میدی کیبورد Roland A-88MKII

میدی کیبورد Roland A-88MKII با بهره‌گیری از MIDI 2.0 و درگاه USB-C معرفی شد

میدی کیبورد Roland A-88MKII با بهره‌گیری از استاندارد جدید MIDI 2.0 و یک درگاه USB-C در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد. این میدی کنترلر پرچمدار جدید رولند خواهد بود.

خوشبختانه نسل جدید MIDI اینجاست و رولند تلاش می‌کند در رأس این بازی قرار بگیرد. میدی کیبورد Roland A-88MKII اولین کیبورد این شرکت پرآوازه است که از این استاندارد جدید پشتیبانی می‌کند و روی نهایی شدن آن کار می‌کند. اما متأسفانه رولند ماجراجویی در MIDI 2.0 را با یک میدی کنترلر ارزان آغاز نکرده است. A-88MKII یک کیبورد پریمیوم با بدنه‌ی چوبی و 88 دکمه است که لمس آن احساسی مانن عاج را ارائه می‌کند (حتی اگر آن‌ها از چوب واقعی نباشند).

امکانات جدید در میدی کیبورد Roland A-88MKII

مجموعه‌ی گسترده‌ای از کنترل‌های مدرنی روی این کیبورد دیده می‌شود که شامل 8 پد و دستگیره قابل تنظیم٬ دو دکمه و تنظیم سطح نواک (Pitch) می‌شود. بدیهیست که ورودی و خروجی‌های مختلفی را نیز می‌توان روی این کنترلر یافت. آن‌ها شامل پورت‌های ورودی و خروجی MIDI قدیمی 5 پین٬ سه ورودی پدال برای تعدیل و تقویت صدا یا حتی یک پدال حالت صدا در صورتی که ترجیح می‌دهید فیلترها را با پای خود اعمال کنید٬ می‌شوند. رولند در اینجا از یک درگاه USB تایپ C هم برای میدی و هم پاور نیز استفاده کرده است که بسیار ارزشمند خواهد بود٬ چرا که کیبوردهای میدی معمولاً با خروجی‌های تایپ B همراه هستند. بنابراین شما می‌توانید همچنین از آن به عنوان یک آداپتور برق AC معمولی نیز استفاده کنید.

میدی کیبورد Roland A-88MKII

اما خبر بزرگ در مورد این کیبورد٬ پشتیبانی آن از استاندارد MIDI 2.0 است. عرضه‌ی استاندارد اصلی MIDI به سال 1983 میلادی باز می‌گردد و گرچه طی این سال‌ها پیشرفت‌هایی داشته است٬ اما ابعاد این پیشرفت‌ها خیلی زیاد نبوده است. گرچه هنوز تمام جزئیات این استاندارد جدید فاش نشده است٬ ولی ما می‌دانیم که MIDI 2.0 پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. به طور مثال آن از یکپارچگی با وب برای کنترل ابزارها در فضای ابری٬ MPE و 256 کانال (به جای 16 کانال کنونی) پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با یک هاب٬ ابزارهای بیشتری را کنترل کنید. وضوح نیز برای تغییر سرعت و کنترل از 7 بیت به 16 بیت برای سرعت و 32 بیت برای تغییرات کنترلی افزایش پیدا کرده است. این بدان معناست که کنترل دقیق‌تری نسبت به چیزهای نظیر پاکسازی فیلترها انجام می‌شود. بنابراین به جای 128 مقدار ممکن٬ شما 4 میلیارد در اختیار خواهید داشت.

البته این سطح از جزئیات در بسیاری از اپلیکیشن‌های آهنگسازی ضروری نیست. هیچکس قادر نخواهد بود تفاوت بین سطوح 128 و 65,5536 روی یک پیانوی دیجیتالی را متوجه نمی‌شود. اما حداقل آن می‌تواند به کنترلرهای جدید در آینده نظیر A-88MKII کمک کند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*