خودروی مفهومی AVTR بنز

خودروی مفهومی AVTR بنز از فیلم آواتار الهام گرفته است

در خلال نمایشگاه CES 2020 کمپانی بنز از طرح مفهومی جدیدش رونمایی کرد. خودروی مفهومی AVTR بنز طراحی جدید و خلاقانه‌ای داشته و طراحان آلمانی آن از فیلم جیمز کامرون، کارگردان آواتار الهام گرفته‌اند.

شرکت مرسدس بنز از چندین سال پیش در نمایشگاه‌های CES حضور یافته و از جدیدترین دستاوردها و آینده‌نگری‌هایش پرده برداری می‌کند. اما امسال به جای یک خودروی جدید شاهد طرح مفهومی زیبا و عجیبی هستیم که شاید در آینده به عنوان نقطه عطفی در طراحی خودروها شناخته شود. طراحی خودروی مفهومی جدید بنز از فیلم آواتار نشات گرفته و نیروی محرکه آن نیز همانند سایر خودروهای آینده‌نگر الکتریکی است.

چشم انداز پیشرفته ترابری بنز (به اختصار AVTR) قابلیت حرکت به جلو، چپ و راست را دارد. روی چرخ‌ها نیز نوارهای نورانی قرار گرفته که با افزایش سرعت خودرو محو می‌شوند. درب خودرو کاملا شفاف طراحی شده تا راننده به طبیعت و فضای اطراف نزدیک‌تر باشد.

خودروی مفهومی AVTR بنز

خودروی مفهومی جدید بنز سعی می‌کند با استفاده از سنسورهای بیومتریک ارتباط بهتری با راننده برقرار کند. البته درون خودرو فرمان وجود ندارد و در واقع AVTR به صورت خودران طراحی شده است. گرچه کنار آمدن با این موضوع هنوز هم سخت بوده و برای برخی غیرقابل قبول است اما نگران نباشید، چرا که این طرح هنوز در مرحله مفهومی بوده و قرار نیست سری بعدی اس کلس (S Class) با سیستم خودرانش شما را تا محل کار همراهی کند.

خودروی مفهومی AVTR بنز

کار کردن با سیستم مالتی مدیای خودروی AVTR کاملا متفاوت با سایرین بوده و حرکات سرنشین کاملا تحت نظر خودروست تا احتمال عدم اجرای فرمان به حداقل برسد. با بالا بردن دست سرنشین خودرو، اینترفیس بدنه دچار تعییر می‌شود. آلمانی‌ها ژست‌های کنترلی فراوان و راحتی را برای خودروی مفهومی 2020 بنز تعریف کرده‌اند و در آن‌ها ژست‌های دو دستی عجیب و غیرمعمول جایی ندارند، بدین ترتیب خودرو نیازی به یادگیری ژست‌های جدید نداشته و همه آنچه که ممکن است با آن روبرو شود را از پیش در خود دارد.

خودروی مفهومی AVTR بنز

یکی از عجیب‌ترین و بی سابقه‌ترین ویژگی‌های خودروی مفهومی جدید بنز طراحی قسمت پشتی بدنه‌اش بوده که از 33 دریچه شش ضلعی تشکیل شده است. با باز و بسته شدن این دریچه‌ها، خودرو با محیط اطراف و سرنشین تعامل برقرار می‌کند و به نظر می‌رسد هدف اصلی قرارگیری آن‌ها بیشتر تزیینی باشد تا کاربردی.

آقای Ola Kallenius، مدیر مرسدس بنز در مراسم اذعان داشت که AVTR تعمیم رابطه میان انسان و طبیعت بوده و آن را یک موجود زنده خطاب کرد. همچنین به برنامه‌های کمپانی‌اش در راستای تولید خودرویی بدون هرگونه آسیب به محیط زیست اشاره کرد و گفت ممکن است فاصله زیادی تا این هدف داشته باشیم، اما همچنان یکی از اهداف ما خواهد بود.

سپس جیمز کامرون برای توضیحات بیشتر روی سن حاضر شد و گفت:

در ابتدا پروژه خودرو برایم چندان قابل تصور نبود. اما پس از صحبتی که با کالنیوس داشتم و از چشم انداز بنز برای خودروهای پایدار مطلع شدم، با تمام وجود با بنز همکاری کردم. در این پروژه چرخه زندگی را مورد بررسی قرار دادیم و وقتی حالا به محصول همکاری‌مان نگاه می‌کنم، خودرویی زیبا می‌بینم که حاصل تبدیل ایده‌هایمان به یک جسم فیزیکی است.

گرچه سخنرانی‌ها حول این خودرو کمی اغراق‌آمیز بوده اما خودروی مفهومی جدید بنز ظاهری منحصربفرد دارد که تا دیدن آن در خیابان‌ها هنوز سال‌ها فاصله داریم.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینکه داخلش معلومه چ فایده ای داره