لپ تاپ فریم ورک

با لپ تاپ فریم ورک آشنا شوید؛ یک نوت بوک ماژولار با قطعات قابل تعویض!

لپ تاپ فریم ورک – Framework چندین قطعه ماژولار تعویض شدنی و قابل ارتقا دارد. در واقع، این دستگاه طوری طراحی شده که لپ تاپ همیشگی شما باشد.

کمپانی Framework مستقر در سان‌فرانسیسکو این لپ تاپ ماژولار را به عنوان نخستین محصول خود معرفی کرده است. با بدنه‌‌ای آلومینیمی به ضخامت 15.8 میلی‌متر و وزن 1.3 کیلوگرم، لپ تاپ فریم ورک یک نمایشگر 13.5 اینچی دارد.

لپ تاپ فریم ورک

این نمایشگر دارای رزولوشن 2256 در 1504 پیکسل، نسبت تصویر 3 به 2 و روشنایی 400 نیت است. از دیگر مشخصات دستگاه باید به وبکم 1080p60، باتری 55 وات ساعت و یک صفحه کلید با عمق تحریک 1.5 میلی‌متر اشاره کنیم.

لپ تاپ فریم ورک از پردازنده اینتل Core i5-1135G7 ، Core i7-1165G7 یا Core i7-1185G7 تایگر لیک قدرت می‌گیرد و مجهز به کارت گرافیک Intel Xe است. اما اصل ماجرا از اینجا به بعد شروع می‌شود!

لپ تاپ ماژولار فریم ورک

این دستگاه به همان پیکربندیِ هنگام عرضه، محدود نیست؛ زیرا مادربردی که میزبان پردازنده است، قابلیت ارتقا دارد و می‌توانید در آینده یک CPU قوی‌تر را جایگزین کنید.

یک سیستم Expansion Card هم وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پورت‌های موجود در لبه کناری لپ تاپ را تعویض کنید. دست شما برای انتخاب کاملا باز است؛ از درگاه USB-A و USB-C گرفته تا HDMI ، DisplayPort ، microSD و حتی هدفون!

فهرست بلند بالای قطعات قابل تعویض ادامه دارد: رویه کیبورد، فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم، کارت وای-فای و رنگ حاشیه نمایشگر که دارای اتصال آهن ربایی است. بعضی قطعات مانند نمایشگر، باتری و کیبورد راحت‌تر قابل تعویض هستند؛ چون کد QR روی آن‌ها پرینت شده و کاربران می‌توانند از طریق اسکن، قطعه تعویضی را بیابند.

ناگفته نماند که Framework به دیگر تولیدکنندگان هم اجازه می‌دهد ماژول‌های سازگار را تولید و عرضه کنند.

دستگاه با سیستم عامل ویندوز 10 پرو یا هوم وارد بازار می‌شود. البته نسخه‌ای ویژه از لپ تاپ فریم ورک با پسوند DIY Edition هم وجود دارد؛ این در واقع، یک کیت با قطعات جدا از هم است که خودتان باید آن را سرهم‌بندی و سیستم عامل دلخواه را انتخاب کنید.

کمپانی آمریکایی، برای عرضه‌ی محصول در تابستان 2021 برنامه‌ریزی کرده است. جزئیات دیگر، مانند قیمت و تاریخ پیش‌فروش در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*