سطل آشغال هوشمند Sepura فرایند بازیافت را به خانه شما می‌آورد

سطل آشغال هوشمند Sepura فرآیند بازیافت را به خانه شما می‌آورد

سطل آشغال هوشمند Sepura محصولی جدید در نمایشگاه CES 2020 است که به جای دستگاه‌های قدیمی دفع زباله، امکان بازیافت پسماندهای خوراکی خانه را به روشی ساده و هوشمند فراهم می‌کند.

سطل آشغال هوشمند Sepura یک ورژن پیشرفته از دستگاه‌های دفع زباله مرسوم است که به جای خرد کردن مواد غذایی و خالی کردن آن‌ها در فاضلاب منازل، راه‌حلی هوشمندانه‌تر و مدرن‌تر را برای بازیافت پسماندهای خوراکی خانه‌ها ارائه می‌دهد. این گجت جالب‌توجه در نمایشگاه CES امسال معرفی شده است.

سطل آشغال هوشمند Sepura

یکی از موثرترین راه‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی و مشکلات محیط زیستی بازیافت زباله‌هاست که علاوه بر مقیاس‌های بزرگ،‌ در منازل افراد هم قابل‌ اجراست. با این حال دردسرهایی مثل جدا کردن زباله‌ها و در خصوص مواد غذایی، تفکیک پسماند غذا، یکی از دلایلی است که بازیافت در خانه‌ها کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ در همین رابطه گجتی هوشمند به نام Sepura به تازگی معرفی شده که برخلاف دستگاه‌های معمول برای از بین بردن مواد غذایی زائد،‌ امکان بازیافت غذاهای دورریختنی را فراهم کرده است.

این گجت که به راحتی در زیر سینک آشپزخانه قرار می‌گیرد، به صورت اتوماتیک قسمت جامد و خشک غذای دورریختنی را از مایعات موجود جدا می‌کند و مواد خشک را در محفظه‌ای جداگانه، برای دور ریختن در ظروف مخصوص بازیافت، قرار می‌دهد. از طرف دیگر سازندگان Sepura گفته‌اند که برخلاف مشکلاتی مانند کل شدن و شکستن تیغه‌های دستگاه‌های دفع زباله معمولی، این گجت مشکلی از بابت مواد وارد شده ندارد و می‌توان موادی مثل استخوان، پوست تخم مرغ و حتی هسته آواکادو را از طریق این گجت دور ریخت.

نکته قابل‌توجه دیگر قابلیت سطل آشغال هوشمند Sepura برای جلوگیری از پخش شدن بوی بد مواد دورریختنی در محیط است. برای نصب دستگاه تنها کافیست که قسمت خروجی سینک را در بالای گجت قرار دهید و پس از اتصال لوله مربوط به فاضلاب و قسمت مواد خشک، دستگاه قابل‌استفاده است. در بخشی که مواد زائد خشک قرار می‌گیرند هم نوعی فیلتر کربن قرار داده شده که از خارج شدن بو جلوگیری می‌کند و همچنین چند چراغ کوچک ال ای دی وضعیت پر شدن این قسمت را به کاربر اطلاع می‌دهند.

سازندگان این محصول گفته‌اند که Sepura در پاییز امسال با قیمت 340 دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زندگی آپارتومانی باعث اسراف پسماند مواد غذایی شده، جز ضرر به اقتصاد خرد و کلان، خاصیتی ندارد
    این پسماند اگر خوراک جوجه‌ها شود باعث بازگشت هزینه تولید گوشت و تخم مرغ میشود
    کمک به اقتصاد خُرد (خودکفایی نسبی خانوار) باعث رونق و شکوفایی اقتصاد کلان است