نمایشگر شفاف ال‌جی

ال‌جی نمایشگر های شفاف را برای استفاده در منازل و رستوران‌ ها عرضه می ‌کند

نمایشگر های شفاف ، امکانات و ویژگی‌هایی بسیار بیشتر از قابلیت‌هایی همچون رول شدن یا قابل انعطاف‌پذیر بودن ارائه می‌دهند.

شرکت ال‌جی به طور کاملا جدی بر روی نمایشگر های شفاف کار می‌کند. طرز کار این نمایشگرها به این صورت است که با نگاه کردن به پنل آن، می‌توانید تمام اجسامی را که در پشت آن قرار دارد، به خصوص در قسمت‌هایی که چیزی نمایش داده نمی‌شود، به وضوح ببینید. شاید چنین نمایشگرهایی برای نمایش فیلم و عکس غیر کاربردی به نظر برسند اما ال‌جی قصد دارد آن را برای بهره‌وری در دنیای واقعی و مکان‌هایی همچون رستوران‌های سوشی و حتی اتاق خواب، قابل استفاده کند و در دسترس قرار دهد.

نمایشگر های شفاف قطعا یکی از نوآوری‌های مهمی است که به نظر می‌رسد در جستجوی راه حل مناسبی برای این موضوع است. شاید استفاده از این نوع نمایشگر در تلویزیون و تماشای فیلم کاملا قابل درک باشد اما اندیشیدن به استفاده از آن‌ها در دیگر موارد کاربردی دنیای واقعی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. البته، ال‌جی چند نوع از این نمایشگرها را ارائه می‌دهد که ممکن است مواردی از آن‌ها بتوانند مناسب استفاده در زمانه‌ی فعلی باشند.

نمایشگر شفاف ال‌جی

ال‌جی دیسپلی معتقد است که که نمایشگر ال‌ای‌دی شفاف ۵۵ اینچی می‌تواند در یک رستوران سوشی بین آشپز و مشتری قرار گیرد. مشتری ضمن این که می‌تواند آشپز را در حال آماده کردن غذا ببیند، قادر است تا منوی غذا و سایر محتوای سرگرمی را روی نمایشگر حایل بین خود و آشپز، تماشا کند. در صورتی که همه‌گیری کرونا همچنان ادامه داشته باشد، این نمایشگر می‌تواند به عنوان یک مانع محافظتی بین آن دو نیز باشد.

ال جی مدت‌ها است که روی فناوری نمایشگر های شفاف کار می‌کند اما این اولین بار است که نمونه‌ای از پنل های OLED آن را به نمایش می گذارد. در مقایسه با نمایشگرهای ال‌سی‌دی LCD که می‌گویند فقط در حدود ۱۰ درصد شفافیت دارد، این نمایشگر های شفاف اولد دارای ۴۰ درصد شفافیت است. ال‌جی افتخار می‌کند که تنها تولید کننده‌ی نمایشگرهای اولد شفاف در جهان است.

موفقیت این نمایشگر های شفاف در بازار به میزان استقبال و تقاضا برای آن بستگی دارد. ال‌جی معتقد است که برای این صفحه نمایش‌ها تقاضای زیادی وجود خواهد داشت زیرا از این نوع نمایشگرهای ۵۵ اینچی شفاف علاوه بر استفاده در مواردی که ذکر شد، می‌توان به عنوان جایگزین پنجره‌های قطار نیز استفاده کرد. البته توفیق این نمایشگرها باز هم به میزان تمایل و استقبال کسب و کارها بستگی دارد که به احتمال زیاد خرید و جایگزین کردن آن‌ها به جای شیشه‌های قدیمی و خسته کننده، مسلما هزینه‌های بسیار بیشتری را نیز در بر خواهند داشت.