8 ویژگی گوشی های پرچمدار که دانستن آن‌ها الزامی است

8 ویژگی گوشی های پرچمدار که دانستن آن‌ها الزامی است

برای خرید گوشی پرچمدار جدید باید ویژگی‌های مهمی را مدنظر قرار دهید. در این مقاله 8 ویژگی گوشی های پرچمدار را معرفی خواهیم کرد.

گوشی‌های هوشمند زیادی در هر سال معرفی می‌شوند و در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از گوشی‌های آیفون نیستید، قطعا تصمیم‌گیری پیرامون خرید یکی از آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. به لطف تلاش شرکت‌هایی همانند سامسونگ، گوگل، وان پلاس، شیائومی و سایر کمپانی‌ها، گزینه‌های مختلفی برای خرید در دسترس شما قرار دارد. از آن جایی که انتخاب یک مدل خاص در میان گوشی‌های هوشمند جدید کار سختی است، شما را با 8 ویژگی گوشی های پرچمدار آشنا خواهیم کرد تا بتوانید معیارهای خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

8 ویژگی گوشی های پرچمدار

1: طراحی و کیفیت ساخت عالی

ویژگی گوشی های پرچمدار - 1

هنگامی که قصد داشته باشید مبلغ قابل توجهی را برای خرید اسمارتفون هزینه کنید، نباید هیچ مشکلی در طراحی و کیفیت ساخت آن مشاهده کنید. گوشی هوشمند موردنظرتان باید مجهز به صفحه نمایش فاقد حاشیه، حفره روی نمایشگر یا حداقل استانداردهایی باشد که در حال حاضر روی گوشی‌های موبایل مشاهده می‌شوند. یک سنسور سلفی پاپ آپ هم می‌تواند مناسب باشد. از نظر کیفیت ساخت نباید نشانه‌ای از پلاستیک در گوشی هوشمند مشاهده کنید؛ این دستگاه باید طراحی تمام فلزی یا ترکیبی از فلز و شیشه باشد تا هنگامی که آن را در دستان خود گرفتید، احساس خوبی به شما ببخشد. در حقیقت باید احساس کنید مالک یک گوشی پرچمدار هستید.

2: نمایشگر اولد با وضوح بالا

ویژگی گوشی های پرچمدار - 2

صفحه نمایش‌های اولد و آمولد سال‌های زیادی است که بخشی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار را تشکیل می‌دهند. با این‌حال، برخی تولیدکنندگان هنوز هم برای کاهش هزینه‌ها از صفحه نمایش IPS استفاده می‌کنند که نمی‌تواند نشانه خوبی باشد. گوشی هوشمند موردنظر شما با پرداخت مبلغ زیاد نباید دارای صفحه نمایشی به غیر از آمولد باشد. در حقیقت نمایشگرهای آمولد می‌توانند رنگ‌ها را به خوبی نمایش دهند تا بهترین تجربه مشاهده محتوا را برای شما رقم بزنند. در کنار پنل اولد، وضوح صفحه نمایش هم اهمیت زیادی دارد. شما نباید به یک گوشی هوشمند با نمایشگر فول اچ دی پلاس بسنده کنید. گوشی‌های هوشمند سطح بالا حداقل مجهز به نمایشگر QHD هستند. بد نیست بدانید که صفحه نمایش آیفون 12 تراکم پیکسلی بسیار بالاتری نسبت به نمایشگرهای فول اچ دی پلاس دارد.

3: نرخ تازه‌سازی بالا

ویژگی گوشی های پرچمدار - 3

در حال حاضر نمایشگرهای مجهز به نرخ تازه‌سازی بالا تا حد زیادی مورد توجه قرار دارند. اگر قصد خرید یک گوشی اندروید درجه یک را دارید، قطعا نمایشگر گوشی موردنظر شما از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی کند. در صورتی که علاقه‌مند به خرید گوشی آیفون هستید، بهتر است بدانید نمایشگر آیفون 12 پرو با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز در دسترس قرار دارد. در صورتی که دارای یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش 60 هرتز هستید، بهتر است در منوی تنظیمات، قابلیت افزایش به 120 هرتز را مورد بررسی قرار دهید. البته اگر گوشی شما مجهز به نمایشگر 90 هرتز است، تفاوت اندک خواهد بود، اما کماکان قابل درک است.

4: پردازنده قوی

ویژگی گوشی های پرچمدار - 4

وجود یک پردازنده قوی در گوشی‌های اندروید و آیفون اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت گوشی هوشمند شما به پردازنده‌ای نیاز دارد که بتواند وظایف گوناگون را برای چند سال هم انجام دهد. بسته به گوشی هوشمندی که قصد خرید دارید، پردازنده‌ای که باید روی آن تمرکز کنید هم متفاوت خواهد بود. در حال حاضر گوشی‌های پرچمدار اندروید مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G هستند. سایر شرکت‌ها هم تراشه‌های انحصاری خود را تولید می‌کنند و می‌توان در میان آن‌ها به Google Tensor SoC اشاره کرد. بنابراین باید پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 را به عنوان معیار مدنظر قرار دهید، اما همیشه انتظار پیدا کردن تراشه ذکرشده را نداشته باشید. در صورتی که به گوشی‌های آیفون گرایش دارید هم باید تراشه Apple A14 Bionic را مدنظر قرار دهید.

5: رم قدرتمند برای انجام کارهای چندگانه

ویژگی گوشی های پرچمدار - 5

اگر قصد خرید گوشی اندروید قدرتمند را دارید، بهتر است دستگاه انتخابی شما مجهز به رم 12 گیگابایت باشد. البته شما می‌توانید با یک گوشی مجهز به رم 8 گیگابایت هم تجربه خوبی داشته باشید، اما در صورتی که قصد دارید از آن برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم رم 12 گیگابایت را در اولویت قرار دهید. البته به لطف روش بهینه‌سازی منابع سخت افزاری سیستم عامل iOS، گوشی‌های آیفون به حافظه رم بالا نیاز ندارند. البته بهتر است گوشی آیفون جدید شما حداقل مجهز به رم 6 گیگابایت باشد.

6: دوربین پیشرفته

ویژگی گوشی های پرچمدار - 6

یک گوشی هوشمند پرچمدار باید مجهز به دوربین قدرتمند هم باشد. به لطف سنسورهای پیشرفته و تعداد زیاد آن‌ها، تصویربرداری از طریق گوشی‌های اندروید باکیفیت‌تر از گذشته شده و می‌توان عملکرد آن‌ها را به دوربین‌های حرفه‌ای نزدیک‌تر دانست. به عنوان مثال، گوشی هوشمند اندروید باید در کنار سنسور اصلی مجهز به سنسور اولترا واید باکیفیت و یک سنسور تله فوتو باشد. سنسورهای تله فوتو برای به دست آوردن اثر بوکه DSLR مناسب هستند و این در حالی است که سنسورهای اولترا واید به شما اجازه می‌دهند میدان دید را در تصاویر گسترش دهید. همچنین گوشی جدید شما باید توانایی تصویربرداری باکیفیت در شب را هم داشته باشد.

7: ظرفیت بالای باتری

ویژگی گوشی های پرچمدار - 7

ظرفیت باتری گوشی هوشمند می‌تواند دوام و ماندگاری آن را تعیین کند. در حالت کلی می‌توان گفت هر اندازه ظرفیت باتری گوشی بیشتر باشد، ماندگاری شارژ هم به مراتب بیشتر خواهد بود. با این حال، سیستم عامل‌های اندروید و iOS می‌توانند منابع سخت افزاری شما را با روش‌های متفاوت، مدیریت کنند و جالب آن که برنامه‌ها برای آیفون بهینه‌تر از گذشته در دسترس قرار دارند. اگر قصد دارید گوشی اندرویدی خریداری کنید، بهتر است باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی را در نظر بگیرید و در صورتی که گوشی مجهز به نمایشگر 120 هرتز است، باید انتخاب شما یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعتی باشد. توجه داشته باشید که کاربران آیفون نیازمند ظرفیت بالای باتری دستگاه نیستند، اما یک باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی همانند آیفون 12 پرو مکس می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر گوشی آیفون شما مجهز به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی باشد، می‌توانید از آن برای یک روز استفاده کنید.

8: حسگر اثر انگشت درون نمایشگر

ویژگی گوشی های پرچمدار - 8

این مورد به گوشی‌های اندروید مربوط بوده و هنوز در هیچ کدام از گوشی‌های آیفون شاهد حسگر اثر انگشت درون نمایشگر نخواهید بود. همچنین حسگر اثر انگشت درون نمایشگر را می‌توان یک جایگزین مناسب برای تشخیص چهره اندروید دانست که توانایی ارائه عملکرد مناسب همانند سیستم تشخیص چهره اپل را ندارد. در صورتی که قصد خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار اندروید را دارید، اطمینان حاصل کنید که مجهز به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر است. به عنوان مثال، سنسور اولتراسونیک موجود در سامسونگ گلکسی S21 Ultra و سنسور اپتیکال موجود در وان پلاس 9 پرو را می‌توان نمونه‌های خوبی برای معرفی به حساب آورد.

جمع‌بندی

در صورتی که تمایل دارید یک گوشی اندروید باکیفیت و بالارده خریداری کنید، قطعا نباید از گزینه‌های ذکرشده به سادگی عبور کنید. هر کدام از ویژگی‌های ذکرشده باید در گوشی‌هایی که قصد دارید بیشتر از 1000 دلار برای آن‌ها پرداخت کنید، وجود داشته باشند و در غیر این صورت، شما موفق به انتخاب صحیح یک گوشی کارآمد برای خرید نشده‌اید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*