تلویزیون اولد پاناسونیک LZ2000

تلویزیون اولد پاناسونیک LZ2000 به عنوان پرچمدار این کمپانی به CES 2022 آمد

تلویزیون اولد پاناسونیک LZ2000 جدیدترین محصول پرچمدار این کمپانی است که از قابلیت‌های گیمینگ پشتیبانی می‌کند.

پاناسونیک در نمایشگاه CES 2022 تلویزیون‌های پرچمدار خود برای سال میلادی جاری را معرفی کرد که برای نخستین بار شامل یک دستگاه 77 اینچی می‌شود. این تلویزیون‌ها از قابلیت‌های گیمینگ متعددی پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون اولد پاناسونیک LZ2000 در سه سایز 55، 65 و 77 اینچ عرضه می‌شود و تنظیم رنگ‌ آن‌ها توسط رنگ شناس معروف هالیوود انجام شده است. نمونه بزرگ 77 اینچی که پاناسونیک آن را Master OLED Pro می‌نامد دارای قابلیت بهینه سازی تصویر برای دمای نور محیطی است. این قابلیت با استفاده از سنسور، در روز و شب دمای نور محیط را اندازه گیری کرده و تصویر را به نحوی بهینه می‌کند که بیشتر طبیعی به نظر برسد.

در انگلیس بسیاری از خانه‌ها شب هنگام برای روشن کردن محیط از نور گرم سفید استفاده می‌کنند و سبب می‌شود تصاویر تلویزیون با چشم به رنگ آبی بزنند که قابلیت جدید تلویزیون‌های پاناسونیک با بهره گیری از هوش مصنوعی آن را برطرف می‌کند. این هوش مصنوعی نسبت به قبل هوشمندتر شده و محتوایی که پخش می‌شود را نیز در نظر می‌گیرد تا تصویر و صدا را با توجه به آن بهینه کند.

قابلیت‌های صوتی این تلویزیون ارتقا یافته‌اند و فناوری منظره صوتی 360 درجه فراگیر آن قابلیت مشخص کردن جهت صدا را نیز دارد. بدین ترتیب تلویزیون با استفاده از بلندگوهای داخلی خود که در جهت بالا، طرفین و روبرو قرار دارند، از فناوری دالبی آتموس پشتیبانی می‌کند. برای نمایش تصویر نیز قابلیت‌ها و استانداردهای دالبی ویژن IQ، دالبی ویژن، حالت فیلمساز، HDR10 پلاس تطبیقی و HLG Photo در این تلویزیون‌ها نفهته شده‌اند.

تلویزیون اولد پاناسونیک LZ2000 برای گیمینگ دارای پنل کنترل بازی است که در منوی خود تنظیمات مربوط به بازی را یک جا دارد و با فشردن یک دکمه روی ریموت می‌توان به آن‌ دسترسی داشت و به کمک آن می‌توان اطلاعات مربوط به تصویر در حال پخش، مانند فریم ریت و فراداده HDR را مشاهده کرد. همچنین می‌توان حالت‌های خاص بازی را با کمک یک منوی اسلایدی انتخاب نمود. برای مثال، قابلیت بهینه‌ساز بینایی در شب به کاربر این امکان را می‌دهد تا تاریکی بخش‌های مختلف صفحه را به صورت دانه‌ای تنظیم کرده که بتوان دشمنان مخفی شده در تاریکی را بهتر پیدا کرد.

قابلیت گیمینک خودکار SPD یک ویژگی جدید دیگر است که تلویزیون با کمک آن هنگامی که تصویر را از طریق درگاه HDMI 2.1 از یک کارت گرافیک انویدیا با پشتیبانی از خروجی 4K و HFR/VRR دریافت می‌کند، به صورت خودکار لگ ورودی و نرخ تازه سازی متغیر را تنظیم و در بهترین حالت قرار می‌دهد. البته از آن جا که کنسول‌ها از گرافیک AMD استفاده می‌کنند، قابلیت مذکور برای اتصال به کامپیوتر است.

پاناسونیک مدعی است که لگ ورودی برای تصاویر با فرکانس 60 هرتز را کاهش داده است. در حالی که درگاه HDMI 2.1 از تصاویر 4K با سرعت 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند و به استاندارد تبدیل شده است.

از قیمت و زمان عرضه این تلویزیون‌ها اطلاعی در دست نیست و همچنان باید منتظر آن‌ها ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*