تلویزیون OLED پاناسونیک ،‌ مخصوص سینمادوستان معرفی شد

تلویزیون OLED پاناسونیک با نام HZ2000، اولین تلویزیونی است که از فناوری دالبی ویژن آی کیو (Dolby Vision IQ) استفاده می‌کند و مخصوص سینمادوستان طراحی شده است.

تلویزیون OLED پاناسونیک که در جریان نمایشگاه CES 2020 معرفی شد، قرار است بهترین تجربه سینمایی ممکن را برای عاشقان سینما به ارمغان بیاورد.

شرکت پاناسونیک برای تلویزیون‌های گران قیمت و البته کیفیت تصویر بی نظیرش مشهور است و آن‌ها برای سال 2020 هم آثار مشابه‌ای آماده کرده‌اند. مدل HZ2000، جدیدترین تلویزیون OLED پاناسونیک است که از دو ویژگی دالبی ویژن آی کیو و حالت فیلم‌ساز (Filmmaker Mode) بهره می‌برد. این دو ویژگی باعث می‌شوند که فیلم را با همان رنگ‌بندی و همان‌گونه که کارگردان ساخته است، تماشا کنید. این تلویزیون از پنل اختصاصی HDR پاناسونیک استفاده می‌کند و قرار است در مقایسه با تلویزیون‌های اولد بازار، 20 درصد روشنایی بیشتر داشته باشد.

فناوری دالبی ویژن آی کیو به صورت هوشمند، کیفیت تصویر را  بهینه سازی می‌کند و این کار را بدون در نظر گرفتن نور محیط انجام می‌دهد، در نتیجه فارغ از اینکه چراغ‌های اتاق روشن یا خاموش هستند، شما کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای دریافت می‌کنید. با تشکر از دالبی ویژن آی کیو، تصویر پیش روی شما با نور اتاق تنظیم شده و به همین دلیل، تمامی جزئیات به طور کامل نشان داده می‌شوند. طبق وعده پاناسونیک، با کمک این دو تکنولوژی، شما فیلم را به همان شکلی تماشا خواهید کرد که کارگردان در نظر داشته است.

و اما حالت Filmmaker Mode تضمین می‌کند که شما رنگ‌ها را کاملا درست ببینید، همچنین نسبت ابعاد و نرخ فریم فیلم را کاملا درست عرضه می‌کند. این تلویزیون OLED پاناسونیک از دالبی ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی خواهد کرد.

طبق گفته پاناسونیک، آن‌ها از استفان سانن‌فلد (Stefan Sonnenfeld) یکی از کارکشته‌های هالیوود که در ساخت آثاری همچون زن شگفت انگیز و 300 نقش داشته، کمک گرفته‌اند تا حداکثر دقت رنگ را در این تلویزیون به نمایش بگذارند. به همین دلیل، تلویزیون مذکور در به نمایش گذاشتن میزان روشنایی عملکرد بهتری نسبت به دیگر تلویزیون‌های اولد دارد.

پاناسونیک همچنین تلاش کرده تا میزان رنگ مشکی با ظرافت بیشتری به نمایش در آید. این تلویزیون از سیستم صوتی 360 درجه Soundscape pro نیز بهره می‌برد که باعث خواهد شد صداها را نیز به بهترین شکل ممکن دریافت کنید.

با اینکه در زمینه تلویزیون‌های OLED، معمولا انتخاب‌ها به سوی ال جی یا سونی سوق پیدا می‌کند اما پاناسونیک هم در این زمینه، شهرت خوبی دارد، خصوصا از نگاه افراد حرفه‌ای شاغل در صنعت سینما و تلویزیون. آن‌ها در سال گذشته، مدل GZ2000 را معرفی کرده‌ بودند که آن هم از دقت بالایی در عرضه رنگ‌ها بهره می‌برد. تنها مشکل این تلویزیون شاید قیمت بالای آن باشد، با این حال ما هنوز از قیمت‌ دقیق آن اطلاعی نداریم. این تلویزیون در تابستان 2020 به صورت بین المللی عرضه خواهد شد و فقط در کشورهای کانادا و آمریکا موجود نخواهد بود.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :