچگاه از اسپیکرهای کوچک و باریک صدای خوبی درنخواهد آمد.

روی هم رفته، نمایشگر و نوار اسپیکر این کامپیوتر ارائه کننده‌ی تجربه‌ی سرگرم کننده‌ی همه‌جانبه هستند. تفاوتی ندارد من بخواهم کمی آهنگ‌های گروه گوریلاز را گوش کنم و به وب‌گردی بپردازم یا پای فیلم‌های نتفلیکس بنشینم. انوی 32 به خواسته‌های شما توجه می‌کند. این نمایشگر شفاف و رنگارنگ است که آن را ایده آل ویرایش عکس‌ها یا مشاهده‌ی فیلم‌های مورد علاقه‌ی شما می‌کند. و اگر بیش از حد به آن نزدیک باشید، درست مانند بسیاری دیگر از کاربران کامپیوترها، شما متوجه جزئیات بیشتری در ویدیوهای 4K خواهید شد.

اسپیکرهای Bang & Olufsen با ارائه‌ی آواهایی شفاف، رنج متوسط پر جنب و جوش و بیس‌هایی که میز کامپیوتر شما را به لرزه درمی‌آورند، هرگز شما را ناامید نخواهند کرد. البته در صورت وجود ساب‌ووفر می‌توانست این تعریف و تمجیدهای ما طولانی‌تر هم شود، اما نمی‌توان گفت همیشه وجودش برای موسیقی ایده آل است. این اسپیکرها با تمام صداها، از موسیقی‌های متن ارکستال هانز زیمر گرفته تا آلبوم کلاسیک Post بیورک به خوبی کار می‌کنند. چشم‌گیرتر از آن، من وقتی صدا را زیاد کردم، هیچ تحریفی را در صدا ندیدم. با ولوم 50 درصد،‌ حجم صدا به اندازه‌ی پوشش دادن یک اتاق متوسط کافی است. در هر صورت‌، درست مانند بسیاری از اسپیکرهای کوچک‌تر، شما اگر مستقیم روبه‌روی آن‌ها ننشینید، جزئیات زیادی از آهنگ را از دست خواهید داد.

کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32

اچ پی سعی نکرده ظاهری به زیبایی سرفیس استودیو یا آی مک بسازد، اما طراحی انوی جدید چیز بدی هم نیست. آن با حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر، روکش پارچه‌ای زیبایی روی اسپیکر و قاب عضلانی‌اش می‌تواند همچنان از کاربران حرفه‌ای دلبری کند. آن یک کامپیوتر زیبا به نظر می‌رسد، گرچه برخی از انتخاب‌های طراحی آن آزار دهنده است. آیا واقعاً نیازی به پایه‌ی طرح چوب خاکستری بود؟ با این حال قابلیت‌های جذابی وجود دارد که من از آن‌ها استقبال می‌کنم. به طور مثال باید به توانایی شارژ‌ بی‌سیم گوشی از طریق قرار دادن آن روی پایه‌ی این کامپیوتر اشاره کرد. کیبورد آن نیز دارای یک شیار کاربردی برای قرارگیری یک گوشی یا تبلت است و خیلی سریع به دیوایس‌های شما متصل خواهد شد.

کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32

هرچقدر اچ پی در انتخاب متریال ساخت خود این کامپیوتر خوب عمل کرده، در عوض لوازم جانبی خوبی را برای آن طراحی نکرده است. کیبورد آن بسیار گران قیمت است،‌ اما کلیدهایی خمیری شکل است که تایپ کردن روی آن ناخوشایند بوده و هیچ بازخورد واقعی را پس از کلیک به شما ارائه نمی‌کند. ماوس آن نیز شبیه یک سطل زباله پلاستیکی است! به هیچ عنوان ارگونومیک نیست و فشار روی دکمه‌های آن نامناسب است. من در مورد شکستن قاب باتری این دو وسیله جانبی نگرانم، زیرا آن‌ها خیلی سست و بی‌دوام به نظر می‌رسند. به جای ارائه‌ی لوازم جانبی نه چندان جذاب، من دوست دارم اگر شرکت‌های پرآوازه‌ای مانند HP نمی‌توانند خود چنین محصولاتی را تولید کنند، گزینه‌های بهتری از دیگر شرکت‌ها نظیر لاجیتک را همراه محصول خود به فروش برسانند. اینگونه تجربه کاربری بهتر نمی‌شد؟

بخشی که در ابتدا فراموش کردم در موردش صحبت کنم، حضور یک وبکم در بالای نمایشگر بود. اچ پی از یک وبکم پاپ آپ در بالای این مانیتور استفاده کرده است. این برای حریم خصوصی عالی به نظر می‌رسد و حتی کمک می‌کند کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32 ظاهر زیباتری داشته باشد. در اینجا یک دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره‌ی سریع به کمک Windows Hello مایکروسافت نیز وجود دارد.

کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32

همانطور که انتظار می‌رود، این کامپیوتر غول پیکر دارای گزینه‌های ارتباطی زیادی نیز هست. در پشت آن، شما دو درگاه USB-C (یکی با پشتیبانی از تاندربولت 3)، سه درگاه USB تایپ A، ورودی و خروجی HDMI و یک اتصال اترنت گیگابیت را خواهید داشت. در سمت راست، یک درگاه USB تایپ A در نزدیکی کلید پاور قرار دارد و در سمت چپگ نیز یک اسلات کارت SD با یک جک هدفون دیده می‌شود. برای شارژ آن نیز شما باید فضای کافی را در اتاق خود برای یک آداپتور 300 واتی که تقریباً‌ هم اندازه‌ی یک مینی پی سی بزرگ است را داشته باشید.

انوی 32 در زیر قاب از تراشه‌ی نسل نهمی اینتل قدرت می‌گیرد که قدرتمندترین مدل آن یک نسخه‌ی 8 هسته‌ای Core i7 سری S است. شما می‌توانید حداکثر تا 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD را در کنار حافظه ثانویه در این محصول به کار ببرید. و همانطور که پیشتر گفتم، کارت گرافیک انویدیا در این کامپیوتر حضور دارد که نسخه‌ی پایه آن GTX 1060 و نسخه بالارده آن نیز RTX 2060‌ خواهد بود. شما می‌توانید امتیازهای دریافت شده توسط HP Envy 32 را در زیر با چند آل این وان مطرح بازار مقایسه کنید.

کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32

قطعه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته بود، شامل پردازنده Core i7-9700، رم 32 گیگابایتی و کارت گرافیک NVIDIA RTX 2060 بود که می‌تواند ویندوز را رویایی کند. با اجرای ده‌ها تب در مرورگر، اسپاتیفای،‌ نتفلیکس، اسلک و اپلیکیشن‌های ویرایش عکس هیچ مشکل خاصی مشاهده نشد. من همچنین یک ویدیوی 2 دقیقه‌ای با وضوح 4K را به 1080p تبدیل کردم که با پردازنده 58 ثانیه و با انکودر انویدیا 42 ثانیه به طول انجامید. و البته توانست از پس اجرای بازی Overwatch با وضوح 1080‌p و نرخ 60fps به خوبی برآید. رندره بازی‌ها با وضوح 4K در نمایشگر شفاف انوی 32 خیلی خوب نیست، اما با وضوح 1080p و 1440p این کار به خوبی انجام می‌شود.

پس آیا به Envy 32 نیاز دارید؟ من آن را برای کاربری حرفه‌ای رسانه‌ای که کاربران در منزل یا محیط کار خود به یک سیستم حرفه‌ای نیاز دارند توصیه می‌کند. بدیهی است که راه اندازی یک کامپیوتر دسکتاپ انعطاف بیشتری دارد، اما ممکن است برخی کاربران به خرید یک کامپیوتر آل این وان تمایل بیشتری داشته باشند. شما همچنین می‌تواند یک مانیتور ثانویه را نیز به این کامپیوتر اضافه کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید کنسول بازی‌تان را نیز به آن وصل کنید.

کامپیوتر All-in-On اچ پی انوی 32

البته این آل این وان با قیمت پایه 1800 دلاری با پیکربندی Core i5، رم 16 گیگابایتی و کارت گرافیک GTX 1650 چندان هم ارزان قیمت نیست. اما با توجه به نمایشگر بزرگی که ارائه می‌دهد، همراه حافظه‌ی بیشتر و قیمت برابری که با آی مک 27 اینچی اپل دارد، ارزش خرید بالایی خواهد داشت. قیمت آن همچنین به مراتب ارزان‌تر از سرفیس استودیو 2 با قیمت پایه 3500 دلاری است.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*