قارچ در مریخ

دانشمندان شواهدی از وجود قارچ در مریخ کشف کردند!

سه دانشمند با بررسی تصاویری از سنگ‌های پفکی شکل سیاره سرخ که توسط مریخ نورد کنجکاوی ناسا به ثبت رسیده مدعی وجود قارچ در مریخ شدند.

دانشمندان اخیرا با بررسی تصاویری که توسط مریخ نورد کنجکاوی و دوربین تلکسوپی های‌رایز از سطح سیاره مریخ به ثبت رسیده مدعی وجود قارچ در مریخ شدند. مطالعات دکتر شینلی وی، میکروبیولوژیست از دانشگاه علوم چین، دکتر رودلف شیلد، اخترشناس از دانشگاه هاروارد-اسمیتسونیان و دکتر رهون گابریل جوزف باعث شد تا در جامعه‌ی علمی شک و تردیدهای زیادی پیرامون وجود حیات در مریخ ایجاد شود.

بررسی ادعای وجود قارچ در مریخ

این سه دانشمند با بررسی تصاویر ثبت شده از سطح مریخ مدعی شدند روی سطح این سیاره قارچ‌ها ناگهان طی روزها، هفته‌ها و ماه‌ها ظاهر شده و پس از مدتی کوچک و ناپدید می‌شوند. این تیم تحقیقاتی در گزارش خود تاکید کردند روی چرخ‌های مریخ نورد کنجکاوی ناسا نیز شواهدی از وجود قارچ باقی مانده است.

قارچ در مریخ

گفتنی است این سه دانشمند همواره تصاویر ناسا را مورد بررسی قرار می‌دهند و طی سال‌های گذشته در خصوص آنها مقاله‌های مختلفی را منتشر کردند. این محققان در آوریل سال 2020 نیز مدعی وجود قارچ در مریخ شدند که چنین ادعایی حواشی زیادی را به همراه داشت. همچنین دکتر رهون گابریل جوزف در سال 2014 مدعی شد در تصاویر ثبت شده توسط مریخ نورد فرصت یک موجود زنده وجود دارد و در همین راستا طی شکایتی از سازمان فضایی ناسا خواست تا این موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد. محققان ناسا اعلام کردند این ارگانیسم ادعا شده فقط یک سنگ مریخی بوده است.

قارچ در مریخ

این دانشمندان در جدیدترین بررسی خود در خصوص وجود حیات در مریخ مدعی وجود قارچ در سیاره سرخ شدند و برای اثبات ادعای خود 40 تصویر را نیز ارائه دادند. این دانشمندان در گزارش خود به ساختارهای عنکبوتی‌شکل مریخ به نام Araneiforms اشاره و تاکید کردند این ساختارها نشان‌دهنده وجود قارچ سیاه، کپک، گلسنگ و جلبک در سیاره سرخ هستند. البته این ساختارها در بهار تا 298 متر رشد کرده و در زمستان ناپدید می‌شوند.

قارچ در مریخ

ناسا اخیرا در خصوص این ساختارها اعلام کرد چنین ساختارهای بزرگی به دلیل ذوب شدن یخ‌های فصلی دی اکسید کربن ایجاد می‌شوند، اما این محققان بر این باورند که یخ‌های دی اکسید کربن شفاف و سفید بوده و قادر به ایجاد چنین ساختاری نیستند. همچنین این محققان به وجود قارچ رشد کرده روی چرخ‌های مریخ نورد کنجاوی تاکید داشته و تغییر شکل و اندازه این ساختارها را دلیلی برای اثبات ادعای خود می‌دانند.

قارچ در مریخ

گفتنی است ادعای وجود حیات در سیاره سرخ به خصوص رشد قارچ در آن یک ادعای جنجالی محسوب می‌شود که باید برای اثبات آن بررسی‌های بیشتری انجام شود. مقاله این سه دانشمند به زودی در مجله‌ی Advances in Microbiology به چاپ خواهد رسید، اما در حال حاضر نسخه پیش‌چاپ آن منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*