رابط کاربری EMUI 12

هواوی در سکوت، از رابط کاربری EMUI 12 رونمایی کرد

هواوی رابط کاربری EMUI 12 را برای گوشی‌های هوشمند خود در خارج از چین معرفی کرد. نسخه جدید EMUI از طراحی جدیدی بهره می‌برد و امکانات شخصی‌سازی زیادی را عرضه می‌دارد.

در یک سال گذشته هواوی تمامی تمرکز خود را روی توسعه و پیشرفت سیستم عامل هارمونی او اس قرار داده است. گوشی‌های جدید این شرکت با این سیستم عامل راهی بازار می‌شوند و گوشی‌های قدیمی فروخته شده در چین نیز می‌توانند با دریافت به‌روزرسانی از EMUI به HarmonyOS مهاجرت کنند؛ اما هیچکدام از اینها باعث نشده که هواوی EMUI را فراموش کند و شرکت چینی امروز از رابط کاربری EMUI 12 پرده برداری کرد.

رابط کاربری EMUI 12

رابط کاربری EMUI 12 با طراحی جدید و قابلیت‌های شخصی سازی فراوان عرضه شده است. عرضه نسخه جدید از پوسته اختصاصی هواوی برای اندروید نشان می‌دهد که هواوی می‌خواهد همچنان EMUI را برای دستگاه‌های خارج از چین زنده نگه دارد. بیایید با ویژگی‌ها و تغییرات EMUI 12 آشنا شویم.

رابط کاربری مینیمالیستی، زیبا و واقع گرایانه‌

رابط کاربری EMUI 12

رابط کاربری جدید هواوی بیشتر از سه رنگ سفید، مشکی و آبی تشکیل شده است تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشد. هواوی ادعا می‌کند که در طراحی EMUI 12 قصد داشته تا پیوندی بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی ایجاد کند و به همین خاطر جدیدترین نسخه از رابط کاربری خود را به گونه‌ای نوآورانه، مینیمالیستی و واقع‌گرایانه توسعه داده است.

هواوی هچنین اعلام کرد که در بخش انیمیشن‌ها نیز از حرکت اجرام آسمانی در هستی الهام گرفته است. شما می‌توانید در صفحه مربوط به انتخاب زبان به خوبی متوجه این موضوع شوید. در این قسمت هر زبان به شکل یک کره درآمده است و انیمیشن همگام سازی نیز از حرکت یک جرم آسمانی به دور دیگری تقلید می‌کند.

شخصی سازی فونت

در EMUI 12 کاربران نه تنها می‌توانند اندازه فونت خود مورد نظر را انتخاب کنند، بلکه قادر به تغییر ضخامت آن نیز هستند. بدین ترتیب شما می‌توانید بهترین حالت را برای چشمان خود انتخاب کنید.

دسترسی راحت به کنترل پنل

رابط کاربری EMUI 12

در نسخه جدید رابط کاربری EMUI کاربران می‌توانند در هر صفحه‌ای که باشند، با تنها یک حرکت ساده انگشت به پنل کنترل دستگاه دسترسی پیدا کنند. در بخش کنترل پنل امکان مدیریت پخش موسیقی، دسترسی به دستگاه‌های متصل از طریق بلوتوث، تنظیمات وای فای و میانبر‌ها و همچنین دستگاه‌های متصل از طریق +Device فراهم می‌شود.

+Device

قابلیت +Device امکان تعامل آسان بین دستگاه‌های هواوی را فراهم می‌کند. به عنوان مثال با انتخاب نماد میت پد یک پنجره چند بخشی ظاهر می‌شود که از طریق آن می‌توانید تماس گرفته، پیام ارسال کنید یا اینکه تصاویر گوشی را در نمایشگر بزرگتر تبلت مشاهده کنید.

انتخاب نماد میت بوک امکان ویرایش فایل‌های گوشی در رایانه را به ارمغان می‌آورد و با انتخاب نماد هواوی ویژن نیز می‌توانید از تماشای ویدیو‌های گوشی روی یک نمایشگر بزرگ لذت ببرید. علاوه بر اینها، انتخاب گزینه هدست صدای در حال پخش در حالت میت پد یا هواوی ویژن را ایرباد‌های متصل منتقل می‌کند.

برنامه MeeTime

رابط کاربری EMUI 12

MeeTime برنامه اختصاصی هواوی برای انجام تماس تصویری است که به عنوان یکی از ویژگی‌های EMUI 10.1 در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. نسخه جدید این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا در هنگام انجام تماس تصویری بین حالت گوشی و هواوی ویژن جابه‌جا شوند.

عملکرد سریع در طولانی مدت

هواوی ادعا می‌کند که رابط کاربری  EMUI 12 از سرعت بالایی برخوردار است و در استفاده طولانی مدت نیز، زمان پاسخگویی و شروع به کار برنامه‌ها و همچنین اجرای آنها تفاوتی با روز اول نخواهد کرد.

امنیت

رابط کاربری EMUI 12 به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از لپ تاپ خود و از طریق Multi-Screen Collaboration قفل گوشی را باز کنند. همچنین شما می‌توانید از طریق ساعت هوشمند خود نیز این کار را انجام دهید.

متاسفانه تاکنون هیچ خبری در رابطه با زمان انتشار رابط کاربری EMUI 12 و دستگاه‌های دریافت کننده این به‌روزرسانی منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*